Jelgavas reģionālais Tūrisma centrs (JRTC) apkopojis informāciju par pagājušo tūrisma sezonu Jelgavā un tās apkārtnē. Centra speciālistu veiktā aptauja liecina – pērn šajā reģionā visapmeklētākais objekts ir Svētās Trīsvienības baznīcas tornis, kuru gada laikā apmeklējuši gandrīz 40 000 cilvēku.
JRTC Informācijas nodaļas vadītāja Vita Kindereviča stāsta, ka pagājušais gads bijis veiksmīgs ne tikai Jelgavas tūrismā, bet valstī kopumā. Arī Jelgavā, tāpat kā Latvijā, kopumā, pērn pieaudzis Lietuvas, Igaunijas un Krievijas tūristu skaits, vēl pie mums bijuši tūristi no Vācijas, Francijas, Nīderlandes un citām valstīm. «Pagājušajā sezonā mūsu reģionā vidēji par 35 procentiem pieaudzis nakšņotāju skaits, palielinājies arī tūristu grupu skaits, kas apmeklē Jelgavu un tās apkaimi, turklāt šīs grupas vairāk izmanto mūsu ēdināšanas sektora piedāvājumu. Tāpat palielinājies pieprasījums pēc gidu vadītām ekskursijām. Vislielākais viesu skaita pieplūdums pilsētā novērots tad, kad te notiek dažādi pasākumi, it īpaši – sporta, bet viesu tūristu skaita pieaugumu veicina arī kolektīvās iepirkšanās akcijas,» pagājušās sezonas tendences norāda V.Kindereviča.
JRTC veicis arī aptauju, lai noskaidrotu, kuri objekti pērn visvairāk apmeklēti. Topa līderis ar 39 965 apmeklētājiem ir Svētās Trīsvienības baznīcas tornis. Otrajā vietā ar 14 562 apmeklētājiem ir Ģ.Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs (apmeklētāju skaits, salīdzinot ar 2010. gadu, samazinājies par 27 procentiem), trešajā vietā – Ziemassvētku kauju muzejs «Mangaļi» ar 10 282 apmeklētājiem (kritums par astoņiem procentiem). Pārējais tops – tabulā.
V.Kindereviča norāda, ka pērn arī būtiski pieaudzis informācijas pieprasījums Tūrisma informācijas centrā (TIC) – to bijis 1458. Galvenokārt informācija pieprasīta klātienē, un TIC apmeklētājiem interesējuši informatīvi materiāli, kādi apskates objekti ir šajā apkaimē, kur var paēst.
«Jaunajā sezonā JRTC prioritātes ir kvalitatīvas tūrisma informācijas sniegšana, attīstības plānošana, pamatojoties uz tūrisma statistikas analīzi, tūrisma produktu pilnveidošana, izstrādājot jaunus maršrutus un īpašos piedāvājumus, mārketings un tūrismā iesaistīto pušu sadarbības veicināšana,» tā JRTC pārstāve. Viena no būtiskākajām gaidāmās sezonas aktualitātēm ir jaunas mājas lapas izstrāde – tajā būs apkopota visa tūrisma informācija. Mājas lapas adrese būs www.visit.jelgava.lv, un plānots, ka tā darbu sāks jau tuvākajā laikā. Tāpat šogad atkal tiks rīkots Torņa suvenīru konkurss un gaidāmas vēl citas aktivitātes.
Jāpiebilst, ka tūrisma sezona šogad sāksies 5. maijā, bet noslēgsies 29. septembrī.
Par to, kāda bijusi pagājusī tūrisma sezona un kas iecerēts šogad, JRTC speciālisti stāstīja Jelgavas pilsētas, Jelgavas novada un Ozolnieku novada tūrisma un viesmīlības nozares pārstāvjiem seminārā, kas šodien notiek Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā.
Foto: Ivars Veiliņš
2011. gadā Jelgavas apkaimē apmeklētākie objekti 1. Svētās Trīsvienības baznīcas tornis – 39 965 (jauns objekts) 2. Ģ.Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs – 14 562 (- 27%, salīdzinot ar 2010. gadu) 3. Ziemassvētku kauju muzejs «Mangaļi» – 10 282 (- 8%) 4. LLU muzejs Jelgavas pilī – 9294 (+ 7%) 5. Elejas muižas parks – ap 8000 (nav zināms) 6. Kurzemes hercogu kapenes Jelgavas pilī – 4648 (+ 26%) 7. Ā.Alunāna memoriālais muzejs – 4176 (+ 221%) 8./9. Kokaudzētava «Aptiekas» – 3000 (+ 30%) 8./9. Stallis «Ormaņi» – ap 3000 (jauns) 10. Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja Jelgavas ekspozīcija – 2377 (+14%) 11./12. Mini zoo «Zemgales poniji» – 2000 (+ 300%) 11./12. Kuģītis «Frīda» – 2000 (+186%) 13. «Latvijas Keramika» – 1939 (+16%) 14. J.Čakstes memoriālais muzejs «Auči» – 1136 (+ 20%) 15. «Reinas Zirgi» – 1080 (+ 42%)