«Veselu stundu cenšos sazvanīt Jelgavas poliklīniku, bet bez panākumiem. Vai tiešām tur neviens nestrādā?» neizpratnē ir kāds kungs, kurš vēlas saprast, kāpēc, zvanot uz reģistratūru, neviens nepaceļ klausuli un neatbild. «Ja tiešām klientu ir tik daudz, tad varbūt vajag lemt par vēl viena telefonnumura ieviešanu un reģistratūrā nodrošināt vēl vienu darbinieku, kurš varētu atbildēt uz zvaniem,» ierosina viņš.
Poliklīnikas reģistratūru iespējams sazvanīt pa diviem tālruņa numuriem – 63022100 un 63022101 –, taču zvanus vienlaicīgi pieņem četri operatori, iepazīstoties ar lasītāja sūdzību par iestādes reģistratūras darbu, norāda SIA «Jelgavas poliklīnika» valdes locekle Anna Zīverte. Taču viņa uzsver: apgalvojumam, ka reģistratūras darbinieki nestrādā, nav pamata. «Protams, tāds priekšstats klientiem var rasties, jo gadījumos, kad visas telefonlīnijas ir aizņemtas, nākamais zvans ir tā sauktajā gaidīšanas režīmā – tiklīdz līnija atbrīvojas, tas rindas kārtībā tiek pieņemts,» skaidro iestādes vadītāja.
Viņa stāsta, ka savulaik, ja telefonlīnijas bija aizņemtas, klientam klausulē atskanēja nevis signāls gaidīšanas režīmā, bet gan informācija par to, ka visi reģistratori ir aizņemti, un aicinājums uzgaidīt, taču arī ar šo kārtību virkne pacientu nebija apmierināti. «Taču šāda iespēja pastāv arī pašlaik, tādēļ, ja vien klienti vēlas, to varam atjaunot,» tā A.Zīverte, iedzīvotājus, kas vēlas pierakstīties pie speciālistiem poliklīnikā, gan aicinot būt pacietīgākiem un, ja tūdaļ netiek savienoti ar operatoru, uzgaidīt vai pēc kāda laika pārzvanīt. Klientiem ir jāsaprot, ka viena pacienta piereģistrēšana atkarībā no konkrētās situācijas var aizņemt kā pārdesmit sekundes, tā arī vairākas minūtes, līdz ar to ir likumsakarīgi, ka nākamajam zvanītājam nākas uzgaidīt.
Poliklīnikas vadītāja arī norāda, ka papildu līnijas ierīkošanai būtu nepieciešami lieli līdzekļi, kādus iestāde šajos apstākļos nevar atļauties atvēlēt, turklāt tas, izvērtējot zvanu skaitu, ko reģistratūra vidēji saņem, arī nav vitāli nepieciešams. Taču viņa atgādina, ka sazināties ar reģistratūru, lai veiktu pierakstu, iespējams arī citos veidos, jo pieteikties vizītei iespējams arī on-line režīmā, izmantojot skaipu, vai pieteikumu nosūtot elektroniski. Tas iespējams iestādes mājas lapā www.jelgavaspoliklinika.lv. «Tāpat, lai pieteiktos vizītei pie speciālistiem Sieviešu konsultācijas nodaļā, klientam nav obligāti jāzvana uz reģistratūru – to var izdarīt arī, zvanot uz nodaļu pa tālruni 63011699,» piebilst A.Zīverte.
Sagatavoja Sintija Čepanone