Arheologi savu darbu Svētā Trīsvienības baznīcas torņa teritorijā gandrīz beiguši un Daugavpils uzņēmums «Svente Holding» jau izvietojis savu tehniku, lai sāktu ārējo komunikāciju tīkla būvdarbus. Aktīvi turpinās arī darbi torņa iekšienē, jo jau nākamā gada jūnijā objektam jābūt pabeigtam.
Ilze Knusle-Jankevica
Būvuzņēmēja SIA «Rimts» valdes loceklis Juris Veiss norāda, ka arheologi savu darbu Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas teritorijā gandrīz ir beiguši, šobrīd tiek veikta atsegto baznīcas mūru apsteidzošā konservācija. «Mūri tiek piesātināti ar ķīmiju, lai līdz nākamajam gadam nelabvēlīgo laika apstākļu ietekmē tie neaizietu bojā. Pavasarī tiks veikta pilnīga mūru konservācija, jo, ņemot vērā jauno torņa teritorijas labiekārtojuma risinājumu, tos nolemts eksponēt un izveidot kā apskates objektu,» tā J.Veiss. SIA «Arhitektoniskās izpētes grupa» arheologs Mārtiņš Lūsēns rezumē, ka pavisam bijušās baznīcas teritorijā atrakti 72 kapi. Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka arheologi darba gaitā atraka šķirstu, kura apkalumu liecina par manierisma stilu, dažādu laiku un valstu monētas, kā arī sīkas apģērba detaļas – kniepadatas, āķīšus, brokāta diegus.
Trīsvienības baznīcas torņa rekonstrukcijas projekta vadītāja Ilga Muižniece norāda, ka sācies nākamais posms torņa rekonstrukcijas gaitā. SIA «Svente Holding» līdz šī gada beigām izbūvēs ārējo siltumtrasi, ārējo lietusūdens kanalizāciju no torņa pagalma līdz Čakstes bulvārim, ārējās elektroapgādes tīklus no elektrības skaitītāja līdz tornim, kā arī ārējo sakaru kanalizāciju, lai nodrošinātu objektam televīzijas, interneta, telefonsakaru pieslēgumu. I.Muižniece piebilst, ka paralēli šiem darbiem tiks veikta arī «Latvenergo» pārziņā esošās ārējās elektroapgādes izbūve – transformatora rekonstrukcija un elektrības kabeļa izbūve līdz elektrības skaitītājam. Par šiem darbiem atbildīgs SIA «Tukuma Energoceltnieks».
Joprojām turpinās iekšdarbi tornī. «Rimts» valdes loceklis stāsta, ka torņa iekšpusē šobrīd tiek izbūvētas kāpnes, likti logi, kā arī ievilkti iekšējie elektrības, ūdens un kanalizācijas tīkli. Tāpat ir pasūtīts pasažieru lifts, kurš tiks piegādāts novembra vidū – tad sāksies lifta montāžas darbi. «Tā kā te viss ir saistīts ar restaurāciju, nekas nenotiek ātri,» piebilst J.Veiss. Pagaidām citi iekšdarbi netiek veikti, jo top interjera projekts, no kura būs atkarīgas daudzas detaļas un nianses.
Jāpiebilst, ka ir nokrāsota torņa fasāde – uzklāta pirmā krāsas kārta. «Ēkas fasāde pēc arhitekta ieceres būs pelēka, bet izciļņi ap logiem – balti,» teic J.Veiss.
Foto: Ivars Veiliņš