«Dzīvot Platones ielā, īpaši sausā vasarā, jau kļuvis neiespējami – mašīnas pa to traucas nenormālā ātrumā, saceļot tādu putekļu mākoni, ka ne tikai apkārtne, bet arī cilvēki kļūst balti. Šo jautājumu esam risinājuši, taču vienīgais, ko mums paskaidroja, bija: Platones iela ir maznozīmīga, turklāt iela jau tāpēc ir iela, ka domāta braukšanai,» sašutuši ir Platones ielas iedzīvotāji.
Iedzīvotāji gan tam nepiekrīt: «Protams, agrāk Platones ielā satiksmes intensitāte bija mazāka, taču tagad tā ir krietni palielinājusies, jo šoferi to izmanto kā taisnāko ceļu, lai nokļūtu vēlamajā vietā. Kas mums jādara, lai situāciju mainītu? Mēs tiešām vēlamies, lai Platones ielā vairs nebūtu putekļu. Mēs neprasām asfaltu, bet braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes gan būtu nepieciešams izvietot,» ierosina Platones ielā dzīvojošie, piebilstot, ka tur dzīvo ļoti daudz cilvēku, kuriem ir astma, un putekļi viņiem nepavisam nenāk par labu. Pašvaldības aģentūrā «Pilsētsaimniecība», iepazīstoties ar Platones iedzīvotāju sūdzību, informē, ka galvenais putekļu rašanās iemesls neapšaubāmi ir ātruma pārsniegšana, ko izraisa autovadītāji, kas pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus. «Platones ielā posmā no Sila ielas līdz Ruļļu ielai ir maksimālo braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes, kas paredz, ka pārvietoties drīkst ne ātrāk kā ar 30 kilometriem stundā,» norāda «Pilsētsaimniecības» direktors Andrejs Baļčūns, atgādinot, ka ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu kontrolē Ceļu policija. «Par ātruma ierobežojuma neievērošanu «Pilsētsaimniecība» informēs policiju,» viņš piebilst. Lai uzlabotu situāciju Platones ielā un mazinātu putekļus, «Pilsētsaimniecība» sola organizēt frēzētā asfalta uzbēršanu, greiderēšanu un profilēšanu. «Tas daļēji novērsīs putekļu veidošanos,» tā aģentūras direktors, paskaidrojot, ka Platones ielas brauktuves segums tiks uzlabots ar otrreiz izmantojamu būvmateriālu – frēzēto asfaltu no Tērvetes ielas. «Platones ielas uzbēršanas un greiderēšanas darbus plānots paveikt līdz šā gada 1. oktobrim – pēc Tērvetes ielas seguma virskārtas atjaunošanas darbu pabeigšanas,» norāda A.Baļčūns. Sagatavoja Sintija Čepanone
Foto: Ivars Veiliņš