16.7 °C, 1.7 m/s, 98.6 %

Pilsētā

Pārvadātāji kooperējas
22/08/2008

Pēc nedēļas noslēgsies pieteikšanās Satiksmes ministrijas izsludinātajam konkursam par sabiedriskā transporta nodrošināšanu Latvijā. Valsts Dienvidu apgabalā gatavību kopīgi nodrošināt sabiedriskā transporta kustību izteikuši divi uzņēmumi – Jelgavas un Dobeles autobusu parks, kas konkursā startē kopā.

Zane Auziņa

Pēc nedēļas noslēgsies pieteikšanās Satiksmes ministrijas
izsludinātajam konkursam par sabiedriskā transporta nodrošināšanu
Latvijā. Valsts Dienvidu apgabalā gatavību kopīgi nodrošināt
sabiedriskā transporta kustību izteikuši divi uzņēmumi – Jelgavas
un Dobeles autobusu parks, kas konkursā startē kopā.

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas izstrādāto starppilsētu autobusu
pārvadājumu reorganizācijas likumu valsts starppilsētu un lauku
pagastu maršrutu autobusu tīkls ir sadalīts astoņās paketēs jeb
lotēs. Līdz 29. augusta pulksten 10 turpinās pieteikšanās uz
sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošinājumu katrā no tām. Lotē
«Dienvidi» ar savu piedāvājumu kopīgi startē Jelgavas un Dobeles
autobusu parki, kas katrs atsevišķi nespētu atbilst visām konkursa
prasībām, bet apvienojoties tās var izpildīt. «Jelgavas un Dobeles
autobusu parks nav apvienojies vienā uzņēmumā – esam vien noslēguši
koncesijas līgumu par kopīgu sadarbību konkrētajā darbības
virzienā. Tiesa, līgums arī paredz, ka mēs viens par otru
uzņemamies atbildību un, ja, piemēram, Dobeles autobusu parkam
radīsies kādas grūtības, mums būs jānodrošina sabiedriskā
transporta kustība arī dobelnieku maršrutos – un otrādi. Taču
izveidotās lotes «Dienvidi» robežās pēc būtības mēs katrs
turpināsim braukt līdzšinējos maršrutos. Tiesa, tas pie nosacījuma,
ja mēs konkursā uzvarēsim. Pretējā gadījumā mēs vienkārši būsim
spiesti no šiem maršrutiem atteikties, kas uzņēmumam būtu smags
trieciens,» skaidro pašvaldības SIA «Jelgavas autobusu parks»
valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.    
Lēmumu par valsts pārdali astoņās lotēs, kur katrā ir viens
pasažieru pārvadātājs (vai ar līgumu vienā apvienojušies vairāki
pārvadātāji), ar kuru Satiksmes ministrija noslēdz līgumu,
P.Salkazanovs vērtē pozitīvi. «Satiksmes ministrija ar konkursu
uzvarētājiem slēgs līgumu uz 12 gadiem, kas pasažieru pārvadātājiem
sniedz zināmu stabilitāti un iespēju plānot savu darbību. Ja līgums
par pakalpojumu nodrošināšanu tiek slēgts tikai uz gadu, diviem vai
četriem, mēs nevaram droši iegādāties jaunus autobusus, kas sevi
reāli atpelna tikai pēc četriem līdz astoņiem gadiem. Turpretim, ja
līgums ir noslēgts uz 12 gadiem, šādu bažu mums vairs nav,» tā
P.Salkazanovs. Pašreiz viņa rīcībā nav nekādu ziņu par to, vai
pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai Dienvidu lotē ir pieteicies
vēl kāds pretendents – saskaņā ar konkursa nosacījumiem tas var būt
jebkurš pārvadātājs Eiropā. Taču, tā kā Jelgavas un Dobeles
pārvadātāji jau gadiem ilgi ir veiksmīgi strādājuši šajā apgabalā,
turklāt ar noslēgto koncesijas līgumu tie kopā atbilst arī konkursa
nosacījumiem, ir pamats cerēt, ka abiem uzņēmumiem, konkursā
startējot kopā, izdosies arī uzvarēt.