Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien nolēma atcelt kravas automašīnu kustības ierobežojumus uz vairākiem tiltiem darba dienās rīta un vakara stundās.
Rīgā tiks atcelts kravas transportlīdzekļu braukšanas aizliegums pa Salu tiltu abos virzienos, A.Deglava ielas satiksmes pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu virzienā uz centru.
Kā informē Satiksmes departaments, iepriekšējos gados, pieaugot transportlīdzekļu skaitam un intensitātei, palielinājās sastrēgumi uz pilsētas maģistrālajām ielām un tiltiem. Veicot satiksmes intensitātes mērījumus un analīzi, tika konstatēts, ka kravas automobiļi veido līdz pat 14% no kopējās plūsmas, kas savukārt samazina ielas vai tilta caurlaides spēju. Tajā paša laikā lēni braucošs kravas automobilis veido tā saucamo dinamisko pudeles kaklu.
Lai uzlabotu satiksmes plūsmu, 2004. gadā bija noteikts kravas automobiļu ar pilnu masu virs piecām tonnām satiksmes aizliegums darba dienās no plkst.7 līdz plkst.10 pa Akmens tiltu, Daugavgrīvas ielu, posmā no Lidoņu ielas līdz Uzvaras bulvārim, Vienības gatvi, posmā no K.Ulmaņa gatves līdz Akmeņu ielai, pa Akmeņu ielu, Valguma ielu, Uzvaras bulvāri, posmā no Raņķa dambja līdz Akmens tiltam, Mūkusalas ielu, posmā no K.Ulmaņa gatves līdz Akmeņu ielai, Krasta ielu no Lāčplēša ielas līdz 13. janvāra ielai, 11. novembra krastmalu, Eksporta ielu, posmā no Pasažieru ostas līdz Muitas ielai, un Salu tiltu virzienā uz centru.
No 2008. gada 1. marta papildus iepriekšminētajam aizliegumam no plkst.16 līdz plkst.19 tika aizliegta kravas transportlīdzekļu satiksme pa Salu tiltu abos virzienos, pa Slāvu tiltu abos virzienos, pa A.Deglava ielas satiksmes pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu virzienā uz centru.
Pēc Dienvidu tilta atklāšanas tika atcelts aizliegums kravas transportlīdzekļu satiksmei pa Slāvu tiltu abos virzienos, pa Krasta ielu posmā no Slāvu ielas līdz Lāčplēša ielai un Maskavas ielas posmā no Prūšu ielas līdz Slāvu ielai.
Pēc kravu transporta ar pilnu masu virs piecām tonnām satiksmes ierobežojumu ieviešanas jeb satiksmes dalībnieku prioritātes pārdalīšanas rīta un vakara stundās Akmens tilta, Salu tilta, Slāvu pārvada un Augusta Deglava pārvada caurlaides spēja ir palielinājusies vidēji par 4% un nozīmīgi samazinājies brauciena laiks, liecina transporta pētījumu un modelēšanas uzņēmuma SIA «Solvers» veiktais satiksmes plūsmas pētījums.
Pētījumā minēts, ka satiksmes intensitātes izlīdzināšana kā viena no transporta pieprasījuma pārvaldes metodēm ļauj nozīmīgi uzlabot situāciju uz tiltiem.
Pēc Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Andreja Požarnova (TB/LNNK) norādījuma Satiksmes departaments veica atkārtotu satiksmes plūsmas analīzi kravas satiksmei ierobežotajos posmos un konstatēja, ka transportlīdzekļu satiksmes intensitāte samazinājusies uz Salu tilta par 22%, uz Akmens tilta – par 8%, bet kravas transportlīdzekļu ietekme uz kopējo satiksmes intensitāti A.Deglava ielas un Zemitānu satiksmes pārvadā veido 1%-2%.
Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī daudzu Latvijas uzņēmēju ierosinājumus, departaments lūdza komitejai izskatīt priekšlikumu atcelt kravas transportlīdzekļu braukšanas aizliegumu pa Salu tiltu abos virzienos, A.Deglava ielas satiksmes pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu virzienā uz centru.
Šis priekšlikums tika izskatīts un atbalstīts konsultatīvās padomes sēdē «Par satiksmes koordināciju Rīgā», piedaloties Ceļu policijas, VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcijas», VAS «Latvijas Valsts ceļi» un sabiedriskā transporta uzņēmumu speciālistiem.
www.leta.lv