19.9 °C, 9.2 m/s, 83.7 %

Pilsētā

No takšiem prasa desmitkārtīgu nomu
10/01/2008

Autoostas teritorijā no Pasta ielas puses, kur bija pierasts redzēt rindā stāvam taksistu auto, nedēļas sākumā bija tukšs. Tas bija likumsakarīgi, jo zemes īpašnieks 1 lata vietā nu jau taksistiem pieprasa maksāt 10 latus dienā par stāvēšanu uz viņa nekustamā īpašuma.

Kristīne Pētersone

Autoostas teritorijā no Pasta ielas puses, kur bija
pierasts redzēt rindā stāvam taksistu auto, nedēļas sākumā bija
tukšs. Tas bija likumsakarīgi, jo zemes īpašnieks 1 lata vietā nu
jau taksistiem pieprasa maksāt 10 latus dienā par stāvēšanu uz viņa
nekustamā īpašuma.

Situāciju sarežģījis zemes īpašnieks Zahars Vulfs – viņš šo
nekustamo īpašumu mantojis un jau kopš 1996. gada tiesības uz zemi
atguvis. Līdz šim, sadarbojoties ar Jelgavas Autobusu parku (JAP),
Z.Vulfs iznomāja taksistu vietu par latu dienā, pretī saņemot
iespēju izīrēt telpas autoostā.
Taču no šī gada telpu nomas līgums vairs nav spēkā, un Z.Vulfs
sapratis, ka ir neizdevīgi zemi pilsētas centrā iznomāt par tik
zemu cenu – viņš autobusu parkam pieprasījis 1500 latu mēnesī, taču
uzņēmums atteicies maksāt, jo JAP, ievērojot likumu, vairs
nenodarbojas ar taksometru pārvadājumiem – to dara individuālie
komersanti, kuri no JAP nomā taksometrus.
Tāpēc Z.Vulfs nolēmis necīnīties, bet meklēt citu interesentu, kas
būtu gatavs maksāt augstāku summu. Un tāds arī atradies – firma «19
auto» no Z.Vulfa zemesgabalu iznomājusi par 2200 latiem mēnesī.
Ievērojama summa, taču Z.Vulfs gan neuzskata to par pārmērīgu. «Ja
mēs skatāmies, cik šobrīd maksā zeme pilsētas centrā, tad šī summa
ir pilnībā atbilstoša,» uzsver Z.Vulfs.
Tā nu «19 auto» no 1. janvāra ieguva nomas tiesības uz taksistu
stāvvietām aiz autoostas. Protams, nomnieka mērķis ir atpelnīt
augsto nomas maksu. «Lai to varētu izdarīt, mums, protams, pamatīgi
jāceļ nomas maksa taksistiem. Esam aprēķinājuši, ka tagad šai
summai jābūt 10 latu dienā par vienu mašīnu. Jā, tā ir augsta
maksa, bet man kā nomniekam nav citu iespēju – īpašnieks prasa tik,
un es nevaru no taksistiem prasīt mazāk. Šobrīd taksisti
kategoriski atsakās slēgt līgumus. Gribas jau cerēt, ka situācija
tomēr atrisināsies, jo arī mēs esam ieinteresēti, lai zeme tiktu
izmantota. Ja tomēr nekas nemainīsies, tad atliek cerēt, ka
īpašnieks nomas maksu pazeminās,» spriež «19 auto» pilnvarotā
persona Juris Paslauskis.
Savukārt pašvaldību šajā kontekstā šonedēļ satrauca tas, ka jaunais
nomnieks, lai cīnītos ar taksistiem, kas nevēlas maksāt 10 latu
dienā, nesaskaņojot izvietojis ceļa zīmes, kas tagad uz šīs zemes
dod iespēju iebraukt tikai mašīnām ar «19 auto» atļaujām. Aģentūras
«Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns skaidro, ka tā ir
nelikumīga ceļa zīmju izvietošana. «Lai izvietotu ceļa zīmes
pilsētā, ar iesniegumu jāvēršas aģentūrā «Pilsētsaimniecība», lai
pēc tam to izskatītu Satiksmes kustības drošības komisijā un dotu
apstiprinājumu. Šajā gadījumā zīmes bija uzstādītas, pirms šis
jautājums ir skatīts komisijā,» skaidro A.Baļčūns.
Satiksmes kustības drošības komisijas sēde notika vakar. Tajā tika
skatīts jautājums arī par šo «Caurbraukt aizliegts» ceļa zīmju un
papildzīmes izvietošanu. Komisija nolēma likt noņemt nelikumīgi
uzstādītās papildzīmes. To reglamentē arī likums, kas paredz –
vietas, kas apzīmētas kā taksistu stāvvietas, nevar ierobežot,
ļaujot tur iebraukt tikai atsevišķiem taksometriem. Līdz ar to
komisija rosinās domi lemt, vai taksometru stāvvietas statusu šai
vietai nelikvidēt, jo īpašnieks nepiekrīt, ka to izmanto ikviens
pilsētas «taksis».