Saskaņā ar SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) rīcībā esošajiem provizoriskajiem datiem janvārī gandrīz divreiz pieaudzis pārdoto mēnešbiļešu skaits februārim – janvārī braukšanai sabiedriskajā transportā izmantotas aptuveni 200 mēnešbiļetes, bet februārī to skaits ir 360.
Ilze Knusle-Jankevica
«Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka no 1. februāra tika paaugstināta maksa par vienu braucienu Jelgavas sabiedriskajā transportā, bet mēnešbiļetes cena palika nemainīga – 20 lati. «Tādā veidā cilvēkiem, kuriem diendienā jābraukā ar autobusu, tiek dota iespēja izmantot sabiedrisko transportu lētāk, un viņi to izmanto,» norāda JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska. Viņa skaidro, ka Ministru kabinets ir izstrādājis metodiku, pēc kuras tiek aprēķināta mēnešbiļešu cena. Saskaņā ar šo metodiku šobrīd, kad viena brauciena cena Jelgavā ir 50 santīmi, mēnešbiļetes cenai būtu jābūt 33 lati. Sanāk, ka jelgavnieki par mēnešbiļeti saņem aptuveni 40 procentu atlaidi. «Lēmums nemainīt mēnešbiļešu cenu tika pieņemts, lai sabiedrisko transportu padarītu pieejamāku un izdevīgāku tieši tiem iedzīvotājiem, kuri to izmanto diendienā,» tā V.Ļubļinska, uzsverot, ka tā ir dotācija nevis JAP, bet gan iedzīvotājiem. Parēķinot sanāk, ka mēnešbiļetes īpašniekam viens brauciens izmaksā 33 santīmus. Laikraksts «Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka lēmums paaugstināt cenu par braucienu pilsētas sabiedriskajā transportā tika pieņemts domes sēdē. Viens no iemesliem – būtiski samazinājies pārvadāto pasažieru skaits. Lai gan Jelgavā pērn tas sarucis par 28 procentiem un šogad varētu sarukt vēl par 24 procentiem, V.Ļubļinska uzsver, ka šāda situācija nav tikai Jelgavā – pasažieru skaita kritums valstī pieaug proporcionāli bezdarba līmenim.