25.1 °C, 4.1 m/s, 43.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPētījums: Pēc dažiem gadiem Pārdaugavā sastrēgumstundās ar automašīnām pārvietoties var kļūt gandrīz neiespējami
Pētījums: Pēc dažiem gadiem Pārdaugavā sastrēgumstundās ar automašīnām pārvietoties var kļūt gandrīz neiespējami
28/05/2008

Ja Pārdaugavā tiks realizēti visi plānotie apbūves priekšlikumi, tad ap 2012. gadu šajā teritorijā rīta un vakara sastrēgumstundās ātrāk būs pārvietoties ar kājām, nevis ar automašīnām, liecina ASV uzņēmuma «Parsons Brinckerhoff» veiktais pētījums.

Ja Pārdaugavā tiks realizēti visi plānotie apbūves
priekšlikumi, tad ap 2012. gadu šajā teritorijā rīta un vakara
sastrēgumstundās ātrāk būs pārvietoties ar kājām, nevis ar
automašīnām, liecina ASV uzņēmuma «Parsons Brinckerhoff» veiktais
pētījums.

 

Uzņēmuma eksperti pie šādiem
secinājumiem nonākuši, veicot transporta scenāriju modelēšanu, kurā
ņemti vērā gan Pilsētas attīstības departamenta iesniegtie dati par
tuvākajos gados plānoto apbūvi – dzīvojamajām, sabiedriskajām,
rūpnieciskajām un tirdzniecības platībām, gan plānotajiem satiksmes
infrastruktūras uzlabošanas projektiem.

Lielākās problēmas transportam rastos
Daugavgrīvas ielā, K.Valdemāra un Daugavgrīvas ielas krustojumā,
Raņķa dambī, Uzvaras bulvārī, Valdeķu un Tadaiķu ielas krustojumā,
Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā, kā arī vairākās
citās vietās.

Kā liecina «Parsons Brinckerhoff»
veiktais pētījums, minētajās ielās vidējais braukšanas ātrums 2007.
gadā rīta maksimumstundā no pulksten 8 līdz 9 bija 26,7 kilometri
stundā, bet vakara maksimumstundā no pulksten 17 līdz 18 – 29,3
kilometri stundā. Pēc plānotās apbūves realizēšanas 2012. gadā rīta
maksimumstundās automašīnu ātrums būtu 3,2 kilometri stundā, bet
vakara – 5,6 kilometri stundā, tādējādi automašīnas kustētos
vienādā ātrumā ar kājāmgājējiem.

Šī transporta scenārija modelēšana
veikta, ņemot vērā, ka līdz 2012. gadam tiks uzbūvēts gan Hanzas,
gan Zemgales tilts, realizēts Vienības un K.Ulmaņa gatves divlīmeņu
šķērsojuma projekts, kā arī veikta plānotā ielu paplašināšana un
luksoforu sistēmas pilnveidošana. Pētījumā nav ņemta vērā Dienvidu
tilta ietekme, jo tas atrodas tālāk no kritiskajām
teritorijām.

Rīgas domes Satiksmes departaments
informē, ka uzdevis kompānijai noskaidrot, kas notiks ar satiksmi
Pārdaugavā, ja netiktu realizēts kāds no minētajiem satiksmes
infrastruktūras objektiem, piemēram, ja netiktu uzbūvēts Hanzas
šķērsojums.

Vērtējot šā brīža prognozes departaments
atzīst, ka situācija ir «diezgan nopietna», bet daudz ko varot
labot, ātri pieņemot pareizus stratēģiskus lēmumus, kas saistīti ar
Pārdaugavas attīstības plānošanu.

ASV kompānija savā pētījumā minējusi
vairākus priekšlikumus, kā izvairīties no drūmajām nākotnes
perspektīvām. Piemēram, būtu nepieciešams samazināt apbūves apjomus
un ieviest stingrākus apbūves noteikumus, dažādiem līdzekļiem
samazināt automašīnu skaitu un attīstīt sabiedrisko transportu,
ieviest maksu par braukšanu maksimumstundās, samazināt stāvvietu
skaitu, kā arī attīstīt Rietumu maģistrāli un Ziemeļu transporta
koridoru.

Jau ziņots, ka Satiksmes departamenta
rīkotajā konkursā par Pārdaugavas teritorijas transporta sistēmas
attīstības iespēju pētīšanu pērn uzvarēja ASV uzņēmums «Parsons
Brinckerhoff», kas piedāvāja šo darbu veikt par 212 400
latiem.

«Parsons Brinckerhoff» darbojas vairāk
nekā 100 gadu. Tā ir lielākā firma pasaulē, kas nodarbojas ar
transporta jautājumiem, un ir veikusi, piemēram, Dublinas lidostas
satiksmes plūsmas pētījumus. Viens no firmas viceprezidentiem ir
Kolumbijas universitātes profesors un pilsētplānotājs Sigurds
Grava.

Atbilstoši Rīgas attīstības plāna 2006.
– 2018. gadam teritorijas atļautās izmantošanas plānam un apbūves
noteikumiem Pārdaugavā paredzēta intensīva teritoriju attīstība ne
tikai ar biroju un dzīvojamo ēku augstceltnēm, bet arī nozīmīgām
sabiedriskām būvēm – Latvijas Nacionālo bibliotēku, Akustisko
koncertzāli un jauno Rīgas domes un valsts pārvalžu iestāžu
administratīvo centru Torņakalnā.

Lai garantētu šo teritoriju attīstību
atbilstoši pilsētas plānam, nepieciešams rekonstruēt ielu tīklu,
uzlabot autotransporta maģistrālo satiksmi, vietējo satiksmi un
gājēju kustības drošību.

 

www.leta.lv