19 °C, 3.5 m/s, 72.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPirmais autobuss būs gatavs jau septembrī
Pirmais autobuss būs gatavs jau septembrī
25/07/2010

Rūpnīcā «Amo Plant» sācies darbs pie pirmo autobusu komplektēšanas. «Tas ir mūsu pirmais autobuss, tāpēc process ir diezgan lēns. Darbs ilgst jau četras nedēļas, bet pirmais autobuss izgājis četrus no 15 posteņiem,» stāsta uzņēmuma mārketinga un ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš prognozē, ka pirmais Jelgavā ražotais autobuss pilnībā gatavs un izgājis visas nepieciešamās pārbaudes varētu būt septembrī.

Ilze Knusle-Jankevica

Rūpnīcā «Amo Plant» sācies darbs pie pirmo autobusu
komplektēšanas. «Tas ir mūsu pirmais autobuss, tāpēc process ir
diezgan lēns. Darbs ilgst jau četras nedēļas, bet pirmais autobuss
izgājis četrus no 15 posteņiem,» stāsta uzņēmuma mārketinga un
ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš prognozē, ka pirmais
Jelgavā ražotais autobuss pilnībā gatavs un izgājis visas
nepieciešamās pārbaudes varētu būt septembrī.

Darbs pie pirmo autobusu komplektācijas sākās jūnija beigās un
notiek stingrā holandiešu speciālistu uzraudzībā. «Jau pirms
saņēmām pirmos autobusu komplektus, «VDL» koncerna speciālisti
notestēja mūsu tehniskās gatavības pakāpi. Arī tagad paralēli
autobusu ražošanas procesam notiek darbinieku gatavības pārbaude,»
tā I.Graurs.

Šobrīd uz konveijera ir viens autobuss, un, tā kā tas ir
pirmais, process ir diezgan lēns. Nepilna mēneša laikā autobuss
izgājis cauri četriem no 15 posteņiem, un tas nozīmē, ka ir
samontēta autobusa virsbūve, kas turpmāk pamazām tiks apaudzēta ar
pārējiem eksterjera un interjera elementiem. Uzņēmuma pārstāvis
norāda, ka jau drīzumā darbs tiks sākts pie nākamā autobusa – tas
būs iespējams, tiklīdz iepriekšējais nonāks piektajā postenī. «Ar
katru nākamo darbs kļūs vieglāks un vedīsies ātrāk, tāpēc domāju,
ka jau augustā uz konveijera būs visi desmit autobusi.»

Pirmajā piegājienā rūpnīcā tiks izgatavoti desmit pilsētas zemās
grīdas autobusi. Viens būs 12 metrus garš «ALE 200 Ambassador»
autobuss, bet pārējie – «ALE 180 Ambassador» autobusi, kas ir sešus
metrus gari. Plānots, ka tad, kad darbs jau ritēs visos 15
posteņos, rūpnīcā strādās ap 30 cilvēku. Šobrīd to ir mazāk.

Gatavo autobusu realizācija tirgū ir paša «Amo Plant» ziņā.
I.Graurs norāda, ka vispirms gan autobusi jāuztaisa un tikai tad
varēs sākt domāt par to pārdošanu, bet šādas tādas iestrādes šajā
jomā jau esot. «Piedalāmies dažādos konkursos un meklējam citas
iespējas, kur un kā realizēt savu produkciju,» viņš piebilst. Jau
ziņots, ka uzņēmums bija plānojis piedalīties Latvijas–Šveices
sadarbības projektā par skolēnu autobusu iepirkšanu pašvaldību
vajadzībām, bet, mainoties konkursā noteiktajiem parametriem, tas
nebija iespējams.

Laikraksts «Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka uzņēmums
Jelgavā plāno ne tikai komplektēt autobusus un kravas automašīnas,
bet arī izveidot kompozītmateriālu cehu. Tas ļautu tepat uz vietas
izgatavot  komplektējošās detaļas un būtiski atvieglotu
transporta līdzekļu ražošanas procesu, samazinātu autobusa
pašizmaksu un nodrošinātu jaunu darba vietu radīšanu. Lai īstenotu
šo ieceri, «Amo Plant» Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā
iesniedza projektu, bet cerētais atbalsts netika saņemts. «Pavisam
šo domu atmetuši vēl neesam un turpinām cīnīties,» piebilst
I.Graurs.