16.7 °C, 4.1 m/s, 91.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāNegodprātīgie šoferi traucē būvdarbus
Negodprātīgie šoferi traucē būvdarbus
16/07/2013

Šodien policijas ekipāža pusotras stundas laikā Garozas ielā būvdarbu zonā sastādīja septiņus administratīvā pārkāpuma protokolus – saskaņā ar zīmēm tur braukt aizliegts un sods par šo pārkāpumu ir 20 lati. «Tam ir arī preventīva loma – ja vienreiz saņemts sods, otrreiz vadītājs jau padomās, vai te braukt,» uzsver jaunākais inspektors Juris Balodis.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien policijas ekipāža pusotras stundas laikā Garozas
ielā būvdarbu zonā sastādīja septiņus administratīvā pārkāpuma
protokolus – saskaņā ar zīmēm tur braukt aizliegts un sods par šo
pārkāpumu ir 20 lati. «Tam ir arī preventīva loma – ja vienreiz
saņemts sods, otrreiz vadītājs jau padomās, vai te braukt,» uzsver
jaunākais inspektors Juris Balodis.

Lai gan Lietuvas šosejā un Garozas ielā remontdarbu dēļ noteikti
būtiski satiksmes ierobežojumi, ļaujot tur braukt tikai šajā zonā
dzīvojošajiem, strādājošajiem, operatīvajam transportam un
autobusiem, daudzi autovadītāji tos neievēro un tādējādi traucē
darbu veicējiem. Lai disciplinētu autovadītājus, Valsts policija
veic regulārus reidus.

«Es braucu uz Lapu ielu un, tā kā visa pilsēta ir pārrakta,
nezināju, kā vispār lai tur tiek. Es saprotu, ka ielas vajag
remontēt, bet es vienkārši biju spiests te braukt,» tā Garozas ielā
apturētais Dmitrijs, piebilstot, ka šogad viņam vēl nav bijis
neviens ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums. Savukārt Pēteris
gribējis nokļūt būvmateriālu ražotnē un uzskata, ka ceļa zīmes
izvietotas nepareizi. «Es redzēju zīmes. Domāju, ka galvenais ir,
lai autovadītāji netraucē strādniekiem, tāpēc arī braucu un
skatījos, ka te vēl neviens nestrādā un es nevienam netraucēju.
Turklāt te ir veikals, pie kura cilvēkiem ir jātiek,» tā viņš,
piebilstot, ka remontdarbu zonās vajadzētu izvietot norādes par to,
kā piekļūt pie dažādiem objektiem.

Jāpiebilst, ka Lietuvas šosejā izvietota ceļa zīme «Iebraukt
aizliegts» jeb tautā sauktais ķieģelis, un ar par šī aizlieguma
neievērošanu var uzlikt sodu 40 latus.

Jāuzsver, ka tā nav tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana –
autovadītāji, kuri neievēro norādījumus, būtiski apgrūtina būvnieku
darbu. «Gandrīz visi, kas te brauc, nedrīkstētu to darīt – viņi ne
te dzīvo, ne strādā. Mēs laižam autobusus un tas mūs jau tā
apgrūtina,» norāda Garozas ielas objekta brigadieris Arvīds
Stefanovičs. Viņš norāda, ka vislielākā kustība te ir rīta stundās
līdz pulksten 9 un vakaros pēc pulksten 17. «Ceļš te ir slēgts, un
braukt nedrīkst, bet cilvēki zīmes neskatās. Bet mums te ir lielā
tehnika, kam jau tā ir grūti izgrozīties pa brīvo ceļa pusi, vēl
jāskatās uz mašīnām,» tā brigadieris, piebilstot, ka ir pat bijuši
gadījumi, kad strādnieki sazinās ar darbu pasūtītāju un tas izsauc
policiju.

Jāatgādina, ka Garozas ielā «Jelgavas ūdens» izbūvē
kanalizāciju, savukārt Lietuvas šosejā tiek rekonstruēta gan
brauktuve un izbūvēts paralēlais ceļš (darbus veic uzņēmums
«A.C.B.»), gan realizēts «Jelgavas ūdens» ūdens saimniecības
attīstības projekts.

Foto: Ivars Veiliņš