Šodien policijas ekipāža pusotras stundas laikā Garozas ielā būvdarbu zonā sastādīja septiņus administratīvā pārkāpuma protokolus – saskaņā ar zīmēm tur braukt aizliegts un sods par šo pārkāpumu ir 20 lati. «Tam ir arī preventīva loma – ja vienreiz saņemts sods, otrreiz vadītājs jau padomās, vai te braukt,» uzsver jaunākais inspektors Juris Balodis.
Ilze Knusle-Jankevica
Lai gan Lietuvas šosejā un Garozas ielā remontdarbu dēļ noteikti būtiski satiksmes ierobežojumi, ļaujot tur braukt tikai šajā zonā dzīvojošajiem, strādājošajiem, operatīvajam transportam un autobusiem, daudzi autovadītāji tos neievēro un tādējādi traucē darbu veicējiem. Lai disciplinētu autovadītājus, Valsts policija veic regulārus reidus.
«Es braucu uz Lapu ielu un, tā kā visa pilsēta ir pārrakta, nezināju, kā vispār lai tur tiek. Es saprotu, ka ielas vajag remontēt, bet es vienkārši biju spiests te braukt,» tā Garozas ielā apturētais Dmitrijs, piebilstot, ka šogad viņam vēl nav bijis neviens ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums. Savukārt Pēteris gribējis nokļūt būvmateriālu ražotnē un uzskata, ka ceļa zīmes izvietotas nepareizi. «Es redzēju zīmes. Domāju, ka galvenais ir, lai autovadītāji netraucē strādniekiem, tāpēc arī braucu un skatījos, ka te vēl neviens nestrādā un es nevienam netraucēju. Turklāt te ir veikals, pie kura cilvēkiem ir jātiek,» tā viņš, piebilstot, ka remontdarbu zonās vajadzētu izvietot norādes par to, kā piekļūt pie dažādiem objektiem.
Jāpiebilst, ka Lietuvas šosejā izvietota ceļa zīme «Iebraukt aizliegts» jeb tautā sauktais ķieģelis, un ar par šī aizlieguma neievērošanu var uzlikt sodu 40 latus.
Jāuzsver, ka tā nav tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana – autovadītāji, kuri neievēro norādījumus, būtiski apgrūtina būvnieku darbu. «Gandrīz visi, kas te brauc, nedrīkstētu to darīt – viņi ne te dzīvo, ne strādā. Mēs laižam autobusus un tas mūs jau tā apgrūtina,» norāda Garozas ielas objekta brigadieris Arvīds Stefanovičs. Viņš norāda, ka vislielākā kustība te ir rīta stundās līdz pulksten 9 un vakaros pēc pulksten 17. «Ceļš te ir slēgts, un braukt nedrīkst, bet cilvēki zīmes neskatās. Bet mums te ir lielā tehnika, kam jau tā ir grūti izgrozīties pa brīvo ceļa pusi, vēl jāskatās uz mašīnām,» tā brigadieris, piebilstot, ka ir pat bijuši gadījumi, kad strādnieki sazinās ar darbu pasūtītāju un tas izsauc policiju.
Jāatgādina, ka Garozas ielā «Jelgavas ūdens» izbūvē kanalizāciju, savukārt Lietuvas šosejā tiek rekonstruēta gan brauktuve un izbūvēts paralēlais ceļš (darbus veic uzņēmums «A.C.B.»), gan realizēts «Jelgavas ūdens» ūdens saimniecības attīstības projekts.
Foto: Ivars Veiliņš