0.2 °C, 5.1 m/s, 89.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPasažieru pārvadājumi šogad dārgāki
Pasažieru pārvadājumi šogad dārgāki
10/01/2009

«Pagaidām šķiet, ka biļešu cenu kāpums pasažieru ieradumus nav būtiski mainījis, taču, vai tā būs arī turpmāk, prognozēt ir ļoti grūti,» teic SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) komercdirektore Viktorija Ļubļinska, vērtējot faktu, ka kopš 1. janvāra būtiski augusi maksa par braucienu starppilsētu maršrutos.

Sintija Čepanone
«Pagaidām šķiet, ka biļešu
cenu kāpums pasažieru ieradumus nav būtiski mainījis, taču, vai tā
būs arī turpmāk, prognozēt ir ļoti grūti,» teic SIA «Jelgavas
Autobusu parks» (JAP) komercdirektore Viktorija Ļubļinska, vērtējot
faktu, ka kopš 1. janvāra būtiski augusi maksa par braucienu
starppilsētu maršrutos.
 
Jau nedēļu, no Jelgavas braucot uz Rīgu vai kādu citu pilsētu
ar sabiedrisko transportu, jārēķinās, ka biļetes cena ir augstāka
nekā iepriekš. «Mēs neesam biļešu cenu kāpuma iniciatori, tāda bija
Autotransporta direkcijas prasība, kurai jāpakļaujas visiem
pasažieru pārvadātājiem valstī. Jāņem vērā, ka šogad būtiski
samazināts kompensācijas apjoms no valsts budžeta reģionālajiem
starppilsētu pārvadājumiem,» skaidro JAP komercdirektore,
piebilstot, ka biļetes cenas sadārdzinājums kopumā nepalielinās
uzņēmuma ienākumus.
1,80 lati – tāda ir biļetes cena, mērojot ceļu no Jelgavas uz
Rīgu vai atpakaļ, braucot ar mikroautobusu vai ekspresi, kas
galamērķī nogādā, neapstājoties citās pieturās. 
Par 15 santīmiem šajā maršrutā palielinājusies arī cena
braucienā ar «parasto» autobusu, kas līdz šim maksāja 1,35 latus –
tagad 1,50 latus. Maksa par braucienu kāpusi arī citos starppilsētu
maršrutos.
V.Ļubļinska, taujāta par pasažieru skaita izmaiņām biļešu cenu
kāpuma dēļ, norāda, ka pagaidām braukt gribētāju skaits nav
sarucis. «Konkrēti dati par to mūsu rīcībā būs nākammēnes, taču,
ņemot vērā, ka viens no pirmajiem rādītājiem ir šoferu novērotais
un sūdzības par pasažieru trūkumu, varam spriest, ka pasažieru nav
kļuvis mazāk,» tā JAP komercdirektore, piebilstot, ka, iespējams,
viens no iemesliem varētu būt tas, ka maksa par braucienu augusi
arī vilcienos, turklāt nereti tie ir pārpildīti.
Jāpiebilst, ka par spīti spiedīgajai ekonomiskajai situācijai
valstī reisu skaitu JAP nav samazinājis.
«Prognozēt, kā situācija attīstīsies turpmāk, ir grūti, taču
pavisam noteikti varu apgalvot, ka Jelgavas Autobusu parkam ir
kapacitāte un tas ir gatavs strādāt arī turpmāk. Pārējais ir
atkarīgs no valsts politikas pasažieru pārvadājumu jomā,» piebilst
V.Ļubļinska. Viņa akcentē, ka pirmajā pusgadā nav plānots
palielināt maksu par braukšanu pilsētas sabiedriskajā
transportā.