Tiklīdz, demontējot bruģi no ietvēm Lielajā ielā, būs iegūts nepieciešamais materiāla apjoms, tiks sakārtota gājēju ietve Pulkveža Brieža ielā gar 22. namu un apmēram 450 metrus garais gājēju ceļa posms Rīgas ielā no Skautu līdz Institūta ielai. Lielās ielas rekonstrukcijas gaitā noņemtais bruģa segums jau līdz šim ieklāts vairākās vietās citur pilsētā.
Sintija Čepanone
Pašvaldības aģentūra «Pilsētsaimniecība» paralēli ielu rekonstrukcijai turpina sakārtot problemātiskākās brauktuves un gājēju ietves citviet pilsētā, izmantojot rekonstrukcijas gaitā iegūto materiālu. Pašlaik šim mērķim tiek izmantots nofrēzētais vecais asfalts un bruģis, kas demontēts Lielajā ielā.
«Ar bruģa segumu, kas iegūts Lielās ielas rekonstrukcijas gaitā, jau pašlaik sakārtoti atsevišķi citi gājēju ceļa posmi, būtiski uzlabojot ietvju kvalitāti pilsētā. Bruģa segums uzklāts, piemēram, K.Barona ielā posmā no Uzvaras līdz Pasta ielai, Dobeles ielā no Uzvaras līdz Pasta ielai, tāpat sakārtoti gājēju ietvju posmi Sarmas un Sakņudārza ielā, kā arī gar Pulkveža O.Kalpaka ielas 16. namu,» norāda «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas daļas vadītājs Māris Mielavs, piebilstot, ka ar Lielajā ielā demontēto bruģi noklāts arī jaunizveidotais stāvlaukums pie Sociālo lietu pārvaldes.
Taču pieprasījums pēc otrreiz izmantojamā materiāla pilsētā ir liels, tādēļ pašlaik uz sakārtošanu «rindā gaida» arī vairāki citi posmi. Tiklīdz būs pieejams nepieciešamais materiāla apjoms, kā pirmais tiks savests kārtībā gājēju ietves posms Pulkveža Brieža ielā no Vārpu ielas gar 22. namu, bet pēc tam – ietve Rīgas ielā no Skautu līdz Institūta ielai. M.Mielavs stāsta, ka, savulaik rekonstruējot Rīgas ielu, projekta līdzekļus šim mērķim nebija iespējams piesaistīt, tādēļ aptuveni 450 metrus garais gājēju ietves posms palika nenobruģēts. «Principā tie ir apmēram 900 kvadrātmetri, kas vēl jānobruģē, lai vienlaidus būtu sakārtota gājēju ietve visas Rīgas ielas garumā,» tā viņš, akcentējot, ka tas tiks izdarīts, tiklīdz Lielajā ielā būs demontēts pietiekams bruģa apjoms, lai darbus varētu veikt vienā piegājienā,» tā viņš, akcentējot, ka, izvērtējot nepieciešamo darbu apjomu, tostarp ietves vecā asfalta seguma nofrēzēšanu un pamatnes izlīdzināšanu, nebūtu racionāli bruģi šajā posmā ieklāt pa daļām.
Foto: Ivars Veiliņš