-0.9 °C, 4.2 m/s, 75.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPasažieriem jārēķinās ar valsts diktētām neērtībām
Pasažieriem jārēķinās ar valsts diktētām neērtībām
26/02/2010

Jau pāris nedēļu jelgavnieki, kuriem nākas doties uz Rīgu, saskaras ar neērtībām – lielos autobusus nomainījuši mikroautobusi. No 1. marta situācija kļūs vēl dramatiskāka, jo Jelgavas autoostā vairs nepiestās un pasažierus neuzņems tie mikroautobusi, kas uz Rīgu dodas no Dobeles.   

Ilze Knusle-Jankevica
Jau pāris nedēļu jelgavnieki, kuriem nākas doties uz
Rīgu, saskaras ar neērtībām – lielos autobusus nomainījuši
mikroautobusi. No 1. marta situācija kļūs vēl dramatiskāka, jo
Jelgavas autoostā vairs nepiestās un pasažierus neuzņems tie
mikroautobusi, kas uz Rīgu dodas no Dobeles.  

 
SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) komercdirektore Viktorija
Ļubļinska skaidro, ka tas ir Autotransporta direkcijas lēmums un tā
ir atbildīga par visiem starppilsētu reģionālajiem pārvadājumiem.
«No 15. februāra gandrīz visus lielos autobusus maršrutā Jelgava –
Rīga bijām spiesti nomainīt pret mikroautobusiem, bet tas ir
kompromiss, jo direkcijas sākotnējā prasība bija visus šos reisus
slēgt,» stāsta V.Ļubļinska, piebilstot, ka kompromisu izdevies
panākt, pierādot, ka šajā reisā tiešām ir braukt
gribētāji. 
Autotransporta direkcijas nostāja ir skaidra – pasažieri
jāpiesaista dzelzceļam. Tāpēc arī Dobeles Autobusu parka
mikroautobusi no 1. marta Jelgavas autoostā vairs nepiestās.
«Direkcijas plāns bija dienā slēgt 14 reisus maršrutā Dobele –
Rīga, bet mēs panācām kompromisu – 12 reisus saglabāsim, bet ar
nosacījumu, ka tie būs tranzītreisi un Jelgavā pasažierus
neuzņems,» atklāj Dobeles Autobusu parka valdes loceklis Ārvaldis
Laumanis. Pēc viņa aprēķiniem, dienā apmēram 90 jelgavnieki uz Rīgu
brauca tieši ar Dobeles mikroautobusiem.
Visvairāk cietīs iedzīvotāji – viņiem nāksies pārkārtot savu
dienas ritmu un rēķināties ar to, ka mikriņā vietas var nepietikt.
Autotransporta direkcijas politika viņus piespiedīs pārvietoties ar
vilcienu pat tad, ja tas būs neizdevīgi gan patērētā laika, gan
naudas izteiksmē. V.Ļubļinska piebilst, ka šāda direkcijas politika
veicinās arī nelegālos pārvadājumus, kuri jau tagad tiek piedāvāti.
Kaut arī JAP kapacitāte ir pietiekama, lai aizstātu Dobeles
mikroautobusus, uzņēmuma rokas ir sasietas. Uzņēmuma
komercdirektore skaidro, ka JAP ir tikai izpildītājs, bet
pasūtītājs, kas šajā gadījumā ir Autotransporta direkcija, diktē
visu – gan cenas, gan kustību sarakstus, gan pieturas. Jebkura
pārvadātāja rīcība, kas nav saskaņota ar direkciju, draud ar
licences atņemšanu.
Ne Jelgavas, ne Dobeles autobusu parks nav mierā ar direkcijas
lēmumu un iesnieguši Satiksmes ministrijā protesta vēstuli.
Vislielāko sašutumu pārvadātājos rada tieši tas, ka direkcija plāno
slēgt reisus, kas ir rentabli un kuros pasažieru skaits ir
pietiekams. Turklāt šāds lēmums ir pretrunā gan ar 2008. gadā
noslēgto koncesijas līgumu par pasažieru pārvadājumiem, gan ar
Ministru kabineta noteikumiem. «Saskaņā ar koncesijas līgumu
direkcija gadā ir tiesīga likvidēt vai reorganizēt piecus procentus
maršrutu, bet šobrīd izvirzītie noteikumi to pārsniedz,» norāda
Ā.Laumanis.