26.9 °C, 2.3 m/s, 60.6 %

Jauniešiem

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsJauniešiemSkolnieces izmēģina būt par skolotājām
Skolnieces izmēģina būt par skolotājām
03/12/2015

Pēc veiksmīgas dalības «Erasmus+» un «eTwinning» projektā «e(math+sience)», kas vērsts uz matemātikas un dabaszinātņu (fizika, ķīmija, bioloģija) izzināšanu ar informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) palīdzību, trīs Jelgavas 4. vidusskolas skolnieces izmēģināja savus spēkus pedagoģijā.

www.jelgavasvestnesis.lv

Pēc veiksmīgas dalības «Erasmus+» un «eTwinning»
projektā «e(math+sience)», kas vērsts uz matemātikas un
dabaszinātņu (fizika, ķīmija, bioloģija) izzināšanu ar informācijas
un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) palīdzību, trīs Jelgavas 4.
vidusskolas skolnieces izmēģināja savus spēkus
pedagoģijā.

Projektā notiek daudz dažādu aktivitāšu – vizītes dažādās
valstīs, atmiņu vakari, konkursi, dažādu e-katalogu, komiksu,
animāciju, prezentāciju, domu karšu, video veidošana. Lai dalītos
ar iegūtajām zināšanām, 4. vidusskolas jaunieši pieteicās novadīt
seminārus.

«Projekta vadītāja Jelgavas 4. vidusskolas skolotāja Ivita Steķe
mēģina panākt, lai mēs spētu paņemt no šīs pieredzes pēc iespējas
vairāk,» norāda skolas skolniece Paula Saulīte. Meitenes seminārā
mācīja jauniešus izmantot dažādas mājas lapas. «Semināros mēs
parādām, kur un kā var veidot plakātus, domu kartes,
prezentācijas,» papildina 4. vidusskolas skolniece Kitija Mināte.
«Domājot par semināriem, kuros mācām darboties mājas lapās visme.co
un mindmeister.com, mēs centāmies radīt atmosfēru, kādu pašas
labprāt izjustu mācību procesa laikā, – lai skolēni justos brīvi,
lai viņi varētu droši uzdot jautājumus, lai materiāls būtu
maksimāli saprotams,» norāda Kristīne Špaka.

Meitenes uzskata, ka viņu vadītie semināri nelīdzinās parastai
mācību stundai. Semināra sākumā viņas pastāsta, kāpēc ieradušās.
Mācību procesā strādā visas trīs kopā – stāsta teoriju un atbild uz
skolēnu individuālajiem jautājumiem. Semināra beigās jaunieši pilda
aptauju, lai meitenes varētu saprast, ko mums vajadzētu vēl
uzlabot.

«Sākumā domājām, ka bērni negribēs ar mums strādāt, jo «laupām»
viņiem brīvstundas, kuru laikā notiek šie semināri, bet izrādījās
pretēji. Lai gan pieredze mums pagaidām ir bijusi tikai Jelgavas 4.
un 6. vidusskolā, tomēr redzam, cik jaunieši ir atvērti jaunām
lietām. Bija reizes, kad skolēni kopā ar mums palika klasē arī
starpbrīdī,» stāsta P.Saulīte, piebilstot, ka meitenes ir
gandarītas par paveikto un sasniegto.

Meitenes atzīst, ka tikt galā vienlaicīgi ar apmēram 20
skolēniem ir diezgan sarežģīti. Īpaši ar jauniešiem, kuri uzskata,
ka šīs zināšanas nenoderēs talākajā dzīvē, un izvēlas labāk
atblidēt uz īsziņām. «Skolotājam ir vajadzīga liela sapratne,
pacietība un viltība, lai panāktu, ka visi skolēni darbojas. Varbūt
mēs paši mācību stundu laikā to neievērojam, bet telefoni tik
tiešām ir mūsdienu skolotāju lielākais ienaidnieks. Tie novērš
skolēnu uzmanību,» vērtē K.Mināte.

Foto: no skolnieču arhīva