Šā gada pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) bija saņēmis 647 pretenzijas 344 562 latu kopvērtībā, no tām lielākais sūdzību skaits bijis par neatbilstošas kvalitātes avio pakalpojumiem, netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līgumu nosacījumiem un nekvalitatīviem apaviem, aģentūra LETA uzzināja PTAC.
Pēc PTAC sniegtās informācijas, par nepienācīgas kvalitātes avio pakalpojumiem saņemtas 42 sūdzības 10 370 latu vērtībā, par netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līguma nosacījumiem saņemtas 40 sūdzības, bet par apavu kvalitāti iesniegtas 39 pretenzijas 2272 latu kopvērtībā.
Par preču kvalitāti PTAC trijos mēnešos bija saņēmis 125 sūdzības 321 099 lata kopvērtībā, par neatbilstošas kvalitātes pakalpojumiem bija saņemtas 135 patērētāju sūdzības 23 463 latu kopvērtībā, bet par netaisnīgiem līguma nosacījumiem bija saņemtas kopumā 93 sūdzības, liecina PTAC dati.
Visvairāk sūdzību preču kategorijā saņemtas par apavu kvalitāti – 39 sūdzības jeb 31% no visām sūdzībām par precēm, kam seko elektropreces – 20 sūdzības 2988 latu kopvērtībā jeb 16% no visām par preču kvalitāti iesniegtajām sūdzībām, un mobilie telefoni, par kuru kvalitāti saņemtas 14 sūdzības 1317 latu vērtībā jeb 11% no sūdzību skaita.
PTAC norāda, ka šogad, salīdzinot ar to pašu laiku pērn, nedaudz sarucis sūdzību īpatsvars par mobilajiem telefoniem, tekstilizstrādājumiem un automašīnām, savukārt nedaudz pieaudzis par apaviem, mēbelēm un dzīvokļiem.
Vislielākais sūdzību skaits par pakalpojumu kvalitāti bijis par avio pakalpojumiem – 46 sūdzības jeb 34% no visām sūdzībām par pakalpojumiem, kam seko elektroniskie sakari – telekomunikācijas, TV, internets, par ko saņemta 31 sūdzība 1450 latu vērtībā jeb 23%, kā arī īre un komunālie pakalpojumi, par ko saņemtas 17 sūdzības 180 latu vērtībā jeb 14% no kopējā sūdzību skaita.
Pakalpojumu segmentā šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar šo pašu laiku pērn, pieaudzis sūdzību īpatsvars par tūrisma pakalpojumiem, avio pakalpojumiem un elektroniskajiem sakariem, savukārt samazinājies sūdzību skaits par īres un komunāliem pakalpojumiem, distances līgumiem, mēbeļu individuālo izgatavošanu un būvniecības pakalpojumiem.
Par netaisnīgiem līguma noteikumiem saņemtas 94 sūdzības, kas ir par 36% jeb 34 sūdzībām mazāk, nekā 2010. gada pirmajos trijos mēnešos. No šīm sūdzībām lielāko daļu – 43% jeb 40 sūdzības – veido patērētāju kreditēšanas līgumi, kam seko kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumi par ko saņemtas 16 pretenzijas jeb 17% no sūdzību skaita šajā segmentā, un elektronisko sakaru pakalpojumu līgumi, par ko bijušas septiņas sūdzības, kas atbilst 13% no sūdzību skaita par netaisnīgiem līguma nosacījumiem.
PTAC norāda, ka izskatot saņemtās pretenzijas, 52% gadījumu rasts pozitīvs risinājums vai sniegta konsultācija, bet 36% sūdzību vēl atrodas izskatīšanas stadijā, savukārt pārējās pārsūtītas citām institūcijām, bijušas nepamantotas vai tikušas atsauktas.
Salīdzinot ar 2010. gada 1. ceturksni, kopējais PTAC izskatīto sūdzību skaits 2011.gada pirmajos trīs mēnešos ir samazinājies par 97 sūdzībām jeb par 13%.
PTAC sniedzis arī 9573 telefoniskas un elektroniskas konsultācijas, no tām 8330 – patērētājiem, 1183 – uzņēmējiem un 60 – citām iestādēm.
LETA