2.2 °C, 1.4 m/s, 96 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāRaiņa ielā gūlijas iebūvētas apmalēs
Raiņa ielā gūlijas iebūvētas apmalēs
27/01/2012

Kāds jelgavnieks satraucies par to, ka, veicot Raiņa ielas rekonstrukcijas darbus, nav paredzētas vietas lietus notekūdeņu aizvadīšanai kanalizācijas sistēmā. «Kā remontdarbu pasūtītāji un veicēji domā aizvadīt Raiņa ielā lietus un sniega notekūdeņus, it īpaši Raiņa un Elektrības ielas krustojumā, kur slīpuma dēļ parasti satek lielākie ūdens daudzumi? Vai remontdarbu veicēji plāno, ka šie notekūdeņi appludinās tuvumā esošo dzīvojamo māju pagrabus, tā novadot ūdeni no ielām?» sašutis ir lasītājs, norādot, ka tā sauktās gūlijas nav manāmas arī Raiņa ielas posmā, kur asfalta pirmā kārta jau uzklāta.

Kāds jelgavnieks satraucies par to, ka, veicot Raiņa
ielas rekonstrukcijas darbus, nav paredzētas vietas lietus
notekūdeņu aizvadīšanai kanalizācijas sistēmā. «Kā remontdarbu
pasūtītāji un veicēji domā aizvadīt Raiņa ielā lietus un sniega
notekūdeņus, it īpaši Raiņa un Elektrības ielas krustojumā, kur
slīpuma dēļ parasti satek lielākie ūdens daudzumi? Vai remontdarbu
veicēji plāno, ka šie notekūdeņi appludinās tuvumā esošo dzīvojamo
māju pagrabus, tā novadot ūdeni no ielām?» sašutis ir lasītājs,
norādot, ka tā sauktās gūlijas nav manāmas arī Raiņa ielas posmā,
kur asfalta pirmā kārta jau uzklāta.

Bažām par to, ka, sakārtojot Raiņa ielu, lietusūdens kanalizācija
netiek izbūvēta, nav pamata – līdztekus citiem darbiem tās
rekonstrukcija, tostarp lietusūdens kolektoru izbūve, tika iekļauta
būvprojektā, un Raiņa ielā šie darbi jau tuvojas noslēgumam –
lietusūdens kanalizācijas rekonstrukcija vēl turpinās posmā no
Katoļu līdz Akadēmijas ielai.

Kā informē pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» vecākā
projektu vadītāja Daina Done, saskaņā ar būvprojekta «Raiņa ielas
rekonstrukcija posmā no Sarmas ielas līdz Jāņa Čakstes bulvārim,
Jelgavā» vertikālajiem risinājumiem visiem nokrišņu ūdeņiem jāsatek
gūlijās, tad lietus ūdens kolektorā un pēc tam upē. «Apakšzemes
inženierkomunikācijas Raiņa ielas posmā no Sarmas līdz Katoļu ielai
izbūvētas jau pērn, savukārt pārējā posmā šie darbi vēl pašlaik
turpinās. Posmā, kur jau uzklāta asfalta apakškārta, izbūvētas arī
gūlijas, kurās tiek novadīts lietusūdens no ielas,» informē D.Done,
gan akcentējot, ka Raiņa iela ir pirmā iela Jelgavā, kur gūliju
izbūvei rasts jauns risinājums.

Proti, lai izvairītos no iesēdumu veidošanās asfalta segumā, kā
tas notiek gadījumos, ja gūlijas izbūvētas uz ielas braucamās
daļas, rekonstruējot Raiņa ielu, tās iebūvētas ielas apmalēs. «Līdz
ar to ne tikai gūliju tehniskais, bet arī vizuālais risinājums
atšķiras no citās pilsētas ielās ierastā. Iespējams, tieši šī
iemesla dēļ jelgavnieks Raiņa ielā nav pamanījis jau izbūvētās
gūlijas, kas nodrošina lietusūdens novadi no ielas,» skaidro
D.Done.

Jāpiebilst, ka arī Raiņa ielas posmā, kur pašlaik vēl notiek
būvdarbi, līdz ar asfalta pamatkārtas ieklāšanu un ielas apmaļu
izbūvi gūlijas tiks iebūvētas apmalēs. Turklāt par to, ka šīs
gūlijas radītas tieši Jelgavai, liecina pilsētas simbola – aļņa –
galva uz to vāka.

Sagatavoja Sintija Čepanone, foto Ivars Veiliņš