Rūpnīcā «Amo Plant» sācies darbs pie pirmo autobusu komplektēšanas. «Tas ir mūsu pirmais autobuss, tāpēc process ir diezgan lēns. Darbs ilgst jau četras nedēļas, bet pirmais autobuss izgājis četrus no 15 posteņiem,» stāsta uzņēmuma mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš prognozē, ka pirmais Jelgavā ražotais autobuss pilnībā gatavs un izgājis visas nepieciešamās pārbaudes varētu būt septembrī.
Ilze Knusle-Jankevica
Darbs pie pirmo autobusu komplektācijas sākās jūnija beigās un notiek stingrā holandiešu speciālistu uzraudzībā. «Jau pirms saņēmām pirmos autobusu komplektus, «VDL» koncerna speciālisti notestēja mūsu tehniskās gatavības pakāpi. Arī tagad paralēli autobusu ražošanas procesam notiek darbinieku gatavības pārbaude,» tā I.Graurs.
Šobrīd uz konveijera ir viens autobuss, un, tā kā tas ir pirmais, process ir diezgan lēns. Nepilna mēneša laikā autobuss izgājis cauri četriem no 15 posteņiem, un tas nozīmē, ka ir samontēta autobusa virsbūve, kas turpmāk pamazām tiks apaudzēta ar pārējiem eksterjera un interjera elementiem. Uzņēmuma pārstāvis norāda, ka jau drīzumā darbs tiks sākts pie nākamā autobusa – tas būs iespējams, tiklīdz iepriekšējais nonāks piektajā postenī. «Ar katru nākamo darbs kļūs vieglāks un vedīsies ātrāk, tāpēc domāju, ka jau augustā uz konveijera būs visi desmit autobusi.»
Pirmajā piegājienā rūpnīcā tiks izgatavoti desmit pilsētas zemās grīdas autobusi. Viens būs 12 metrus garš «ALE 200 Ambassador» autobuss, bet pārējie – «ALE 180 Ambassador» autobusi, kas ir sešus metrus gari. Plānots, ka tad, kad darbs jau ritēs visos 15 posteņos, rūpnīcā strādās ap 30 cilvēku. Šobrīd to ir mazāk.
Gatavo autobusu realizācija tirgū ir paša «Amo Plant» ziņā. I.Graurs norāda, ka vispirms gan autobusi jāuztaisa un tikai tad varēs sākt domāt par to pārdošanu, bet šādas tādas iestrādes šajā jomā jau esot. «Piedalāmies dažādos konkursos un meklējam citas iespējas, kur un kā realizēt savu produkciju,» viņš piebilst. Jau ziņots, ka uzņēmums bija plānojis piedalīties Latvijas–Šveices sadarbības projektā par skolēnu autobusu iepirkšanu pašvaldību vajadzībām, bet, mainoties konkursā noteiktajiem parametriem, tas nebija iespējams.
Laikraksts «Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka uzņēmums Jelgavā plāno ne tikai komplektēt autobusus un kravas automašīnas, bet arī izveidot kompozītmateriālu cehu. Tas ļautu tepat uz vietas izgatavot komplektējošās detaļas un būtiski atvieglotu transporta līdzekļu ražošanas procesu, samazinātu autobusa pašizmaksu un nodrošinātu jaunu darba vietu radīšanu. Lai īstenotu šo ieceri, «Amo Plant» Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā iesniedza projektu, bet cerētais atbalsts netika saņemts. «Pavisam šo domu atmetuši vēl neesam un turpinām cīnīties,» piebilst I.Graurs.