9.4 °C, 2.9 m/s, 95.7 %

Pilsētā

Pa Lielo ielu – 20 000 auto dienā
04/02/2012

Jau tuvākajās dienās pašvaldība izsludinās iepirkumu, lai noskaidrotu Lielās ielas rekonstruētāju. Taču pirms darbu uzsākšanas pašvaldība uz tikšanos aicinās iedzīvotājus, lai iepazīstinātu ar Lielās ielas rekonstrukcijas plāniem.

Sintija Čepanone

Jau tuvākajās dienās pašvaldība izsludinās iepirkumu, lai
noskaidrotu Lielās ielas rekonstruētāju. Taču pirms darbu
uzsākšanas pašvaldība uz tikšanos aicinās iedzīvotājus, lai
iepazīstinātu ar Lielās ielas rekonstrukcijas plāniem.

«Sabiedrības informēšana, ņemot vērā paredzēto darbu vērienīgumu,
ir nepieciešama, lai veicinātu cilvēku izpratni par plānoto Lielās
ielas posma rekonstrukciju un tās laikā notiekošajiem darbiem.
Turklāt iedzīvotājiem tā būtu iespēja iegūt nepastarpinātu
informāciju par gaidāmajām izmaiņām, tostarp, kā būvdarbu laikā
tiks organizēta satiksme, kādi darbi tiks veikti, kāda Lielā iela
izskatīsies pēc rekonstrukcijas, kā arī gūt atbildes uz
interesējošiem jautājumiem saistībā ar Lielās ielas sakārtošanu,»
pašvaldības ieceri organizēt šādu tematisku tikšanos skaidro
Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte,
piebilstot, ka tā, visticamāk, notiks martā un iedzīvotāji par
precīzu tikšanās laiku un vietu tiks savlaicīgi informēti.

Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» projektu vadītāja Eva
Kidere norāda, ka Lielā iela tiks rekonstruēta 1298 metru garumā,
saglabājot četras braukšanas joslas – pa divām abos virzienos. «Lai
uzlabotu sabiedriskā transporta pasažieru drošību, izbūvēs
paplašinājumu kabatas autobusu pieturās, savukārt mašīnu
novietošana tiks atrisināta, paralēli brauktuvei izbūvējot
stāvvietu kabatas. Būtiski, ka, rekonstruējot gājēju ietves,
veloceliņš tiks izbūvēts abpus ielai,» plānoto ieskicē E.Kidere.
Tāpat būvdarbu laikā tiks sakārtotas arī apakšzemes komunikācijas,
rekonstruēts ielas apgaismojums un ar jauniem apstādījumiem panākts
atšķirīgs no līdz šim ierastā vizuālais risinājums.

«Pilsētsaimniecības» speciālisti arī izskatījuši iespējamos
variantus satiksmes organizācijai būvdarbu laikā un izstrādājuši
rekomendāciju. «Jāņem vērā, ka Lielā iela ir pilsētas maģistrālā
iela, tādēļ satiksmes intensitāte ir ļoti augsta – atbilstoši
janvārī veiktajai transporta plūsmas skaitīšanai dienā kopējā
transporta plūsma virzienā uz centru bija 10 902 automašīnas,
virzienā uz Pārlielupi – 9449. Turklāt būvniekam, plānojot
satiksmes organizāciju un transporta novirzīšanu pa apvedceļiem,
jāņem vērā, ka paralēli turpināsies Raiņa ielas un Čakstes bulvāra
rekonstrukcijas nobeiguma darbi,» tā E.Kidere.

Reāli būvdarbi, ņemot vērā iepirkumu procedūras un visas ar tām
saistītās formalitātes, varētu sākties, vēlākais, vasaras pirmajā
pusē.

Lielās ielas rekonstrukcija no Dambja ielas līdz Čakstes
bulvārim ir daļa no pašvaldības projekta «Ielu infrastruktūras
attīstība un Driksas upes krastmalas sakārtošana», kura laikā tiek
sakārtota arī Raiņa iela un Čakstes bulvāris gar Driksas krastu.
Paralēli tam tiek realizēta arī ūdenssaimniecības projekta 2. kārta
arī Lielajā ielā posmā no Mātera ielas līdz Čakstes bulvārim.

Foto: Ivars Veiliņš