Jelgava spērusi soli tuvāk vienota satiksmes termināla izbūvei – šodien domes sēdē nolemts iesniegt projektu pieteikumu par gājēju tuneļa izbūvi pie dzelzceļa stacijas. Tā kā lielo projektu plānots sākt ar stacijas tuvumā esošo ielu rekonstrukciju, vienlaikus varētu tikt izbūvēts arī gājēju tunelis.
Ilze Knusle-Jankevica
Diezgan bieži var novērot, ka iedzīvotāji šķērso ielu pie stacijas pat tad, ja luksoforā deg sarkanā gaisma. Gaidīt nav laika īpaši tad, ja jāpaspēj uz vilcienu, tāpēc gājēju tuneļa izbūve ļautu uzlabot satiksmes drošību pie Jelgavas dzelzceļa stacijas.
Projekta pieteikumu plānots iesniegt Satiksmes ministrijas izsludinātajā projektu konkursa darbības programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» papildinājuma 3.2.prioritātes «Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana» apakšaktivitātē «Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās ārpus Rīgas». Tā kopējās izmaksas plānotas 823 000 latu, no kurām Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 699 550 lati (85 procenti), bet Jelgavas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums – 123 450 lati (15 procenti).
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka jau gada otrajā pusē plānots uzsākt vairāku ielu rekonstrukciju, vispirms sakārtojot Pasta ielu un izbūvējot Sporta ielas turpinājumu. «Stacijas iela arī pēc rekonstrukcijas paliks divvirzienu, savukārt Zemgales prospekts – vienvirziena iela, taču tur, protams, tiks sakārtots brauktuves segums, rekonstruētas ietves, visas komunikācijas. Zemgales prospekts tiks rekonstruēts līdz pat Jāņa ielai, savukārt Stacijas iela – no dzelzceļa stacijas līdz rotācijas aplim,» plānoto ieskicē pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte. Tāpat visā garumā tiks rekonstruēta arī Palīdzības iela un Sporta iela, turklāt tai tiks izbūvēts turpinājums, kas savienos Zemgales prospektu un Pasta ielu. Taču stacijas ēkas priekšpusē satiksme tiks organizēta, izbūvējot rotācijas apli.
Jāpiebilst, ka vienots satiksmes termināls pilsētā ne tikai nodrošinās pasažieriem ērtības, ļaujot izvēlēties, ar kādu transportu – vilcienu vai autobusu –, lieki nezaudējot laiku, turpināt ceļu, bet arī atslogos ielas, jo līdz ar satiksmes termināli tiks izbūvēta arī autostāvvieta, paredzot vietas vismaz 1000 automašīnām.