Lai SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) varētu pārliecināties par sabiedriskā transporta kustības grafika ievērošanu, kopš pagājušās nedēļas visi pilsētas autobusi aprīkoti ar GPS jeb globālās pozicionēšanas sistēmu. Tas nozīmē, ka turpmāk visas pasažieru sūdzības, kas saistītas ar reisu precīzu izpildi, varēs pārbaudīt un, ja būs fiksēts pārkāpums, attiecīgi rīkoties.
Sintija Čepanone
«Pēdējo gadu laikā lielākā daļa sūdzību, ko esam saņēmuši no pasažieriem, saistītas ar reisu precīzu izpildi – vai nu autobuss par agru izbraucis no pieturas, vai, gluži pretēji, nokavējies, vai kādai pieturai pabraucis garām. Lai varētu pārbaudīt šo sūdzību pamatotību, visus pilsētas autobusus aprīkojām ar GPS sistēmu,» stāsta JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska. Viņa skaidro, ka tagad pasažieru pārvadātājam nodrošināta iespēja digitālā veidā izsekot līdzi visiem autobusiem, kas kursē pilsētas maršrutos, pārliecinoties ne tikai par to, kur un cikos autobuss braucis un apstājies, cik ilgi uzkavējies, bet arī, piemēram, ar kādu ātrumu tas pārvietojies pa maršrutu. «Šāda sistēma jau apmēram divus gadus darbojas arī starppilsētu autobusu maršrutos, un tā jau vairākkārt apliecinājusi savas priekšrocības. Pilsētas maršrutos laika grafika ievērošana ir vēl svarīgāka, tāpēc šī sistēma ir būtisks ieguvums. Turklāt tajā fiksētais laiks ir precīzs, jo to nodrošina pavadonis, līdz ar to izslēgta varbūtība, ka šoferis maršrutu izbrauc neprecīzi,» tā V.Ļubļinska, piebilstot, ka dažkārt pasažieri gan norādot uz to, ka laiks, pēc kāda kursē autobuss, atšķiras no tā, ko rāda viņu pulkstenis. «Taču precīzu laiku nodrošina pavadonis,» uzsver JAP komercdirektore.
«Dati sistēmā tiek uzglabāti pusgadu. Līdz ar to, aprīkojot arī pilsētas autobusus ar GPS, esam ieguvuši objektīvu kontroles mehānismu, kā disciplinēt ne tikai šoferus, bet arī pasažierus,» tā V.Ļubļinska.
Jāpiebilst, ka ar GPS pagājušajā nedēļā aprīkoti visi autobusi, kas kursē pilsētas maršrutos, un šīs ierīces JAP nomā.
Foto: Ivars Veiliņš