24.1 °C, 2.5 m/s, 68 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāParāds par siltumu pārsniedz pusmiljonu latu
Parāds par siltumu pārsniedz pusmiljonu latu
23/09/2011

SIA «Fortum Jelgava» jau saņēmusi pirmos iesniegumus par apkures pieslēgšanu, taču uzņēmuma valdes locekle Aina Bataraga akcentē – tas, kad siltums tiks nodrošināts, lielā mērā atkarīgs no parāda apjoma konkrētā ēkā. «Pašlaik parāds par nodrošināto siltumu Jelgavā kopumā ir vairāk nekā 546 tūkstoši latu. Kaut arī vasarā daļa parāda dzēsta, atsevišķās ēkās šajā ziņā stāvoklis ir kritisks, tāpēc, pirms uzsākt apkures sezonu, nopietni izvērtēsim katru situāciju.»

Sintija Čepanone

SIA «Fortum Jelgava» jau saņēmusi pirmos iesniegumus par
apkures pieslēgšanu, taču uzņēmuma valdes locekle Aina Bataraga
akcentē – tas, kad siltums tiks nodrošināts, lielā mērā atkarīgs no
parāda apjoma konkrētā ēkā. «Pašlaik parāds par nodrošināto siltumu
Jelgavā kopumā ir vairāk nekā 546 tūkstoši latu. Kaut arī vasarā
daļa parāda dzēsta, atsevišķās ēkās šajā ziņā stāvoklis ir
kritisks, tāpēc, pirms uzsākt apkures sezonu, nopietni izvērtēsim
katru situāciju.»

Noslēdzoties apkures sezonai, uz 1. maiju uzkrātais parāds par
siltumu bija ap 933 900 latu. «Pieredze apliecina, ka no
katras apkures sezonas vidēji seši procenti parāda netiek dzēsti
ilgtermiņā. Un arī šogad situācija ir līdzīga – attiecībā pret
pagājušajā apkures sezonā izsūtītajiem rēķiniem parāda atmaksa
veikta 93,69 procentu apmērā,» stāsta A.Bataraga. Viņa skaidro, ka
vasaras mēnešos daļa iedzīvotāju centās nosegt parādu, kas uzkrāts
apkures sezonas laikā, un uz šo brīdi kopējais parāda apjoms
siltumapgādes uzņēmumam ir 546 693 lati. «Turklāt šajā summā
nav iekļauta apmēram 400 tūkstošu latu pašvaldības dotācija, kas kā
sociālā palīdzība pagājušajā apkures sezonā tika sniegta
trūcīgajiem iedzīvotājiem, lai norēķinātos par apkuri,» piebilst
«Fortum Jelgava»
valdes locekle.

Ja kārtējais rēķins par apkuri nav nomaksāts, uzņēmums klientam
izsūta atgādinājumu par savlaicīgu rēķina atmaksu; ja parāds par
siltumu pārsniedz 150 latus vai rēķins netiek maksāts vismaz divus
mēnešus, tiek izsūtīts pirmstiesas brīdinājums, kurā klients
aicināts segt parādu vai vismaz vienoties par tā atmaksas grafiku.
«Diemžēl dažās ēkās šajā ziņā situācija ir kritiska. Vasarā esam
sazinājušies ar visiem apsaimniekotājiem, vēlreiz informējuši par
apkures parāda apjomu un aicinājuši iesaistīties problēmas
risināšanā, taču ar atsevišķiem klientiem vienoties tā arī nav
izdevies. Tieši tādēļ, pirms uzsākt jauno apkures sezonu,
individuāli izvērtēsim katra klienta parāda apjomu. Visticamāk,
lielākajiem parādniekiem siltums tiks pieslēgts krietni vēlāk nekā
tiem, kas par apkuri norēķinājušies apzinīgi vai vismaz noslēguši
vienošanos par parāda atmaksu,» tā viņa

Jāatgādina – lai pieslēgtu apkuri, nepieciešams ēkas
apsaimniekotāja vai īpašnieka iesniegums.

Kaut arī siltuma lietotāju parāds par apkuri Jelgavā ir
iespaidīgs – vairāk nekā pusmiljons latu –, A.Bataraga norāda, ka
citu Latvijas lielāko pilsētu kontekstā šie rādītāji nav
kritiskākie: «Cik zinu, Rīgā un Jelgavā šajā ziņā situācija ir
līdzīga, taču citās lielajās pilsētās parāda apjoms ir krietni
lielāks, bet tā atmaksas rādītāji – zemāki.»

Jāpiebilst, ka jaunajā apkures sezonā, visticamāk, no jaunā
gada, par siltumu nāksies maksāt nedaudz vairāk, jo kopš jūlija
dabasgāzei tiek piemērots akcīzes nodoklis, tādējādi proporcionāli
tam palielināsies arī maksa par siltumu.

Foto: Ivars Veiliņš