Konkurss par Dobeles šosejas posma no Pūra ceļa līdz Svētes tiltam rekonstrukciju noslēdzies, un noskaidrots uzvarētājs – darbus veiks uzņēmums «CBS «Igate»». Tomēr otrs pretendents iesniedzis sūdzību, un tas būtiski varētu aizkavēt gan darbu sākšanu, kas saskaņā ar konkursa nolikumu bija plānota jau nākamnedēļ, gan arī visu rekonstrukcijas gaitu, atzīst pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns. Iedzīvotājiem tas radīs neērtības, bet pašvaldībai – liekus izdevumus.
Ilze Knusle-Jankevica
Konkurss par Dobeles šosejas posma no Pūra ceļa līdz Svētes tiltam rekonstrukciju noslēdzies, un noskaidrots uzvarētājs – darbus veiks uzņēmums «CBS «Igate»». Tomēr otrs pretendents iesniedzis sūdzību, un tas būtiski varētu aizkavēt gan darbu sākšanu, kas saskaņā ar konkursa nolikumu bija plānota jau nākamnedēļ, gan arī visu rekonstrukcijas gaitu, atzīst pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns. Iedzīvotājiem tas radīs neērtības, bet pašvaldībai – liekus izdevumus. Lai gan iepirkumu komisija SIA «Matthai» piedāvājumu atzina par konkursa nolikumam neatbilstošu, uzņēmums vēl pirms svētkiem Iepirkumu uzraudzības birojā iesniedza sūdzību, kurā apstrīd konkursa rezultātu. «Sūdzības izskatīšana varētu ilgt kādus divus mēnešus, kas automātiski nozīmē arī plānoto darbu aizkavēšanos. Ja nebūs vēl citu sūdzību, tad Dobeles šosejas rekonstrukciju varētu uzsākt tikai jūnija vidū,» lēš A.Baļčūns.
Saskaņā ar konkursa nolikumu darbi šajā posmā bija jāsāk ne vēlāk kā 15. aprīlī, bet jau tagad ir skaidrs, ka tas nebūs iespējams. Tomēr tas neatrisina galveno problēmu – šī ceļa posma kvalitāti un pārvietošanās apstākļus pa to. Nav noslēpums, ka šis ceļa posms tiešām ir sliktā stāvoklī un braukšana pa to apgrūtināta, tāpēc pašvaldībai nāksies tērēt līdzekļus, lai to vismaz uz laiku savestu kārtībā. «Tā kā rekonstrukcija nesāksies kā plānots, nāksies labot bedres arī šajā ceļa posmā. Protams, bedres nelabosim tādā kvalitātē kā citās ielās, jo pēc pāris mēnešiem ceļa segumu tāpat ņems nost, bet vispār tās neaiztaisīt arī nevaram,» tā «Pilsētsaimniecības» direktors. Pagaidām gan vēl nav veikti aprēķini, cik bedrīšu labošana varētu izmaksāt Dobeles šosejā no Pūra ceļa līdz Svētes tiltam, bet tie pašvaldībai tomēr ir neplānoti izdevumi, kurus, ja situācija nebūtu tā izvērtusies, varētu ieguldīt citur.
Laikraksts «Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Dobeles šosejas rekonstrukcija Jelgavas pilsētā» gaitā līdz nākamā gada beigām plānots sakārtot Dobeles šoseju posmā no Pūra ceļa līdz Svētes tiltam. Pieteikumus bija iesnieguši divi pretendenti, bet par uzvarētāju tika izraudzīta «Igate», kas plānoto apņēmusies izdarīt par 4 108 141,57 latiem.
Jāpiebilst, ka «Igate» veica rekonstrukcijas darbus arī Lielās ielas posmā no Dambja ielas līdz Māras ielai un Dobeles šosejas posmā no Māras ielas līdz Atmodas ielai. Tur vairums darbu pabeigti jau pērn – izbūvētas četras braukšanas joslas, sakārtoti gājēju celiņi. Palikusi vairs tikai «astīte» – visa posma garumā jāuzklāj asfalta virskārta, kā arī jānovērš defekti, ja tādi būs radušies. «To varētu salīdzināt ar zobārsta darbu. Viss lielums jau izdarīts – zobs izurbts, zāles ieliktas un kanāli iztīrīti, atlicis vien ielikt plombi,» tā «Igates» valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns. Viņš norāda, ka tuvākās vienas divu nedēļu laikā virskārtas uzklāšana vēl netiks uzsākta, jo pagaidām nav piemērotu laika apstākļu. Uzņēmuma pārstāvis piebilst, ka šie darbi iedzīvotājiem nesagādās tādas neērtības, kādas bija pirms tam, un varēs piekļūt gan iestādēm, gan dzīvojamām mājām.