23.9 °C, 2.8 m/s, 54.9 %

Pilsētā

Par elektrību var samaksāt avansā
06/02/2011

Kāda Ganību ielas iedzīvotāja vēlas noskaidrot, kā samaksāt par elektrību, ja vairākus mēnešus plānots nebūt mājās. «Uz vairākiem mēnešiem braucu ārstēties, taču mani uztrauc tas, vai šajā laikā nenoslēgs elektrību. «Latvenergo» uzsver, ka par elektrību jāmaksā katru mēnesi, taču es to nevarēšu nodrošināt, tāpēc pat būtu ar mieru samaksāt uz priekšu, kaut arī reāli elektrību nepatērēšu,» tā kundze, lūdzot noskaidrot, kā šo problēmu varētu atrisināt. 

Kāda Ganību ielas iedzīvotāja vēlas noskaidrot, kā
samaksāt par elektrību, ja vairākus mēnešus plānots nebūt mājās.
«Uz vairākiem mēnešiem braucu ārstēties, taču mani uztrauc tas, vai
šajā laikā nenoslēgs elektrību. «Latvenergo» uzsver, ka par
elektrību jāmaksā katru mēnesi, taču es to nevarēšu nodrošināt,
tāpēc pat būtu ar mieru samaksāt uz priekšu, kaut arī reāli
elektrību nepatērēšu,» tā kundze, lūdzot noskaidrot, kā šo problēmu
varētu atrisināt. 

«Iepazīstoties ar mūsu klientes atspoguļoto situāciju, aicinām viņu
izmantot pakalpojumu «Avansa maksājums», kas tiek piedāvāts
«Latvenergo» klientu pašapkalpošanās portālā www.e-latvenergo.lv,
vai arī iepriekš apmaksājot nākamajiem mēnešiem paredzēto summu un
par to mūs informējot,» stāsta «Latvenergo» Ārējās komunikācijas
daļas vadītājs Andris Siksnis. Par to, ka maksājums veikts avansā,
iespējams informēt Klientu servisu pa bezmaksas tālruni 80200400,
kurš darbojas visu diennakti, vai arī klientu apkalpotāju klātienē
kādā no «Latvenergo» Klientu apkalpošanas centriem. Taču jāuzsver,
ka avansā iemaksātā naudas summa atkarībā no patērētā elektrības
daudzuma mājsaimniecībā tiks sadalīta atbilstoši spēkā esošajam
elektroenerģijas tarifam – tā nav iespēja, samaksājot uz priekšu,
ietaupīt līdzekļus.

«Avansa maksājums ir piemērots klientiem, kas nevēlas katru
mēnesi domāt par elektroenerģijas apmaksu, bet vēlas izvairīties no
nepatīkamiem pārpratumiem, kas var rasties, veicot neregulārus
maksājumus. Šis maksājuma veids ļauj samaksāt par patērēto
elektroenerģiju avansā par termiņu līdz vienam gadam un ir īpaši
piemērots situācijās, kad klients ilgāku laika periodu plāno
atrasties ārpus savas dzīvesvietas,» tā A.Siksnis.

Viņš uzsver – gadījumā, ja klientei nav pieejams internets un
norēķinus viņa vēlas veikt ierastajā veidā, tad pēc summas
samaksāšanas, kas tiks attiecināta arī uz nākamajiem mēnešiem,
klientam pēc maksājuma izpildes, kas var ilgt vairākas dienas, ir
jāzvana uz «Latvenergo» Klientu servisu pa bezmaksas tālruni
80200400 un, nosaucot savu klienta numuru, jāinformē klientu
apkalpotājs, ka pēdējais maksājums paredzēts kā avansa maksājums,
un jānosauc arī datums, līdz kuram tas tiek šādi paredzēts. Proti,
laiks, kad klients plāno atgriezties mājās.

Jāatgādina, ka no 1. janvāra patērētajai elektroenerģijai tiek
piemērota 22 procentu PVN likme, savukārt aprīlī stāsies spēkā
jauna elektroenerģijas tarifu aprēķināšanas kārtība. Proti, tarifs
būs atkarīgs no patēriņa apjoma gada garumā, un uzskaiti sāks no 1.
aprīļa. Par pirmajām 1200 kilovatstundām (kWh) būs jāmaksā
pašreizējais tarifs – 8,25 santīmi par kWh, bet, kad šis patēriņa
apjoms tiks pārsniegts, tarifs būs 10,74 santīmi par kWh.

Sagatavoja Sintija Čepanone