23.9 °C, 1.5 m/s, 49.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSociālo lietu pārvaldē darbojas pieraksta sistēma
Sociālo lietu pārvaldē darbojas pieraksta sistēma
04/02/2010

Jau vairāk nekā mēnesi Jelgavas Sociālo lietu pārvaldē darbojas pieraksta sistēma. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji pie speciālistiem var tikt un pakalpojumus saņemt tikai tad, ja Informācijas kabinetā iepriekš pierakstījušies uz konsultāciju. Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja Mārīte Liepiņa atzīst, ka jaunā kārtība darbojas labi un šobrīd pieraksts jau ir mēnesi uz priekšu.

Ritma Gaidamoviča

Jau vairāk nekā mēnesi Jelgavas Sociālo lietu pārvaldē
darbojas pieraksta sistēma. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji pie
speciālistiem var tikt un pakalpojumus saņemt tikai tad, ja
Informācijas kabinetā iepriekš pierakstījušies uz konsultāciju.
Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja Mārīte Liepiņa atzīst, ka
jaunā kārtība darbojas labi un šobrīd pieraksts jau ir mēnesi uz
priekšu.

Šāda kārtība ieviesta galvenokārt tāpēc, lai novērstu
drūzmēšanos Sociālo lietu pārvaldē, kas novērota pērnā gada nogalē
saistībā ar pabalstu pieprasījumu. «Mūsu klientu skaits ir audzis,
taču telpas ir tik lielas, cik ir. Jau pagājušajā gadā te sēdēja
daudz pensionāru un nereti viņiem no ilgas gaidīšanas kļuva slikti.
«Dzīvajā» rindā cilvēkiem nācās sēdēt pat četras stundas. Tagad
klientu ir kļuvis vēl vairāk, visus uzreiz tāpat mēs nevaram
apkalpot, tāpēc nolēmām, ka jāievieš pieraksta sistēma. Cilvēkam
tiek pateikts konkrēts laiks, kurā nākt, tādējādi rēķināmies gan ar
viņa, gan savu laiku. Pieraksta sistēma palīdz arī regulēt finanšu
plūsmu,» stāsta M.Liepiņa. Pārvaldes vadītāja Rita Stūrāne
piebilst, ka šādu sistēmu ļāvuši ieviest arī Ministru kabineta
noteikumi par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējiem. «Tajos
teikts – ja klienta apkalpošana nav iespējama ierašanās dienā,
notiek vienošanās par atkārtotu tikšanās laiku un vietu. Notiek
reģistrācija. Pamatojoties uz noteikumiem, šāda sistēma arī
ieviesta,» tā R.Stūrāne.
M.Liepiņa atklāj, ka cilvēkiem gan nevajadzētu domāt, ka tagad tiks
apkalpots mazāk klientu. «Pēc šīs sistēmas janvārī apkalpojām 951
cilvēku, un tas ir aptuveni tikpat, cik pagājušajā gadā pa mēnesi,»
tā M.Liepiņa. Viņa min, ka, protams, kā ar katru jaunu lietu, ir
cilvēki, kurus jaunā kārtība apmierina, taču ir arī tādi, kurus tā
nepamierina. «Atzinīgi izteikušies pensionāri, jo viņiem nav vairs
ilgi jāgaida, bet neapmierināti ir tie, kuriem nepieciešams kaut
kas steidzams. Taču gribu piebilst, ka arī šādās situācijās mēs
varam meklēt risinājumu,» stāsta M.Liepiņa. Viņa atgādina, ka
Sociālo lietu pārvaldē trūcīgās ģimenes ar bērniem un GMI saņēmēji
vēl aizvien var pieteikties «Latvenergo» dāvanu kartēm.
Pierakstīties uz konsultāciju Sociālo lietu pārvaldē iespējams
personīgi Informācijas kabinetā (115. kabinets) vai pa tālruņiem
63048914, 63007224. Taču bez pieraksta joprojām pieņem Sociālo
pakalpojumu nodaļas speciālisti – Darbam ar ģimeni un bērniem
sektors un Rehabilitācijas sektors.
Jāpiebilst, ka jau pērn Sociālo lietu pārvalde bija plānojusi
iegādāties rindu regulatoru, taču ierobežotā finansējuma dēļ no
šādas domas bija jāatsakās. M.Liepiņa atzīst, ka, iespējams, šī
jaunā kārtība ir pat labāka. «Ja izņem numuriņu, arī ir jāgaida
rindā, tādējādi rodas drūzmēšanās. Tagad cilvēks jau zina konkrētu
laiku, kurā viņu pieņems,» tā M.Liepiņa.