10.4 °C, 3.5 m/s, 75.8 %

Pilsētā

Skolēni izzina pašvaldības darbu
15/09/2009

«Darbojos skolas parlamentā, kas ir mazāks domes paveids, tāpēc labprāt izvēlējos atnākt un uzzināt, kā tiek organizēts darbs daudz lielākā pārvaldes struktūrā. Manuprāt, tas ir ieguvums, jo skolēniem tiek dota iespēja klātienē tikties ar domes vadību, redzēt kā notiek darbs domē. Reizē uzzināt, kur vērsties, ja pašam no pašvaldības kaut kas vajadzīgs. Tāpat šī ir iespēja pilsētas vadībai uzdot jautājumus, kas nav skaidri. Piemēram, mani interesē, kāpēc pašvaldībā vajadzīgas tik daudz komisijas. Kāpēc gan Dzīvokļu komisiju nevar apvienot ar Māju privatizācijas komisiju? Citādi tāpat kā valdībā, kur ministriju par daudz,» tā par šīs dienas viesošanos pilsētas domē teic Jelgavas 4. vidusskolas 12. klases skolniece Alisa Ratkeviča.

Ritma Gaidamoviča

«Darbojos skolas parlamentā, kas
ir mazāks domes paveids, tāpēc labprāt izvēlējos atnākt un uzzināt,
kā tiek organizēts darbs daudz lielākā pārvaldes struktūrā.
Manuprāt, tas ir ieguvums, jo skolēniem tiek dota iespēja klātienē
tikties ar domes vadību, redzēt kā notiek darbs domē. Reizē
uzzināt, kur vērsties, ja pašam no pašvaldības kaut kas vajadzīgs.
Tāpat šī ir iespēja pilsētas vadībai uzdot jautājumus, kas nav
skaidri. Piemēram, mani interesē, kāpēc pašvaldībā vajadzīgas tik
daudz komisijas. Kāpēc gan Dzīvokļu komisiju nevar apvienot ar Māju
privatizācijas komisiju? Citādi tāpat kā valdībā, kur ministriju
par daudz,» tā par šīs dienas viesošanos pilsētas domē teic
Jelgavas 4. vidusskolas 12. klases skolniece Alisa
Ratkeviča.

 

Turpinot gada sākumā Jelgavas
Sabiedrības integrācijas biroja organizēto pasākumu ciklu
«Dialogs», šodien ar Jelgavas pašvaldības darbu iepazinās Jelgavas
4. vidusskolas dažādu klašu 15 audzēkņi, kuri tikās ar Jelgavas
domes priekšsēdētāja vietnieku Aigaru Rubli. Vietnieks jauniešus,
prezentācijas veidā, iepazīstināja ar pašvaldības darbu,
pašvaldības struktūru, domes kompetenci un pašvaldības iestādēm. Kā
arī jauniešiem stāstīja par iespējām, ko viņi var izmantot
pašvaldības iestādēs, piemēram, Jelgavas reģionālajā pieaugušo
izglītības centrā, Jelgavas Sporta servisa rīkotajos pasākumos,
Jelgavas Zinātniskajā bibliotēkā, Ģederta Eliasa Jelgavas un
mākslas muzejā. Tāpat jauniešiem izstāstīts, kur var gūt
informāciju par pilsētā notiekošo un aktuālāko.

Lai pārbaudītu, cik uzmanīgi jaunieši
klausījušies, pirmo reizi, Sabiedrības integrācijas biroja
speciāliste darbā ar jaunatni Jeļena Grīsle pēc lekcijas jauniešiem
uzdeva kontroljautājumus. Piemēram, cik komisiju ir domē, kāpēc to
skaits mainās, kādas kompetences Sporta servisa centram un citas
lietas. Jāteic, ka skolēni ar kontroljautājumiem galā tika
veiksmīgi, tas liek domāt, ka skolēni patiešām uzmanīgi klausās un
gūst zināšanas.

Ar deputātu darbu jaunieši iepazinās
Kultūras, izglītības un sporta komitejas sēdē, pēc kuras skolēni,
lai pārrunātu dzirdēto un gūtu atbildes uz dažādiem jautājumiem,
vēlreiz tikās ar A.Rubli.

Jelgavas 4. vidusskolas direktores
vietniece audzināšanas darbā Inese Bandeniece atzīst, ka neviens ar
varu šurp nav vilkts un jaunieši paši izrādījuši interesi iet uz
pilsētas domi. «Te ir klašu izvirzītie pārstāvji, kas vēlāk par
viesošanos domē pastāstīs arī saviem klasesbiedriem. Liela daļa
jaunieši paši darbojas skolēnu padomē, tāpēc šī ir mērķauditorija,
kura var atnākt un redzēt kā darbs norit pilsētas domē, tādējādi
gūstot stimulu pašiem tiekties augstāk. Protams, daļa šodien
dzirdētā skolēniem jau bija zināms, taču pēc šīs tikšanās,
manuprāt, sistēma kļuvusi vēl skaidrāka,» tā direktores
vietniece.

«Bija interesanti uzzināt, kāda ir
pašvaldības struktūra. Mani pārsteidz, ka to veido tik daudz
nodaļas, komisijas, komitejas, iestādes, aģentūras. Tagad zinu, kā
rīkoties, ja man kaut kas no pašvaldības vajadzīgs. Vēl gan gribētu
noskaidrot, kur pilsēta gūst finansējumu lielo pasākumu
organizēšanai un vai ir iespēja arī skolēniem iesaistīties to
organizēšanā,» tā Antons Maksimenko.

Foto: Ivars Veiliņš