«Darbojos skolas parlamentā, kas ir mazāks domes paveids, tāpēc labprāt izvēlējos atnākt un uzzināt, kā tiek organizēts darbs daudz lielākā pārvaldes struktūrā. Manuprāt, tas ir ieguvums, jo skolēniem tiek dota iespēja klātienē tikties ar domes vadību, redzēt kā notiek darbs domē. Reizē uzzināt, kur vērsties, ja pašam no pašvaldības kaut kas vajadzīgs. Tāpat šī ir iespēja pilsētas vadībai uzdot jautājumus, kas nav skaidri. Piemēram, mani interesē, kāpēc pašvaldībā vajadzīgas tik daudz komisijas. Kāpēc gan Dzīvokļu komisiju nevar apvienot ar Māju privatizācijas komisiju? Citādi tāpat kā valdībā, kur ministriju par daudz,» tā par šīs dienas viesošanos pilsētas domē teic Jelgavas 4. vidusskolas 12. klases skolniece Alisa Ratkeviča.
Ritma Gaidamoviča
Turpinot gada sākumā Jelgavas Sabiedrības integrācijas biroja organizēto pasākumu ciklu «Dialogs», šodien ar Jelgavas pašvaldības darbu iepazinās Jelgavas 4. vidusskolas dažādu klašu 15 audzēkņi, kuri tikās ar Jelgavas domes priekšsēdētāja vietnieku Aigaru Rubli. Vietnieks jauniešus, prezentācijas veidā, iepazīstināja ar pašvaldības darbu, pašvaldības struktūru, domes kompetenci un pašvaldības iestādēm. Kā arī jauniešiem stāstīja par iespējām, ko viņi var izmantot pašvaldības iestādēs, piemēram, Jelgavas reģionālajā pieaugušo izglītības centrā, Jelgavas Sporta servisa rīkotajos pasākumos, Jelgavas Zinātniskajā bibliotēkā, Ģederta Eliasa Jelgavas un mākslas muzejā. Tāpat jauniešiem izstāstīts, kur var gūt informāciju par pilsētā notiekošo un aktuālāko.
Lai pārbaudītu, cik uzmanīgi jaunieši klausījušies, pirmo reizi, Sabiedrības integrācijas biroja speciāliste darbā ar jaunatni Jeļena Grīsle pēc lekcijas jauniešiem uzdeva kontroljautājumus. Piemēram, cik komisiju ir domē, kāpēc to skaits mainās, kādas kompetences Sporta servisa centram un citas lietas. Jāteic, ka skolēni ar kontroljautājumiem galā tika veiksmīgi, tas liek domāt, ka skolēni patiešām uzmanīgi klausās un gūst zināšanas.
Ar deputātu darbu jaunieši iepazinās Kultūras, izglītības un sporta komitejas sēdē, pēc kuras skolēni, lai pārrunātu dzirdēto un gūtu atbildes uz dažādiem jautājumiem, vēlreiz tikās ar A.Rubli.
Jelgavas 4. vidusskolas direktores vietniece audzināšanas darbā Inese Bandeniece atzīst, ka neviens ar varu šurp nav vilkts un jaunieši paši izrādījuši interesi iet uz pilsētas domi. «Te ir klašu izvirzītie pārstāvji, kas vēlāk par viesošanos domē pastāstīs arī saviem klasesbiedriem. Liela daļa jaunieši paši darbojas skolēnu padomē, tāpēc šī ir mērķauditorija, kura var atnākt un redzēt kā darbs norit pilsētas domē, tādējādi gūstot stimulu pašiem tiekties augstāk. Protams, daļa šodien dzirdētā skolēniem jau bija zināms, taču pēc šīs tikšanās, manuprāt, sistēma kļuvusi vēl skaidrāka,» tā direktores vietniece.
«Bija interesanti uzzināt, kāda ir pašvaldības struktūra. Mani pārsteidz, ka to veido tik daudz nodaļas, komisijas, komitejas, iestādes, aģentūras. Tagad zinu, kā rīkoties, ja man kaut kas no pašvaldības vajadzīgs. Vēl gan gribētu noskaidrot, kur pilsēta gūst finansējumu lielo pasākumu organizēšanai un vai ir iespēja arī skolēniem iesaistīties to organizēšanā,» tā Antons Maksimenko.
Foto: Ivars Veiliņš