16.7 °C, 0.8 m/s, 86.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPēc 1. jūlija degvielas cenas varētu pieaugt par 2-3 santīmiem
Pēc 1. jūlija degvielas cenas varētu pieaugt par 2-3 santīmiem
06/04/2011

Nodokļu izmaiņu iespaidā pēc 1. jūlija degvielas cenas varētu pieaugt par 2-3 santīmiem, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Labrīt, Latvija!» sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Nodokļu izmaiņu iespaidā pēc 1. jūlija degvielas cenas
varētu pieaugt par 2-3 santīmiem, šorīt intervijā Latvijas
Televīzijas raidījumam «Labrīt, Latvija!» sacīja Latvijas Degvielas
tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš
Stirāns.

Ja patlaban 95. markas benzīna cena tirgus līdera – «Statoil» –
degvielas uzpildes stacijās ir 92 santīmi, pēc nodokļu
paaugstināšanas tā varētu sasniegt 95 santīmus. Līdz ar to Latvija
izvirzīsies līderpozīcijās Baltijas valstīs, jo Lietuvā un Igaunijā
netiek plānota nodokļu paaugstināšana degvielai.

«Prognozes noteikti nav ļoti iepriecinošas,» sacīja Stirāns,
raksturojot situāciju pasaules naftas produktu tirgū kā «čābīgu».
Notikumu Ziemeļāfrikā iespaidā ir samazinājusies naftas ieguve un
tirgū ir bažas par iespējamo naftas produktu deficītu. Tad, ja
situācija šajā reģionā normalizēsies, naftas produktu cenu kāpums
varētu apstāties vai cenas nedaudz krist.

Vērtējot autogāzes popularitātes pieaugumu, Stirāns norādīja, ka
tas arī ir naftas produkts, ko ražo tajās pašās rūpnīcās, kur
degvielu. Autogāzi tirgo tie paši naftas produktu tirgotāji, līdz
ar to sanāk, ka vienu produktu aizvieto cits. Turklāt, kā akcentēja
LDTA vadītājs, autogāzes zemākā cena, salīdzinot ar degvielu,
skaidrojama ar mazāku nodokļu bāzi.

Stirāns atzina, ka degvielas cenu kāpuma iespaidā privātie
klienti varētu samazināt šī naftas produkta patēriņu.

Komentējot degvielas tirgus situāciju Latvijā un publiski
izskanējušās bažas par konkurenci, LDTA valdes priekšsēdētājs
norādīja, ka vēsturiski Latvijā veidojušās vairākas dažādu līmeņu
degvielas tirgotāju grupas. Degvielas tirgotāji, kuri piedāvā
zemāku servisa līmeni, nevar pārsniegt tirgus līdera noteikto
cenu.

Turklāt, kā apgalvoja Stirāns, degvielas tirgotāji līdz šim
amortizējuši straujo naftas cenu kāpumu – kopš 2010. gada jūlija
naftas cenas kāpušas par 60%, bet degvielas cenas – tikai par
18%.

Kā ziņots, aprīļa sākumā Stirāns pārņēma LDTA vadītāja amatu no
Ulda Saknes.

LDTA ir 1998. gadā dibināta sabiedriska organizācija, kas
Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas nolūkā veicināt
degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību.

LETA