Rīt, 5. novembrī, uz Voroņežas apgabalu Krievijā dosies pirmais Jelgavā, rūpnīcā «Amo Plant», izgatavotais autobuss. «Tas būs kā demo autobuss, ko dosim testēt, turklāt demonstrēsim ne tikai pašu autobusu, kas ir aprīkots inovatīvākajām un efektīvākajām tehnoloģijām sabiedriskā transporta jomā, bet arī elektronisko biļešu sistēmu, kāda darbojas Jelgavā,» tā uzņēmuma «Amo Plant» pārstāvis Igors Graurs.
Ilze Knusle-Jankevica
«Amo Plant» Voroņežai piedāvā principiāli jaunu kompleksu pieeju pasažieru pārvadājumiem, kas iekļauj mūsdienīgu sabiedriskā transporta vizuālo noformējumu , efektīvas, ātras tehniskās apkopes, kā arī autobusu vadītāju ētikas un braukšanas drošības augstu standartu ievērošanu. «Jelgavā ražotie zemās grīdas autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašajām vajadzībām pārvadāšanai, veiksmīgi ir izturējuši testus Maskavā. Tie ir jaunās paaudzes pilsētas autobusi, ar zemo iekāpšanu un zemo grīdu. Pateicoties autobusa vieglajai konstrukcijai, tam ir būtiskas priekšrocības, piemēram, ekonomisks degvielas patēriņš. Kā apstiprinājās Maskavas praksē, autobusi ir ļoti ekonomiski, komfortabli, izturīgi un mūsdienīgi pilsētas autobusi,» tā I.Graurs. Viņš norāda, ka šis būs tāds kā izmēģinājuma autobuss, jo mūsdienās neviens kaķi maisā nepērk, un pēc autobusa ekspluatācijas īpašību novērtēšanas tiks pieņemts lēmums par šādu autobusu integrēšanu Voroņežas sabiedriskā transporta sistēmā.
Prezentācijas autobuss ir aprīkots ar: Wi – Fi, Iris Irma Matrix pasažieru uzskaites sistēmu, Nordeka sistēmu (bezskaidras naudas maksājumi, ieskaitot atlaides), R2P video novērošanas sistēmu, video ierakstīšanu, atpakaļskata kameru, Mapon degvielas uzraudzības iekārtu, atrašanās vietas noteicēju, video un audio reklāmas aprīkojumu, kā arī MOBITEC ( informācija pasažieriem audio un vizuālā formā).
Autobusu uz Voroņežu nogādās divi uzņēmuma šoferi. Nav gan iespējams paredzēt, cik ilgs laiks paies ceļā, jo viss ir atkarīgs no procedūrām uz robežas. I.Graurs stāsta, ka Voroņežā «Amo Plant Ambassador SB 200» autobusu vadīs Voroņežas 3. autobusu parka šoferis, kurš Jelgavas rūpnīcā ir izgājis apmācības ciklu un ieguvis «Amo Plant sertifikātu Latvijā. «Autobusu vadīt nav nemaz tik viegli, bet Voroņežas šoferim tas iepatikās,» piebilst I.Graurs.
Jāpiebilst, ka 14. novembrī «Amo Plant» vadība tiksies ar Voroņežas apgabala amatpersonām un prezentēs gan jauno autobusu, gan bezskaidras naudas norēķinu sistēmu, gan savu rūpnīcu, gan Jelgavu. I.Graurs norāda, ka veiksmīgas sadarbības gadījumā Voroņežai šis būs pirmais ārzemju autobusu pirkums, savukārt «Amo Plant» – pirmais darījums ar Krieviju.
Foto: Ivars Veiliņš
Saistītās ziņas
Šogad plāno pārdot pirmos autobusus Krievijā