Jelgavas pilsētas pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā 2012. gadā reģistrēti 12 892 rakstiski iesniegumi, kas ir par 408 vairāk nekā gadu iepriekš, informē Jelgavas pilsētas domes administrācijas Administratīvās pārvaldes Kancelejas vadītājas vietnieks Jānis Zemene. Apmēram puse saņemto dokumentu saistīti ar būvniecību, vēl aktuāli ir jautājumi, kas saistīti ar dzīvesvietas deklarēšanu un anulēšanu, kā arī finanšu jautājumi.
Ilze Knusle-Jankevica
Lielāko daļu iesniegumu – 8187 – iesniegušas juridiskas personas. «Juridiskas personas galvenokārt vēršas pie mums jautājumos, kas saistīti ar pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem un viņu pašu darbības jomu. Dažkārt tiek apstrīdēti arī domes lēmumi, nodokļu aprēķini un tamlīdzīgas lietas,» stāsta J.Zemene. Savukārt fizisko personu iesniegumi lielākoties ir saistīti ar būvniecību un nekustamā īpašuma nodokļu lietām.
Pērn Klientu apkalpošanas centrā reģistrēta arī 21 sūdzība (16 no fiziskām personām, 5 no juridiskām personām) un 34 pateicības (7 no fiziskām personām, 27 no juridiskām personām). Visbiežāk fiziskās personas sūdzas par nekārtībām un nepilnībām pilsētā, piemēram, nenotīrītām ielām, par kaimiņu rīcību, piemēram, nelikumīgu būvniecību, kā arī par to, kurās ielās ūdenssaimniecības projekta gaitā tiek vai netiek izbūvēta kanalizācija. Sūdzības par domes pieņemtajiem lēmumiem gan ir reti. Savukārt, runājot par pateicībām, J.Zemene norāda, ka fiziskas personas pārsvarā izsaka pateicību konkrētām amatpersonām, bet juridiskas personas – pašvaldībai kopumā. Vēl pērn reģistrētas 582 pieņemšanas pie amatpersonām.
2011. gadā Klientu apkalpošanas centrā tika reģistrēti 12 484 iesniegumi, tostarp 625 personu pieņemšana pie amatpersonām, 27 sūdzības un 33 pateicības. Kancelejas vadītājas vietnieks norāda, ka pēdējos gados saņemto iesniegumu skaitam ir tendence pieaugt. Salīdzinot ar 2011. gadu, pērn saņemto iesniegumu skaits ir palielinājies par 1,03 procentiem.
Foto: Ivars Veiliņš