20.1 °C, 3.6 m/s, 50.8 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaSkolēnu brīvlaikā laiks izglītoties pedagogiem (papildināta)
Skolēnu brīvlaikā laiks izglītoties pedagogiem (papildināta)
28/10/2014

Šodien Jelgavas pedagogi izmanto iespēju, kad skolēniem ir brīvlaiks, Inovāciju dienā pilnveido sevi un gūst jaunas idejas metodiskajam darbam. Uzrunātie pedagogi teic, ka šoreiz vairāk vadījušies paši pēc savām interesēm un lekcijas izvēlējušies tādas, kas pašiem saistošākas. Iespējams, tāpēc vislielākā interese šodien ir par tikšanos ar rakstnieku Jāni Joņevu.

(Papildināta fotogalerija.)

Ligita Vaita

Šodien Jelgavas pedagogi izmanto
iespēju, kad skolēniem ir brīvlaiks,
Inovāciju
dienā
pilnveido sevi un gūst jaunas idejas
metodiskajam darbam. Uzrunātie pedagogi teic, ka šoreiz vairāk
vadījušies paši pēc savām interesēm un lekcijas izvēlējušies tādas,
kas pašiem saistošākas. Iespējams, tāpēc vislielākā interese šodien
ir par tikšanos ar rakstnieku Jāni Joņevu.

Interesanti, ka uz tikšanos ar rakstnieku
Zemgales reģiona kompetenču centrā (ZRKAC) bija ieradušies ne tikai
latviešu valodas un literatūras skolotāji, kas bija šīs tikšanās
mērķauditorija, bet gan plašs interesentu loks ar dažādu priekšmetu
skolotājiem. «Grāmatu neesmu lasījusi, bet, iespējams, būs iemesls
izlasīt. Pati savulaik mācījos 2. ģimnāzijā, tāpēc grāmatā
aprakstītie notikumi un tēli man varētu būt pazīstami,» vērtē
Vakara (maiņu) vidusskolas un 2. internātpamatskolas mūzikas
skolotāja Egita Ozolinkevica. Viņa izvēlējusies dienas gaitā
apmeklēt arī praktisko darbnīcu, kurā iepazīstinās ar virtuālu
ekspozīciju par Latvijas okupāciju un iedzīvotāju deportācijām, kā
arī dosies ekskursijā pa Jelgavu. «Vadījos pati pēc savām
interesēm, nevis pedagoģiskā darba,» tā skolotāja.

Savukārt 4. vidusskolas latviešu valodas un
literatūras skolotāja Sanita Treimane norāda, ka cer gūt
priekšstatu par rakstnieku. «Tālāk tad idejas un domas varēšu nodot
audzēkņiem, iespējams, tas rosinās arī manu pašu grāmatu izlasīt,»
tā S.Treimane.

J.Joņevs, kurš nu jau ieguvis divas nozīmīgas
literatūras nozares atzinības Latvijas un Eiropas līmenī, uzsver,
ka, rakstot grāmatu, nav domājis, ka nāksies runāt ar pedagogiem.
«Kaut kā tas loks paplašinās. Sākotnēji tie bija mana vecuma
cilvēki, tad jaunāki, kuriem pašiem ir 14 gadi, kā varoņiem
grāmatas sākumā, bet nu jau arī pedagogiem,» smej jaunais
rakstnieks. Viņš ironizē, ka grāmata ir drīzāk pret skolu, taču tas
noticis loģiski: «Jauniešiem bija jābūt pret kaut ko, un kas tad
cits tas būs, ja ne skola?»

Viņš vērtē, ka šodienas pusaudži stipri
neatšķiras no viņa pusaudžu gadiem. «Liela daļa pat mūziku klausās
to pašu, kaut gan ir pagājuši 20 gadi. Pusaudžu gadi bieži vien ir
tie, par kuriem mums ir kauns, ar kuriem mēs nelepojamies, taču
rakstot esmu sapratis, ka varbūt tie pusaudžu gadi tieši ir tie
foršākie mūsu dzīvē,» spriež J.Joņevs.

Pedagogi interesējās, ko šobrīd dara grāmatas
galvenie varoņi, vai viņu dzīves ir mainījušās un ar ko ikdienā
iztiku pelna pats rakstnieks. «Pašlaik galvenajiem varoņiem ir
brīnišķīgas dzīves, viņi ir inženieri, dzīvo privātmājās, ir
ģimenes. Ja nu kāds dara to pašu ko tolaik jeb, precīzāk, nedara
neko, tad tas varbūt ir kāds no otrā plāna lomas. Galvenie varoņi
ar mūziku vairs nenodarbojas,» tā «Jelgava 94» autors, piebilstot,
ka arī pats naudu pelna ne jau rakstot grāmatas, bet gan jau desmit
gadu strādā reklāmas jomā reklāmas aģentūrās.

«Rakstot grāmatu, es gribēju noslēgt rēķinus
ar jaunību un Jelgavu, bet nu jau vairs nekādi no tās netieku
vaļā,» ironizē J.Joņevs. Viņš piebilst, ka nav rakstījis grāmatu,
ko iekļaut obligātās literatūras sarakstos, taču priecājas, ja kāds
pusaudzis, to izlasot, sajūtas līdzīgi galvenajiem varoņiem
grāmatā. «Es centos rakstīt cilvēcīgi, lai jaunieši spētu šajos
notikumos it kā ieraudzīt paši sevi,» tā viņš.

Jāpiebilst, ka tikšanās ar rakstnieku
J.Joņevu, kaut arī pieprasītākā, ir tikai viena no šodienas
lekcijām un radošajām darbnīcām pedagogiem. Tāpat pedagogi tika
iepazīstināti ar Letonika.lv veidotu erudīcijas spēli par
novadpētniecību. Tās laikā pedagogi varēja praktiski, strādājot pie
datora, izmēģināt meklēšanu plašajā Letonika.lv datubāzē un
izmēģināt rīku, kas palīdz izzināt arī vēstures un kultūras
jautājumus par pilsētu.

Dienas gaitā pedagogiem notiek metodiskā
nodarbība darbam ar migrācijas jautājumiem un skolēniem un viņu
ģimenēm no citām valstīm, kā arī izzinošas lekcijas par mūsu
pilsētu. Lai priekšstatu par pilsētas iespējām, ražošanas
uzņēmumiem un jaunākajiem attīstības projektiem gūtu iespējami
plašāku, skolotāji dodas ekskursijā ar autobusu.

Kopumā Inovāciju dienā Jelgavā piedalās vairāk
nekā 180 pedagogu no Jelgavas vispārējās un pirmsskolas izglītības
iestādēm un  Ozolniekiem. Pedagogi pēc izvēles
varēja apmeklēt trīs dažādas ZRKAC piedāvātas nodarbības vai
radošās darbnīcas.

Foto: Krišjānis Grantiņš, no ZRKAC arhīva