27.3 °C, 4.1 m/s, 55.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPārspriež tūrisma sezonas sasniegumus un izvirza plānus nākamajai
Pārspriež tūrisma sezonas sasniegumus un izvirza plānus nākamajai
28/09/2012

Šodien rūpnīcas «Amo Plant» telpās tikās tūrisma jomas speciālisti, uzņēmēji un pašvaldību pārstāvji, lai atskatītos uz aizvadīto aktīvo tūrisma sezonu un izvirzītu tālākos darbības mērķus. Piemēram, jau tiek drukāti bukleti ar īpašiem piedāvājumiem skolēniem; plānots rosināt uzņēmējus apvienoties, izveidojot «Gardēžu taku»; varbūt jau nākamvasar Jelgavā tūristiem būs nomā pieejami elektrovelosipēdi.

Ritma Gaidamoviča

Šodien rūpnīcas «Amo Plant»
telpās tikās tūrisma jomas speciālisti, uzņēmēji un pašvaldību
pārstāvji, lai atskatītos uz aizvadīto aktīvo tūrisma sezonu un
izvirzītu tālākos darbības mērķus. Piemēram, jau tiek drukāti
bukleti ar īpašiem piedāvājumiem skolēniem; plānots rosināt
uzņēmējus apvienoties, izveidojot «Gardēžu taku»; varbūt jau
nākamvasar Jelgavā tūristiem būs nomā pieejami
elektrovelosipēdi.

Jelgavas reģionālā Tūrisma informācijas
centra (JRTC) apkopotā informācija no tūrisma objektiem liecina, ka
aizvadītajā sezonā palielinājies individuālo Jelgavas un Latvijas
iedzīvotāju interese par Jelgavas muzejiem, pieaug skolēnu grupu
skaits, kas apmeklē Jelgavu, tūristi kļūst prasīgāki, vēlas
aktivitātes objektos, vairāk apmeklētāju koncentrējas Jelgavā,
mazāk dodas uz pagastiem. Topa valstis, kuru tūristi apmeklējuši
Jelgavu, ir Lietuva, Krievija, Vācija, Igaunija, Zviedrija, Polija,
Francija. Vislielākais ārvalstu tūristu īpatsvars ir Kurzemes
hercogu kapenēs – 47,5 procenti.

Nakšņotāju skaits ir palielinājies par
apmēram 15 procentiem, taču vidējais noslogojums tūristu mītnēs
Jelgavā vasaras sezonā bijis nedaudz virs 70 procentiem. Ēdināšanas
jomā īpaši neesot palielinājies grupu apmeklējumu skaits, taču
jūtami vairāk pie mūsu ēdinātājiem viesojas individuālie.
Ēdināšanas uzņēmumi atzinuši, ka tūristiem ir interese par Jelgavas
īpašajiem ēdieniem – «Hercoga buru» un «Šarlotes skūpstu». Tiesa,
JRTC secinājis, ka ne visi ēdinātāji ir gatavi uzņemt tūristu
grupas un sagatavojuši īpašus piedāvājumus tūristiem.

Tieši tāpēc, domājot par tālāko darbu,
ierosinājums uzņēmējiem ir veidot gardēžu degustāciju taku ar
Jelgavas ēdināšanas uzņēmumiem. Jau oktobrī vairāki Jelgavas
uzņēmēji dosies ekskursijā uz kādu no Latvijas reģioniem, lai
smeltos pieredzi šajā jomā.

Pie tuvākās nākotnes plāniem pieder arī
Jelgavas novada un Ozolnieku novada prezentācijas maršrutu
veidošana, veloprojekta «Centrālbaltijas velotīkls» aktivitāšu
īstenošana.

Šodien seminārā arī prezentēti
elektrovelosipēdi. Ar šādiem šovasar tūristi varēja pārvietoties pa
Liepāju un Ventspili. Uzņēmuma «Blue Shock Bike» pārstāvis Neils
Kalniņš stāsta, ka elektrovelosipēdi šovasar bijuši ļoti
pieprasīti. Stundas īres maksa tam ir trīs lati, bet dienai – 18
latus. Tieši šis variants tiek izmantots visbiežāk. «Standarta»
klients – ārvalstu tūrists, kas vēlas nepiepūloties ātrāk apskatīt
pilsētu. «Piemēram, ja jābrauc pret vēju, ar šo velosipēdu var
sasniegt pat ātrumu 24 kilometri stundā nepiepūloties,» tā
pārstāvis, nenoliedzot, ka šis ir tāds sliņķu velosipēds, kas ar
uzlādētu bateriju var nobraukt 70 – 80 kilometrus. JRTC vadītāja
Anda Iļjina portālam www.jelgavasvestnesis.lv atzina, ka domās un
risinās, kā šādus velosipēdus, iespējams, jau nākamvasar varētu
piedāvāt arī Jelgavā. Jāpiebilst, ka uzņēmumam nākamvasar ir iecere
Liepājā atvērt šādu velosipēdu ražotni.

Runājot par jaunumiem, jāpiebilst, ka
šobrīd tipogrāfijā tiek drukāts arī tūrisma buklets ar skolēnu
ekskursiju piedāvājumu, kas ietvers vairākus blokus – muzeju bloku,
aktīvā atpūta un sports, rūpniecība. Skolotājiem ar bērniem būs
iespēja izveidot savu maršrutu.

Tāpat centrs jau sācis gatavoties
potenciālajām tūrisma izstādēm 2013. gadā Rīgā, Viļņā, Tallinā,
Maskavā, Somijā, Vācijā, Zviedrijā.

Pēc semināra visi dalībnieki tika
aicināti ekskursijā pa rūpnīcu «Amo plant» un izmēģināt
elektrovelosipēdu.

Foto: Ivars Veiliņš