No šī gada 1. februāra par braucienu pilsētas autobusos vajadzēs maksāt 50 santīmus. Tiesa gan – mēnešbiļetes cena paliks nemainīga, tādēļ pasažieriem tās iegāde kļūs ekonomiski izdevīgāka.
Sintija Čepanone
Šodien Jelgavas domes sēdē deputāti lēma par desmit santīmiem paaugstināt biļetes cenu par braucienu pilsētas sabiedriskajā transportā, un tas nozīmē, ka jau no 1. februāra maksa par braucienu būs piecdesmit santīmi līdzšinējo četrdesmit vietā. «Pagājušajā gadā viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksa bija 48 santīmi, neskaitot PVN, savukārt šajā gadā saskaņā ar prognozēm tā var sasniegt jau 56 santīmus. Viens no iemesliem – ekonomiskās situācijas dēļ sabiedriskajā transportā būtiski samazinājies pārvadāto pasažieru skaits – mūsu pilsētā pērn par 28 procentiem, bet šogad tas varētu sarukt vēl par 24 procentiem. Lai arī turpmāk pilsētas teritorijā spētu nodrošināt pasažieru pārvadājumus visos maršrutos un saglabātu visus reisus, braukšanas maksas paaugstināšana ir spiests solis, lai sabalansētu budžeta un iedzīvotāju iespējas,» skaidro SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.
Taču vienlaicīgi arī meklēti risinājumi, lai, neskatoties uz biļešu cenas kāpumu, pilsētas autobusus iedzīvotāji varētu izmantotu biežāk, turklāt lai tas viņiem neradītu papildu izdevumus ģimenes budžetā. «Tieši tādēļ paredzēts nepalielināt mēnešbiļetes cenu. Jau pagājušajā gadā tās cena tika pazemināta no 27 līdz 20 latiem, un tāda tā tiks saglabāta. Tiesa gan – faktiskās mēnešbiļetes izmaksas ir 33 lati, taču pašvaldība apņēmusies uzņēmumam segt šo starpību,» tā P.Salkazanovs. Tieši tādēļ iedzīvotāji aicināti izvērtēt savus ieradumus, pārvietojoties ar pilsētas autobusiem, un izšķirties par labu mēnešbiļetes iegādei. Aprēķins ir vienkāršs – ja cilvēks ar autobusu visu mēnesi katru dienu pārvietojas divas reizes, tad faktiski sanāk, ka viens brauciens pilsētas sabiedriskajā transportā viņam izmaksā tikai 33 santīmus, nevis 50. «Būtiski ir tas, ka uz mēnešbiļetes, kas iegādāta par pilnu cenu, tas ir, 20 latiem, nav norādīts personas vārds un uzvārds, un tas nozīmē, ka to var izmantot jebkurš no ģimenes locekļiem, kam nepieciešams braukt ar maršruta autobusu, piemēram, ja tā kādu dienu nav nepieciešama vienam ģimenes loceklim, tad ar to pašu mēnešbiļeti var braukt kāds cits,» skaidro JAP valdes loceklis, piebilstot, ka mēnešbiļete ir derīga visos pilsētas autobusos. Un tas nozīmē, ka iedzīvotājiem, to iegādājoties, nav jālauza galva, kā ieekonomēt naudu, plānojot savus ikdienas braucienus, jo, papildus nemaksājot, var pārsēsties no viena autobusa citā un braukt kaut vienu pieturu. «Tā neapšaubāmi ir būtiska priekšrocība cilvēkiem, kas ikdienā pārvietojas ar sabiedrisko transportu,» teic JAP valdes loceklis, piebilstot, ka līdz šim šo iespēju Jelgavā izmantoja vidēji 30 procenti no visu pārvadāto pasažieru skaita, bet, piemēram, Rīgā mēnešbiļetes izmanto vidēji 60 procenti pasažieru, tāpēc P.Salkazanovs cer, ka arī jelgavnieki mainīs savus ieradumus un izvēlēsies iegādāties nepārprotami ekonomiski izdevīgāko variantu.
Jāpiebilst, ka mēnešbiļetes nākamajam mēnesim iespējams iegādāties Jelgavas autoostas kasē, sākot no iepriekšējā mēneša 15. datuma.
Taujāts par iespējamām izmaiņām starppilsētu maršrutos, P.Salkazanovs teic, ka pēc pašreizējām prognozēm maksa par braucienu netiks paaugstināta, taču pasūtītāja dēļ varētu tikt samazināts reisu skaits maršrutos, kuros paralēli kursē arī vilciens.
Foto: Ivars Veiliņš