Piena pārstrādes uzņēmuma «Latvijas piens» ražotā siera eksports septiņos mēnešos šogad, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, pieaudzis par 87 procentiem, informē «Latvijas piena» valdes priekšsēdētāja Anita Skudra.
www.jelgavasvestnesis.lv
Viņa norāda, ka pa šo laiku ir izvērsts siera eksports uz Skandināvijas valstīm, kur pieprasīti ir uzņēmuma ražotie «Gouda», «Edam», «Tilsiter», kā arī «Maasdam» tipa sieri, kas ir populārākie siera veidi šajā reģionā. Šogad Skandināvijas tirgū izveidota stabila sadarbība ar izplatītājiem.
Savukārt Čehijas tirgū uzņēmuma ražotie apaļie siera rituļi «Trikata» iekļauti un tiek piedāvāti patērētājiem «premium» siera segmentā, stāsta A.Skudra, atgādinot, ka eksports uz Čehiju tika sākts šovasar.
Tāpat šogad uzņēmums sācis eksportu arī uz Serbiju, kas ir ļoti sarežģīts tirgus, atzīst A.Skudra. Patlaban tiek veikts darbs, lai līdz gada beigām attīstītu eksportu arī uz Dāniju, jo «Latvijas piens» ir ieguvis starptautisko sertifikātu, kas apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.
«Latvijas piens» turpina izvērst eksporta darbību arī uz citiem pasaules reģioniem. Pēc starptautiskās izstādes «Gulf food» Apvienotajos Arābu emirātos, Dubaijā šī gada februārī, pirmā eksporta krava uz Dubaiju tika nosūtīta maijā, un ietvēra pilnu uzņēmuma produktu portfolio – gan izstādē augsti novērtēto svaigo sieru «Sniega bumbas», gan apaļo sieru šķēles, gan arī «Gouda» un «Tilsiter» tipa sierus.
Sadarbība ar izplatītājiem Dubaijā patlaban ir attīstības stadijā, jo eksporta izvēršana prasa laiku, līdz tiek precīzi noteikts pieprasījums un piedāvājums un izveidojas noteikts sadarbības modelis starp ražotāju un izplatītāju, atzīmē A.Skudra.
«Šī gada eksporta apjomi apliecina, ka sasniegsim mērķi – eksportēt 50% no saražotās produkcijas. Kā zinām, Eiropā ir siera pārprodukcija – visi siera ražotāji nežēlīgi konkurē savā starpā, kas, protams, liek mums strādāt vēl neatlaidīgāk un intensīvā,» klāsta A.Skudra.
Pēc izstādes «SIAL China 2015», kurā «Latvijas piens» piedalījās šī gada maijā, augusta vidū nosūtīti produktu paraugi, pašlaik noris aktīvas pārrunas ar potenciālajiem iepircējiem par izdevīgāko produkta nogādāšanas veidu.
Oktobrī uzņēmums piedalīsies starptautiskajā pārtikas izstādē «Anuga» Ķelnē, Vācijā. Eksporta izvēršanai «Latvijas piens» plāno kāpināt arī piena iepirkuma apjomu vismaz par 50 procentiem, piedāvājot atbilstošu cenu par kvalitatīvu Latvijā saražotu pienu. «Tas tiek darīts mērķtiecīgi, jo esam apņēmušies mūsu eksporta zīmola «Trikata» sierus ierakstīt pasaules sieru kartē, lai tie kļūtu līdzvērtīgi citiem pasaulē atzītiem sieriem. Un tam nepieciešams kvalitatīvs vietējā ražojuma piens,» uzsver A.Skudra.
Kopumā «Latvijas piens» patlaban savu produkciju regulāri eksportē uz deviņām valstīm: Zviedriju,Somiju, Čehiju, Ukrainu, Bulgāriju, Itāliju, Slovākiju, Vāciju un Lielbritāniju, vidēji mēnesī saražojot 250 tonnas siera.
Kā liecina «Firmas. lv» informācija, «Latvijas piena» apgrozījums pērn bija 28,33 miljoni eiro. Savukārt 2013. gadā uzņēmuma apgrozījums bijis 37,21 miljons eiro. Uzņēmums pērn cita zaudējumus 1,26 miljonu eiro apmērā, bet 2013. gadā uzņēmums nopelnīja 823 804 eiro.
SIA «Latvijas piens» dibināta 2010. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 5 106 400 eiro. Saskaņā ar «Firmas.lv» informāciju patlaban «Latvijas piena» īpašnieki ir kooperatīvi «Trikāta KS» ar 53,66% kapitāldaļu, «Dzēse» ar 20,94% kapitāldaļu, «Latraps» ar 19,62% kapitāldaļu, kā arī VAKS ar 5,87% kapitāldaļu.
LETA
Foto: no JV arhīva