Valsts robežsardze (VRS) ierosina vērtēt nepieciešamību veikt grozījumus likumā «Par akcīzes nodokli», nosakot regularitāti attiecībā uz degvielas ievešanu – ne vairāk kā vienu reizi nedēļā, nevis diennaktī, kā tas ir patlaban.
Kā aģentūru LETA informēja Iekšlietu ministrijas preses pārstāve Gunta Skrebele, līdzīga prakse nesen tikusi ieviesta arī Lietuvā, kur degvielu tagad atļauts ievest tikai piecas reizes mēnesī, bet par katru nākamo reizi jāmaksā nodoklis par jebkuru ievestās degvielas daudzumu.
Jautājumi par Krievijas robežas šķērsošanu ar vieglajām automašīnām šodien tika pārrunāti iekšlietu ministra pienākumu izpildītāja Aigara Štokenberga vadītajā operatīvajā sanāksmē, kurā VRS priekšnieks ģenerālis Normunds Garbars ziņoja par aktuālo situāciju.
Kā viens no risinājumiem rindu samazināšanas nolūkā tika definēta nepieciešamība pastiprināti kontrolēt tā saucamos «degvielas vedējus, kuri izmanto ar pārbūvētām benzīna bakām aprīkotus transportlīdzekļus un veido rindas uz Latvijas-Krievijas robežas.
Iestājoties vasaras sezonai, regulāri veidojas vieglo automašīnu rindas Terehovas un Grebņevas robežšķērsošanas vietās, un VRS ir konstatējusi, ka līdz 70% personu, kuras pārvietojas ar vieglajām automašīnām, ir pierobežas iedzīvotāji, kuri, nepārkāpjot likuma «Par akcīzes nodokli» ierobežojumus, regulāri – divas līdz trīs reizes nedēļā – šķērso valsts robežu ar nolūku ievest Latvijā atļauto degvielas daudzumu.
Papildu iemesls rindu pieaugumam esot arī pēdējā laikā uz Latvijas-Krievijas robežas konstatētā ievērojamā vieglo automašīnu plūsmas palielināšanās saistībā ar Eiropas Savienībā iegādāto vieglo automašīnu ievešanu Krievijā.
Lai atvieglotu robežšķērsošanu cilvēkiem, kuri uz Krieviju dodas labticīgos nolūkos, piemēram, tūrisma braucienos, VRS uzskata par nepieciešamu veikt pasākumus nolūkā samazināt «degvielas vedēju» plūsmu.
Bez jau minētā ierosinājuma vērtēt nepieciešamību veikt grozījumus likumā «Par akcīzes nodokli», VRS arī plāno veikt pasākumus, lai «degvielas vedējiem» uz robežas veiktu pastiprinātu transportlīdzekļu pārbaudi ar nolūku novērst gadījumus, kad robežšķērsošanai regulāri tiktu izmatoti automobiļi ar pārbūvētām vai nestandarta degvielas bākām. Šie aizdomīgie transportlīdzekļi tiks novirzīti pilnai pārbaudei, atslogojot iespējas šķērsot robežu personām, kuru mērķis ir tūrisms, informēja Skrebele.
VRS arī vērsīsies pie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas vadības, aicinot to iesaistīties problēmas risināšanā. Štokenbergs cer, ka VRS piedāvāto pasākumu kopums atvieglos situāciju labticīgajiem robežšķērsotājiem un vienlaikus palīdzēs arī cīņā ar ēnu ekonomiku, kas ir VID muitas uzdevums.
LETA