3.6 °C, 1.5 m/s, 91.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSkolēnu sapņu profesiju topā skolotāju un ārstu nomaina arhitekts, pavārs un dziedātājs
Skolēnu sapņu profesiju topā skolotāju un ārstu nomaina arhitekts, pavārs un dziedātājs
04/06/2014

Šonedēļ Jelgavas 4. sākumskolā norisinās «Brīvdienu akadēmija», kurā satikušies dažādu etnisko grupu bērni, lai trīs dienu nodarbībās izzinātu cits cita kultūru, vērtības, tradīcijas un iegūtu jaunus draugus. Tur satikušies 17 dažādu pilsētas skolu un tautību skolēni, kuri par savām dzīves lielākajām vērtībām sauc ģimeni, draugus, skolu, datoru un telefonu.

Ritma Gaidamoviča

Šonedēļ Jelgavas 4. sākumskolā
norisinās «Brīvdienu akadēmija», kurā satikušies dažādu etnisko
grupu bērni, lai trīs dienu nodarbībās izzinātu cits cita kultūru,
vērtības, tradīcijas un iegūtu jaunus draugus. Tur satikušies 17
dažādu pilsētas skolu un tautību skolēni, kuri par savām dzīves
lielākajām vērtībām sauc ģimeni, draugus, skolu, datoru un
telefonu.

«Brīvdienu akadēmijā» bērni izzina un
detalizētāk iepazīst citu tautu kultūru – romu, krievu, ukraiņu,
latviešu –, kā arī tiek veicināta katra akadēmijas dalībnieka
personības izaugsme, pildot dažādus uzdevumus.

Vakar skolēni izteikuši savus sapņus, par ko
viņi dzīvē vēlētos kļūt. Akadēmijas vadītāja Sandra Kraukle stāsta,
ka profesiju tops ir krietni pamainījies. «Ja līdz šim parasti
skolēni 12 un 13 gadu vecumā gribēja kļūt par skolotājiem, ārstiem
vai juristiem, tad tagad parādās tādas profesijas kā arhitekts,
pavārs, profesionāls dziedātājs, dizainers, dīdžejs, frizieris,
lidotājs, bokseris,» stāsta S.Kraukle, piebilstot, ka šī ir nākamā
karjeristu paaudze. Proti, ceturtā daļa no akadēmijas dalībniekiem
domā, ka pēc 24 gadiem, kad viņiem jau būs tuvu 40, viņiem nebūs
ģimenes, bērnu, bet karjera ierindosies pirmajā vietā. Tas tāpēc,
ka esot svarīgi nopelnīt.

Lai gan nākotnē jauniešiem svarīgākais šķiet
nopelnīt, šobrīd viņu vērtību sistēmā tas vēl neparādās. Iepazīstot
cits citu, akadēmijas dalībnieki arī zīmējuši savu vērtību koku, un
tajā kā galvenās vērtības parādās ģimene, draugi un skola, kam
pievienojas arī mājdzīvnieki, hobiji un jaunās informācijas
tehnoloģijas, bez kurām dzīve jau neesot iedomājama. Akadēmijas
vadītāja S.Kraukle priecājas, ka 12 un 13 gadus veci bērni kā
vērtību nosaukuši arī veselību. Viņa arī norāda, ka vērtību sistēma
dažādu tautību bērniem tomēr ir līdzīga.

«Te ir ļoti jautri! Mēs esam no dažādām
skolām, turklāt dažādu tautību bērni. Ir interesanti uzzināt ko
jaunu par citu tautu tradīcijām. Piemēram, kā romu mājās svin
svētkus. Mēs esam tik dažādi,» saka akadēmijas dalībniece Luīze
Elizabete Ladiga-Korobkova, piebilstot, ka šeit atradusi vairākus
jaunus draugus. Par jaunu draugu iegūšanu priecājas arī 4.
sākumskolas skolēns Ivis Jasa. «Man ļoti patīk komandas spēles,
kurās iemācāmies sadarboties komandā,» tā Ivis.

S.Kraukle atzīst, ka galvenā doma ir jauniešus
iepazīstināt ar dažādu etnisko grupu kultūru, lai bērni labāk
iepazītu sev blakus esošos vienaudžus. Tas attiecas uz kultūru,
tradīcijām, ēdieniem. Rīt skolēniem iecerēts spēlēt «Kultūras
bingo», kurā jāatbild uz jautājumiem par dažādām tautām, piemēram,
kad romi svin jauno gadu. Tāpat bērniem būs pēc fotogrāfijām
jāatpazīst vietas pilsētā un jādomā, ko viņi gribētu Jelgavā
mainīt, ja būtu Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāji. Noslēgumā
iecerēts apgleznot krekliņus, uz tiem uzrakstot «labdien» dažādās
valodās.

«Brīvdienu akadēmija» ir viena no projekta
«Integrācijas inkubators romu bērnu un jauniešu atbalstam»
aktivitātēm, ko sadarbībā ar Izglītības iniciatīvu centru īsteno
Jelgavas Izglītības pārvalde. Finansiāli atbalsta Islande,
Lihtenšteina un Norvēģija.

Foto: Ivars Veiliņš