Vladimirs Vaskins, «Rimidalv» pārvaldnieks: «Pēdējā laikā parādnieku skaits aug strauji. Ja vēl pirms trim gadiem mums parādnieku praktiski nebija – cilvēkiem bija labs darbs, laba alga un nekādu problēmu norēķināties par pakalpojumu, tad tagad viss mainās. Jā, arī mēs parādniekus brīdinām un galējā situācijā vēršamies tiesā, taču ne vienmēr tas dod rezultātu. It sevišķi tad, ja īpašniekam ir iespaidīgas kredītsaistības. Iespējams, pilsētas lielākajam apsaimniekotājam JNĪP šajā jomā pieredze ir pamatīgāka, taču mums nereti tie ir tikai zaudējumi, jo no cilvēka kaut ko atgūt tik un tā neizdodas. Mēs esam tikai cilvēki un saprotam ikvienu, kam klājas grūti, taču arī mums savas saistības ir jāpilda. Apsaimniekotājs ir kā starpnieks – ja iedzīvotājs nenorēķinās ar mums, mēs nevaram norēķināties ar pakalpojumu sniedzējiem, un sanāk apburtais loks. Šo ziemu mēs prognozējam ļoti smagu. Iespējams, ka daudzām mazajām apsaimniekošanas firmām šis laiks izrādīsies liktenīgs. Tās vienkārši nespēs izdzīvot. Joprojām droši var apgalvot, ka vieni no centīgākajiem maksātājiem ir pensionāri, neraugoties uz viņu zemajiem ienākumiem. Savukārt jaunā paaudze uz lietām skatās daudz bezatbildīgāk. Mums jau ir pirmais precedents, kad cilvēks, sakrājis pamatīgu parādu nastu, sakravā čemodānu un pamet valsti. Aizslēdz dzīvokļa durvis un aizbrauc… Dzīvokli pārdod viņš nevar, īrēt arī to neviens nevēlas. Situācija ir tiktāl nonākusi, ka nu jau ir grūtības izīrēt dzīvokli tikai par komunālo maksājumu segšanu, nemaz nerunājot, ka īpašnieks varētu kaut ko nopelnīt. Un tad nu apsaimniekotājs varbūt tikai pēc mēneša vai diviem uzzina, ka dzīvoklis vienkārši ir aizslēgts un īpašnieks pazudis. Mēs pieļaujam, ka šādu gadījumu skaits varētu tikai augt. Taču īpašniekam jāsaprot, ka līdz ar viņa pazušanu parādi nepazūd. Šī situācija tik un tā agri vai vēlu būs jārisina, tāpēc vissvarīgākais ir nākt un runāt par savām problēmām ar apsaimniekotāju.»