7.1 °C, 2.1 m/s, 85.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPasažieru pārvadātājus neapmierina valdības līdzšinējie lēmumi; šodien sabiedriskais transports kursē ar melnām lentītēm
Pasažieru pārvadātājus neapmierina valdības līdzšinējie lēmumi; šodien sabiedriskais transports kursē ar melnām lentītēm
12/06/2012

Šodien vairums autobusu reģionālajos un starppilsētu maršrutos kursē ar melnām lentītēm. «Melna lentīte pasažieriem var nozīmēt, ka šis, iespējams, ir pēdējais reiss, ar kuru brauc konkrētā maršrutā, jo, ja valdība šodien nepiešķirs līdzekļus zaudējumu kompensēšanai pasažieru pārvadātājiem, vienīgais risinājums būs reisu skaita samazināšana,» akcijas ideju pamato SIA «Jelgavas Autobusu parks» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

www.jelgavasvestnesis.lv

Šodien vairums autobusu
reģionālajos un starppilsētu maršrutos kursē ar melnām lentītēm.
«Melna lentīte pasažieriem var nozīmēt, ka šis, iespējams, ir
pēdējais reiss, ar kuru brauc konkrētā maršrutā, jo, ja valdība
šodien nepiešķirs līdzekļus zaudējumu kompensēšanai pasažieru
pārvadātājiem, vienīgais risinājums būs reisu skaita samazināšana,»
akcijas ideju pamato SIA «Jelgavas Autobusu parks» valdes loceklis
Pēteris Salkazanovs.

Kaut arī sākotnēji izskanēja pieļāvums,
ka melnas lentītes visā Latvijā, iespējams, būs arī pie pilsētu
sabiedriskā transporta, P.Salkazanovs norāda: «Pilsētas autobusiem
braukt ar melnu lentīti nav nekāda pamata – ar pilsētām problēmu
nav, savas saistības nepilda valsts.»

Proti, valdība šodien Ministru kabineta
sēdē plānojusi skatīt jautājumu par zaudējumu kompensāciju
piešķiršanu pasažieru pārvadātājiem. Un, ja valdība nekompensēs
pērnā un šā gada zaudējumus pienācīgā apmērā, pasažieru pārvadātāji
5. jūlijā streikos.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju
asociācija (LPPA) informē, ka valdībai steidzami jāatrod līdzekļi
vietējiem pārvadātājiem 750 000 latu apmērā, lai uzņēmēji varētu
norēķināties par pagājušo gadu. «Tarifu kāpums, kas noteikts
starppilsētu pārvadājumos no 1. aprīļa, sevi neattaisnos, līdz ar
to nekādas 1,8 miljonu latu ekonomijas nebūs. Lai gada beigās
nebūtu dziļā bedrē, jāatrisina šie jautājumi,» uzskata LPPA,
norādot, ka iepriekšējā valdības sēdē LPPA prasīja zaudējumu
segšanai šim un pērnajam gadam piecus miljonus latu, taču iedeva
tikai 1,1 miljonu latu daļēju zaudējumu segšanai par pagājušo gadu.
Saistībā ar reģionālo vietējo pārvadājumu zaudējumu segšanu
pārvadātāji esot kā ķīlnieki, kuriem uz sava rēķina ir jāpilda
valsts pasūtījums sabiedriskā transporta nodrošināšanā, kamēr
atbildīgajās institūcijās tiek novilcināti lēmumi, kas ir jāpieņem
nekavējoties, norāda LPPA.

Savukārt SM uzskata, ka pasažieru
pārvadātāju prasības ir tikai daļēji pamatotas, tādēļ nolemts, ka
pārvadātājiem pienākas kompensācija 3,1 miljona latu apmērā.
Pārvadātāji saņems arī 1,1 miljonu latu par zaudējumiem, kas viņiem
ir radušies, bet joprojām nav kompensēti.

Jāatgādina, ka 15. maijā LPPA iesniedza
valdībai prasības, kuras skar pasažieru pārvadājumu finansēšanu, jo
valdībai ir jāpieņem lēmumi par pārvadātāju finanšu stabilizāciju
un jāmaina naudas finanšu plūsma. Tas nozīmē, ka līdzekļi, kas bija
paredzēti gada beigām, ir jānovirza pirmā ceturkšņa pārvadātāju
zaudējumu segšanai.

Tāpat līdz 1. augustam Satiksmes
ministrijai esot jāiesniedz pieprasījumus Ministru kabinetam par
papildu līdzekļu 8,2 miljonu latu apmērā piešķiršanu no līdzekļiem
neparedzētiem gadījumiem, lai varētu nosegt pērnā gada valsts
neatmaksātās zaudējumu kompensācijas un varētu segt šā gada
zaudējumus.

Šogad kopējais dotācijas apjoms
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011.
gadu, ir samazināts par pieciem miljoniem latu jeb 10 procentiem.
Pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem
latu 2008. gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012. gadā, informē
LETA.

Par to, vai pasažieru pārvadātāji
streikos, tiks paziņots 20. jūnijā.

Foto: Ivars Veiliņš