Jelgavas domes deputāti vakar domes sēdē apstiprināja pašvaldības kapitālsabiedrības SIA «Zemgales EKO» maksas pakalpojumus, kas paredz, ka Jelgavas dalīto atkritumu šķirošanas laukumos automašīnu riepas iedzīvotāji var nodot tikai par maksu. Cena par vienu riepu, atkarībā no tās izmēra, ir no 1,57 līdz 2,23 eiro plus PVN.
SIA «Zemgales EKO» valdes loceklis Aleksejs Jankovskis skaidro, ka līdz šim dalīto atkritumu savākšanas laukumos nolietotās automašīnu riepas no iedzīvotājiem tika pieņemtas bez maksas, un jelgavnieki šo iespēju labprāt arī izmantoja. «Automašīnu riepas nav atkritums, kuram mums pēc noteikumiem obligāti būtu jānodrošina pieņemšana dalīto atkritumu šķirošanas laukumos, taču mēs piedāvājām šādu iespēju, turklāt bez maksas, un jelgavnieki labprāt to arī izmantoja. Šobrīd ir mainījusies situācija un vairs nevaram šo pakalpojumu nodrošināt bez maksas. Uzņēmumam SIA «Riepu bloki», ar kuru mums bija noslēgts līgums par riepu utilizāciju bez maksas, Valsts Vides dienests aprēķināja sodu vairāk nekā 12,9 miljonu eiro apmērā par neatbilstošu nolietoto riepu iznīcināšanu, un uzņēmums ir bankrotējis. Jaunie sadarbības partneri par nolietoto riepu pārstrādi prasa samaksu. Ņemot vērā to, esam spiesti riepas pieņemt par maksu, nosedzot izdevumus, kas saistīti ar riepu pārstrādi,» situāciju skaidro A.Jankovskis, piebilstot, ka maksa aprēķināta, ņemot vērā nolietoto riepu utilizācijas izdevumus un SIA «Zemgales EKO» nekādu peļņu no tā negūs.
Tas nozīmē, ka šobrīd nolietotās automašīnu riepas dalīto atkritumu šķirošanas laukumos Salnas ielā 20, Paula Lejiņa ielā 6 un Ganību ielā 84 var nodot tikai par maksu. Maksimāli vienā reizē var nodot četras automašīnas riepas. Cena par vienu riepu ar diametru R16-15 ir 1,57 eiro plus PVN, par riepu ar diametru R16-18 – 1,90 eiro plus PVN, par riepu ar diametru R19-22 – 2,23 eiro plus PVN.
A.Jankovskis uzsver, ka nolietotās automašīnu riepas dalīto atkritumu savākšanas punktos par maksu pieņem tikai no iedzīvotājiem. «Tas nenozīmē, ka tagad autoservisi par maksu varēs pie mums atvest un nodot savus nevajadzīgo riepu krājumus. Autoservisiem pašiem ir jāutilizē nederīgās riepas likumā noteiktajā kārtībā. Zinu, ka pilsētā ir autoservisi, kas arī klientam, ja viņš nevēlas savas nolietotās riepas ņemt līdzi, bet gan atstāt tās autoservisā, par to prasa samaksu,» tā A.Jankovskis. Viņš gan piebilst, ka diemžēl nav iespējams pilnībā izkontrolēt, kas nodod riepas šķirošanas laukumā. «Esam novērojuši, ka ir cilvēki, kas ar personīgo auto vienu dienu atved četras riepas un ar dažu dienu starpību ved atkal un atkal. Šī tendence ir sezonāla – rudenī un pavasarī, kad tiek mainītas ziemas vai vasaras riepas,» piebilst A.Jankovskis.
Foto: no JV arhīva