4.4 °C, 2.1 m/s, 94.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāModernizēs Jelgavas un Cukurfabrikas stacijas
Modernizēs Jelgavas un Cukurfabrikas stacijas
05/08/2015

Šonedēļ Jelgavas dzelzceļa stacijā sākušies peronu uzlabošanas darbi – šobrīd tiek remontēta platforma, kas atrodas pretī stacijas ēkas durvīm un pie kuras apstājas Liepājas un Dobeles vilcieni. Darbu laikā pasažieriem jārēķinās ar neērtībām, bet peroni slēgti netiks, arī vilcienu kustības sarakstos būtiskas izmaiņas nav plānotas. Cukurfabrikas stacijā darbus paredzēts uzsākt septembrī.

Lai būvdarbu laikā nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu
no vilciena, mainīta vilciena apstāšanās vieta. Pagaidām tas
attiecas uz vilcieniem, kas piestāj uz perona pretī stacijai. Arī
pasažieru plūsma tiek organizēta pa vienām stacijas durvīm. Kad šis
perons būs sakārtots, būvdarbi notiks arī pārējos peronos, pie
kuriem piestāj Rīgas vilcieni – peroni tiks remontēti pamīšus, lai
būtiski neietekmētu pasažieru plūsmu.

«Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Edgars Vilcāns stāsta, ka
platforma stacijas ēkas priekšpusē netiks paaugstināta, bet plānots
sakārtot tās ārējo malu, pēc tam uzlikt bruģi un ierīkot
lietusūdeņu novadīšanu. Savukārt pie stacijas malējiem sliežu
ceļiem tiks izbūvētas divas paaugstinātās platformas, tādējādi
atvieglojot pasažieru pārvietošanos ar vilcienu. Jo sevišķi būtiski
tas ir pasažieriem ar īpašām vajadzībām, vecākiem ar bērnu
ratiņiem, senioriem, kam ir grūti iekāpt pa samērā stāvajām
vilciena kāpnēm, turklāt šobrīd pasažieriem ratiņkrēslā vairākas
dienas pirms brauciena jāpiesaka speciāls pacēlājs. Diemžēl peronu
pārbūve vēl nenozīmēs to, ka iekļūt vilcienā būs vieglāk. «Kamēr
Latvijā nebūs iegādāti jauni, ES standartiem atbilstoši vilcieni,
paaugstināto platformu izbūve vien vēl nenodrošinās vienlīmeņa
iekļūšanu esošajos vilcienos. Tāpēc iepriekšējā kārtība – pacēlāja
rezervēšana 48 stundas pirms plānotās iekāpšanas – saglabāsies,»
skaidro E.Vilcāns.

Vēl Jelgavas stacijā uz pasažieru platformām paredzēts ierīkot
LED apgaismojumu, izbūvēt nojumes un soliņus. Kad būs jau daļēji
izbūvētas jaunās būvkonstrukcijas – platformas, uzstādīti
apgaismojuma stabi un tamlīdzīgi –, sāksies darbs pie jaunas
videonovērošanas sistēmas ierīkošanas. Tiesa, Jelgavas stacijā jau
darbojas videonovērošana, bet tā tiks paplašināta un modernizēta.
Darbus Jelgavas stacijā plānots pabeigt divu mēnešu laikā.
«Latvijas dzelzceļš» norāda: lai darbus paspētu pabeigt laikā un
mazāk traucētu vilcienu kustībai, tie notiks gan brīvdienās, gan
nakts stundās. Infrastruktūras modernizācijas darbu laikā maksimāli
tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai
atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā,
par ko pasažieri iepriekš tiks informēti – informācija par izmaiņām
būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan «Pasažieru vilciena»
mājas lapā www.pv.lv, gan pa dzelzceļa uzziņu tālruni 80001181.

Septembrī labiekārtošanas darbi sāksies arī Cukurfabrikas
stacijā. Arī tur tiks izbūvēti paaugstinātie peroni, bet gaidāmas
daudz lielākas pārmaiņas. «Ņemot vērā pieturvietā «Cukurfabrika»
esošās ēkas slikto tehnisko stāvokli, uzņēmējs ir piedāvājis
izprojektēt un uzbūvēt jaunu ēku, kurā būs arī tualete un neliela
uzgaidāmā zāle. Tāpat tajā tiks nodrošināta arī biļešu
tirdzniecība,» atklāj E.Vilcāns, piebilstot, ka arī Cukurfabrikas
stacijā darbus plānots paveikt divu mēnešu laikā. Būvdarbus abās
stacijās veiks pilnsabiedrība «RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard
Weiss RTE», savukārt pasažieru apziņošanas sistēmu un
videonovērošanu ierīkos SIA «Komerccentrs Dati grupa».

Peronu modernizēšana tiek veikta par ES līdzekļiem, kas
sākotnēji bija atvēlēti jaunu vilcienu iegādei. Iepirkums
neizdevās, tāpēc bija jāatrod veids, kā noteiktajā laikā apgūt
Latvijai atvēlēto finansējumu. Pasažieru infrastruktūras
modernizācijas projekts, kas paredz labiekārtot 16 stacijas, tika
akceptēts pērnā gada sākumā, bet darbi sākušies tikai nesen. Šobrīd
darbi notiek piecos pieturas punktos Jūrmalas līnijā, Jelgavā un
Olainē, bet tuvākajā laikā tie tiks uzsākti arī pārējās stacijās un
pieturas punktos – Asaros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Pumpuros,
Slokā, Vaivaros, Zolitūdē un Imantā.

Foto: Raitis Supe