6.4 °C, 2.3 m/s, 96.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPievērš uzmanību veloinfrastruktūrai
Pievērš uzmanību veloinfrastruktūrai
23/09/2016

Ar praktisku veloizbraucienu pa Jelgavas ielām un mūsu pilsētas veloinfrastruktūras novērtējumu profesionāļu skatījumā šodien noslēdzies seminārs par drošu un ērtu veloinfrastruktūru.

«Velostandrati pilnveidojas, tāpat pilnveidojas
veloinfrastruktūra, un ir būtiski saprast, ko ar salīdzinoši
nelielu ieguldījumu pašreizējā pilsētas veloinfrastruktūrā varam
uzlabot uzreiz,» uz semināra lietderību norāda pašvaldības iestādes
«Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs.

Semināru Jelgavā, turpinot kampaņu «Mums visiem ir pa ceļam!»,
organizēja VAS «Latvijas valsts ceļi» un Latvijas Riteņbraucēju
apvienība, lielāko akcentu liekot tieši uz jauno valsts standartu
«Velosatiksme», kurā ir apkopoti pasaules labākās prakses piemēri
un vadlīnijas labas velosatiksmes plānošanai un projektēšanai.
Proti, standarts ir domāts, lai palīdzētu pasūtītājiem,
projektētājiem, pilsētplānotājiem, arhitektiem un satiksmes
plānotājiem izstrādāt labus, kvalitatīvus projektus ērtai un drošai
velosatiksmei, un tieši šie speciālisti arī bija galvenā semināra
mērķauditorija.

M.Mielavs kā īpaši vērtīgu semināra daļu vērtē tieši izbraucienu
ar velosipēdiem pa Jelgavu – tā laikā profesionāļu skatījumā
novērtēts gan pozitīvais Jelgavas veloinfrastruktūrā, gan norādīts
uz nepilnībām, kopā meklējot labāko iespējamo risinājumu. «Ja tika
norādīts uz kādu ne visai veiksmīgu risinājumu, sekoja diskusija
par to, kā šo konkrēto situāciju varēja atrisināt labāk vai
citādāk, ko iespējams darīt pašlaik, tāpat saņemti ieteikumi
risinājumiem nestandarta situācijās,» tā «Pilsētsaimniecības»
vadītājs, piebilstot, ka izskanējušie ieteikumi tiks apkopoti un
atbilstoši iespējām ņemti vērā.

«Jelgavā, tāpat kā citās Latvijas pilsētās, daudzkas ir labs,
bet… ne līdz galam. Taču es nenosodu, bet gan kā lietotājs
konstatēju faktu. Mums ir svarīgi pievērst uzmanību šīm niansēm,
jo, arī viesojoties citās pilsētās, nākas secināt, ka ir vietas,
kur veloceliņš sākas un beidzas uz ietves dažus metrus pirms
krustojuma, ka atsevišķās vietās veloinfrastruktūra nav
izmantojama, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, ka ir vietas,
kur konfliktu satiksmes dalībnieku starpā iespējams novērst ar
loģisku risinājumu, kas turklāt neizmaksā dārgi. Ja mājai caurs
jumts, nav taču jānojauc visa māja – var nomainīt jumtu!» tā
Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs
Silenieks.

Viņš spriež, ka ideālā variantā visā Latvijā būtu jāveic
veloinfrastruktūras audits ar mērķi novērtēt esošās
veloinfrastruktūras atbilstību ceļu satiksmes noteikumiem, apzinot,
vai konkrētā situācijā tie ir izpildāmi, kā situāciju var mainīt,
ņemot vērā jauno Velostandartu, un izstrādāt pašvaldībām
priekšlikumus. «Ja autoceļi ir projektēti ātri, ērti mobili, tad
kāpēc lai mūsu valstī tādi nebūtu arī veloceļi?!» tā viņš.

Foto: Austris Auziņš