Lai iemācītu Latvijas skolēniem ēst gatavošanas prasmes, kā arī izglītotu par veselīga un sabalansēta uztura priekšrocībām, «Rimi» veselīgas ēšanas kustības «Aikāgaršo» gaitā organizē pavārkursus 6. – 8. klašu skolēniem. Pieteikšanās – līdz 15. martam.
www.jelgavasvestnesis.lv
«Rimi Latvia» vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Velmera informē, ka «Aikāgaršo» šefpavāra Normunda Baranovska vadītajām ēst gatavošanas meistarklasēm aicināti pieteikties 6. – 8. klašu skolēni līdz 15. martam, aizpildot anketu «Aikāgaršo» sadaļā «Rimi» mājas lapā www.rimi.lv/aikagarso. Ēst gatavošanas apmācības plānotas kā Vislatvijas tūre. Tās notiks mājturības stundu laikā visa gada garumā un būs noderīgas kā meitenēm, tā puišiem.
Pieteikuma anketā jānorāda, kāpēc skolēni vēlas piedalīties «Aikāgaršo» veselīga uztura meistarklasēs, kā arī jāpievieno neliels apraksts par ēdienu, kuru jaunieši vēlētos pagatavot kopā ar šefpavāru. Pie tiem skolu jauniešiem, kuri būs sagatavojuši visinteresantākos pieteikumus, viesosies «Aikāgaršo» šefpavārs N.Baranovskis, lai klātienē kopā ar skolēniem gatavotu veselīgus gardumus un dalītos padomos, kā uzturā iekļaut sabalansētas un pilnvērtīgas maltītes.
«Rimi» veselīgas ēšanas kustības «Aikāgaršo» ietvaros «Rimi» un SKDS veiktajā Latvijas iedzīvotāju uztura paradumu pētījumā secināts, ka situācija veselīgas ēšanas jomā jaunās paaudzes vidū nav iepriecinoša – 80 procenti bērnu reizi dienā un pat biežāk ēd saldumus, gandrīz piektā daļa jauniešu ik dienas uzturā lieto burgerus, hotdogus, čipsus, sāļos riekstiņus, kā arī citas ātrās uzkodas. Savukārt tādus uzturvērtības ziņā nozīmīgus produktus kā rīsus, griķus ikdienā ēd tikai desmit procenti bērnu. Tāpat tikai retais uz sava pusdienu šķīvja liek pākšaugus un zivis.
Lai veicinātu bērnu izpratni par sabalansētu uzturu, kā arī parādītu to, ka ēst gatavošana var būt vienkārša, savukārt veselīgs uzturs – garšīgs, «Aikāgaršo» šefpavārs N.Baranovskis dosies uz Latvijas skolām, mudinot jauniešus mainīt savus uztura paradumus, ēst veselīgāk un daudzveidīgāk.