24.7 °C, 1.7 m/s, 46.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSākusies stādu pirkšanas un pārdošanas sezona
Sākusies stādu pirkšanas un pārdošanas sezona
19/05/2010

Laikā, kad lielai daļai iedzīvotāju arvien aktuālāki kļūst dārza darbi, stādu tirgotājiem Jelgavā līdzšinējā sezonas pieredze un tālākās prognozes ir atšķirīgas.

Elīna Biseniece

Laikā, kad lielai daļai iedzīvotāju arvien aktuālāki
kļūst dārza darbi, stādu tirgotājiem Jelgavā līdzšinējā sezonas
pieredze un tālākās prognozes ir atšķirīgas.

Jelgavā jau vairākus gadus ir sastopami sezonālie veikali, kuri
savu produkciju – dažādu veidu stādus – piedāvā galvenokārt
pavasarī un vasarā. Nedēļu ātrāk kā pērn savu darbu atsāka arīpie
tirdzniecības centra «Vivo» izvietotais individuālā uzņēmuma
«Tiesnese» veikals. Tajā iespējams iegādāties aptuveni 15 dažādu
šķirņu puķu, dārzeņu un arī garšvielu stādu. Pagaidām pieprasītākās
puķes ir nokarenās begonijas un, kā ievērojuši veikalā strādājošie,
šogad gan biežāk cilvēki pērkot stādus tieši dāvināšanai, nevis
savām vajadzībām.

Pārdevēja Gunta, kura uzņēmuma stādu placī strādā jau otro gadu,
atzīst, ka iepriekšējā gadā pircēju tomēr bijis vairāk. «Vēl nav
iespējams viennozīmīgi secināt, kāpēc tā – varbūt ekonomisko
apstākļu dēļ, varbūt cilvēki vēl baidās no salnām,» min Gunta, un
prognozē, ka pieprasījums līdz pat sezonas beigām varētu
saglabāties mazāks kā 2009. gadā. Veikala vidējie ieņēmumi pašlaik
ir 40 lati dienā, kas ir daudz mazāk kā pērn. Arī cenas ir
samazinājušās – piemēram, pagājušajā gadā populārākais pirkums
jelgavnieku vidū – petūniju stādi – maksā 8 lati iepriekšējo 10
latu vietā.

Pavisam pretēja situācija sastopama uzņēmuma SIA «Aleja D»
tirgotavā pie lielveikala «Otto», kuras piedāvājumā ir ne tikai
puķu, bet arī dažādi kociņu un augu stādi, pat mellenes un vīnogas.
Tā kā te piedāvā plašāka veida produkciju, tās pārdevēja atzīst, ka
nav iespējams noteikt populārākās preces. Arī SIA «Aleja D» savu
produkciju pārdod otro gadu, tomēr pieprasījums pēc stādiem
salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu esot pieaudzis un, visticamāk
turpināšot augt. Interesanti, ka šo situāciju veikala pārdevēja
skaidro tieši ar ekonomiskās krīzes sekām. « Pašreizējo apstākļu
dēļ arvien vairāk cilvēku izvēlas audzēt kaut ko paši, turklāt
strādāšana savā dārziņā palīdz noņemt arī krīzes radīto stresu,»
spriež pārdevēja Līga. Veikalam jau ir izveidojušies pastāvīgie
klienti, kas galvenokārt iepērkas savu dārzu vai māju apkārtnes
uzlabošanas nolūkā. Cenas pēdējā gada laikā šeit gan nav
mainītas.

Foto: Ivars Veiliņš