23.4 °C, 1.8 m/s, 56.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPlāno ļaut velosipēdistiem šķērsot regulējamās pārejas braukšus
Plāno ļaut velosipēdistiem šķērsot regulējamās pārejas braukšus
23/05/2011

Satiksmes ministrija (SM) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kas atļaus velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamās gājēju pārejas braukšus, tomēr tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Satiksmes ministrija (SM) un Ceļu satiksmes drošības
direkcija (CSDD) izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos,
kas atļaus velosipēdu vadītājiem šķērsot regulējamās gājēju pārejas
braukšus, tomēr tādā ātrumā, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās
ātrumu.

Patlaban grozījumu projekts izsludināts valsts sekretāru
sanāksmē, un, kā skaidro ministrijā, valdībā tas tiks skatīts, kad
tiks panākta vienošanās starp institūcijām.

Patlaban ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka velosipēdu vadītāji
gājēju pāreju, kuru regulē luksofors, drīkst šķērsot tikai
kājām.

Ja grozījumi noteikumos tiks pieņemti, norma par gājēju pāreju
šķērsošanu gājēju pārvietošanās ātrumā attieksies arī uz personām,
kas pārvietojas ar skrituļslidām, skrituļdēļiem un citu sporta vai
atpūtas inventāru. Neregulējamas gājēju pārejas, kuras neregulē
luksofors, šķērsot braukšus nedrīkstēs, un tas nav atļauts arī
pašlaik.

Noteikumi arī paredz, ka velosipēdu vadītājiem, braucot pa
ietvi, jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes
drošību.

Attiecībā uz velosipēdu vadītāju redzamību plānots papildināt
noteikumus ar normu, ka, braucot diennakts tumšajā laikā vai
nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēda vadītājam jābūt
tērptam apģērbā ar gaismu atstarojošiem elementiem, kamēr patlaban
prasības noteiktas tikai velosipēda redzamībai.

Ja valdība atbalstīs grozījumus, tad turpmāk ar velosipēdu varēs
pārvadāt pasažierus, taču tikai tādā gadījumā, ja
transportlīdzeklis būs izgatavots speciāli tādam nolūkam. Tādējādi
atrisinātos jautājums par tā sauktajām velorikšām, kas vasaras
sezonā kā pārvietošanās līdzeklis lielākoties tiek izmantotas Rīgā.
Šādu velosipēdu lietošanas nosacījumi un kustības maršruti būtu
jānosaka attiecīgajai pašvaldībai.

Plānots, ka specializētie tūrisma transportlīdzekļi nākotnē
varētu braukt ne tikai pa ielu, bet arī pa gājēju ceļu, velosipēdu
ceļu, kā arī gājēju un velosipēdu ceļu, izņemot ietves.

Ar grozījumiem tiks noteikts arī jauns pienākums gājējiem – ne
tikai ārpus apdzīvotām vietām jāpārvietojas pretim
transportlīdzekļu braukšanas virzienam, bet tas būs jādara arī
apdzīvotās vietās neapgaismotos ceļa posmos.

LETA