«Jelgavas jahtklubam» Lielupes krastā ir 40 laivu piestātnes un šobrīd visas vietas ir aizņemtas – tajās savus peldlīdzekļus tur ne tikai jahtkluba biedri. Kluba komodors Aleksandrs Jakovļevs norāda – pēdējos gadus laivu skaits pieaug un visiem vietas kluba piestātnē nepietiek.
Ilze Knusle-Jankevica
Aleksandrs teic, ka šogad parādījušās trīs jaunas jahtas. Viena no tām ir arī «Mojito», uz kuras manāma rosība. Jahtas īpašnieks, kurš vēlējās palikt anonīms, norāda, ka ar jahtu brauc pirmo sezonu un pārsvarā ar ģimeni vai draugiem dodas izklaides braucienos. Jahta esot privātīpašums, bet par piestātni jāmaksā īres maksa.
To, ka pēdējos gados laivu skaits Lielupē pieaug, portālam norāda arī Dmitrijs, kura tēvam pieder jahta «Zuid». Viņu ģimenei jahta pieder jau trešo gadu, bet pirms tam bijusi mazliet pieticīgāka. Dmitrija tēvs ir «Jelgavas jahtkluba» biedrs un piedalās arī regatēs, bet Dmitrijs ar jahtu izbrauc vien paša priekam.
Savukārt «Florida» īpašnieks Dzintars, kurš ar jahtu brauc jau ceturto gadu, uzskata, šogad laivotāju skaits mazliet sarucis, ja salīdzina ar pagājušo vasaru. «Tas tomēr sit pa kabatu,» viņš lakoniski piebilst.
Portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/ izdevās noskaidrot, ka ar vislielāko summu jārēķinās, laivu iegādājoties. Dmitrijs norāda, ka neliela jahta, kāda ir viņa tēvam, maksā apmēram 15 000 eiro. Tomēr arī laivu uzturēšana ir dārga: astoņus mēnešus gadā jāmaksā par piestātnes īri, bet atlikušos – par garāžas. Dzintars par laivas piestātni maksā 40 latus mēnesī, bet ziemā – ap 20 latu mēnesī par garāžu. A.Jakovļevs skaidro, ka maksa par piestātni ir atkarīga no peldlīdzekļa garuma un platuma – jo tas lielāks, jo maksa augstāka. Vidējā maksa varētu būt 25 lati mēnesī. Viņš teic, ka jahta ir gan jāuztur tehniskā kārtībā, gan tajā jāiepilda degviela. «Laivu īpašnieki pārsvarā pērk to pašu degvielu, ko izmanto autotransportam, un maksā par to ap 70 santīmiem par litru. Kuteris patērē 20 – 40 litrus stundā,» tā jahtkluba komodors.
Arī peldlīdzekļu īpašnieku vidū manāma tendence iegādāties arvien jaudīgāku, lielāku, šikāku braucamo – līdzīgi kā tas ir pie autovadītājiem. To var pamanīt – šovasar Lielupes labajā krastā piestājusi agrāk neredzēta, bet gana grezna laiva «Golden Bei». Lai gan portālam neizdevās sastapt kutera īpašnieku, noskaidrojām, ka tas pieder kādam jelgavniekam. «Iepriekšējā sezonā kuteris stāvēja jūrmalā, bet tagad – te. Mums, draugu pulciņam, ir doma te izveidot savu jahtklubu, bet pagaidām tas ir idejas līmenī, pat nosaukums vēl nav izdomāts,» tā portālam stāsta Tatjana, ko sastapām privātīpašumā netālu no vērienīgā kutera, un kura ir pazīstama ar laivas īpašnieku. A.Jakovļevs pamanījis, ka rosība pretējā upes krastā sākusies šogad, kad tur izveidota piestātne. «Kutera un zemes īpašnieks nesen teritorijā ievilka elektrību un nu strādā pie teritorijas infrastruktūras sakārtošanas,» zina stāstīt jahtkluba pārstāvis.
Foto: Kristaps Hercs