14.7 °C, 0.9 m/s, 93.8 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāSabiedrisko attiecību speciālisti iesaka veidus Zatlera tēla uzlabošanai
Sabiedrisko attiecību speciālisti iesaka veidus Zatlera tēla uzlabošanai
16/03/2009

Sabiedrisko attiecību speciālisti iesaka vairākus veidus, kā uzlabot tēlu Valsts prezidentam Valdim Zatleram, liecina mārketinga komunikāciju vortāla «www.7guru.lv» veiktā aptauja.

Sabiedrisko
attiecību speciālisti iesaka vairākus veidus, kā uzlabot tēlu
Valsts prezidentam Valdim Zatleram, liecina mārketinga komunikāciju
vortāla «www.7guru.lv» veiktā aptauj
a.

Pēc sabiedrisko attiecību speciālistu domām,
spēcīgākais no instrumentiem prezidenta tēla veidošanā Zatleram jau
piemītot, proti, viņš esot visatpazīstamākais cilvēks Latvijā, taču
prezidentam esot pēdējais laiks saprast, kādu publisko tēlu viņš
vēlas veidot.

«PRAE» projektu direktors Arnis Lapiņš iesaka
prezidentam iegūt kompetenci politikā un vēlāk to pārliecinoši
demonstrēt lēmumu pieņemšanā. «Iespējams, nepieciešami patiešām
autoritatīvi politiskie padomdevēji un personības, kas iekšējā
komunikācijā spētu arī runāt pretī, panākt viņu viedokļa
akceptēšanu, bet publiskajā telpā nepieciešamības gadījumā paši
skaidrotu Valsts prezidenta politiku,» saka Lapiņš.

Tāpat, pēc Lapiņa domām, Zatleram vajadzētu
pilnveidot publiskās uzstāšanās un uzlabot attiecības ar
medijiem.

Sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS
direktors Arnis Kaktiņš uzskata, ka prezidentam patlaban būtu jāsāk
ar mazām lietām, kritiskāk izturoties pret savu tēlu un rīcību, jo
«brīdī, kad valstī viss jūk un brūk, prezidenta tēla būtiska
uzlabošana plašas sabiedrības acīs varētu valstij maksāt pārāk
dārgi (te nav domāti prezidenta kancelejas izdevumi)».

Savulaik ar Tautas partijas dibinātāju Andri
Šķēli cieši saistītais polittehnologs, sabiedrisko attiecību
konsultants Jurģis Liepnieks iesaka Zatleram mācīties no savām
kļūdām un turpmāk tās nepieļaut. «Vienmēr publisko tēlu ir
iespējams mainīt. Īpaši viegli to izdarīt ir cilvēkiem ar augstu
atpazīstamību. Tā kā Valsts prezidentam ir augstākā atpazīstamība
valstī, viņam ir vieglāk koriģēt savu tēlu jebkurā virzienā,» saka
Liepnieks, tomēr norāda, ka Zatlers šobrīd ir «vissliktākais
prezidents atjaunotās Latvijas laikā un viens no vājākajiem
politiķiem mūsu politiskajā elitē».

Savukārt «Komunikāciju aģentūras/Edelman
Affiliate» valdes priekšsēdētāja Signe Reinholde–Āboliņa saka, ka
iespējamie risinājumi, kā uzlabot tēlu, ir atkarīgi no Valsts
prezidenta mērķiem par to, cik tieši un spēcīgi viņš vēlas ietekmēt
politisko situāciju, proti, vai nu viņš grib censties to spēcīgi
ietekmēt un vadīt, lai pārvarētu politisko un ekonomisko krīzi, vai
arī aprobežoties ar procesu vērošanu, lieki neriskējot ar savu
reitingu.

«Lai izdarītu pirmo no iespējamajiem
variantiem, nepieciešams būtiski kvalitatīvi papildināt komandu ar
politiski pieredzējušiem padomniekiem. Bet otrajā variantā
jāprecizē Valsts prezidenta prioritātes un mērķtiecīgi jāstrādā pie
tām. Piemēram, tās varētu būt izglītības jomā, kas līdz ar
ekonomisko krīzi nav nevienas partijas rūpju lokā, taču ilgtermiņā
ir būtiskākā Latvijas nākotnei. Prezidentam ir sabiedrības
simpātiju avanss, bet nu ir pēdējais laiks to attaisnot,» saka
Reinholde–Āboliņa.

«Eksodus Integrētās Komunikācijas» valdes
locekle Iveta Antonišķe uzskata – lai kaut ko būtiski mainītu,
jāiegulda nopietni profesionāli cilvēku resursi. «Ņemot vērā, ka
prezidenta komandā ir strādājis cilvēks, kura profesionalitāti
augsti vērtēju, bet šis cilvēks ir samērā ātri no kancelejas
pārvilināts citā darbā, man ir aizdomas, ka prezidentam apkārt
esošā vide ir grūta un sarežģīta,» saka Antonišķe.

Savukārt «MMS Communications Latvia» direktors
un Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols domā, ka
Zatlera tēla izmaiņas iespējamas gandrīz tikai ārēju apstākļu
ietekmē, tādēļ Valsts prezidents varot tikai turpināt aizsākto,
proti, «peldēt».

www.leta.lv