Jau vairāk nekā mēnesi Jelgavas Sociālo lietu pārvaldē darbojas pieraksta sistēma. Tas nozīmē, ka iedzīvotāji pie speciālistiem var tikt un pakalpojumus saņemt tikai tad, ja Informācijas kabinetā iepriekš pierakstījušies uz konsultāciju. Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja Mārīte Liepiņa atzīst, ka jaunā kārtība darbojas labi un šobrīd pieraksts jau ir mēnesi uz priekšu.
Ritma Gaidamoviča
Šāda kārtība ieviesta galvenokārt tāpēc, lai novērstu drūzmēšanos Sociālo lietu pārvaldē, kas novērota pērnā gada nogalē saistībā ar pabalstu pieprasījumu. «Mūsu klientu skaits ir audzis, taču telpas ir tik lielas, cik ir. Jau pagājušajā gadā te sēdēja daudz pensionāru un nereti viņiem no ilgas gaidīšanas kļuva slikti. «Dzīvajā» rindā cilvēkiem nācās sēdēt pat četras stundas. Tagad klientu ir kļuvis vēl vairāk, visus uzreiz tāpat mēs nevaram apkalpot, tāpēc nolēmām, ka jāievieš pieraksta sistēma. Cilvēkam tiek pateikts konkrēts laiks, kurā nākt, tādējādi rēķināmies gan ar viņa, gan savu laiku. Pieraksta sistēma palīdz arī regulēt finanšu plūsmu,» stāsta M.Liepiņa. Pārvaldes vadītāja Rita Stūrāne piebilst, ka šādu sistēmu ļāvuši ieviest arī Ministru kabineta noteikumi par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējiem. «Tajos teikts – ja klienta apkalpošana nav iespējama ierašanās dienā, notiek vienošanās par atkārtotu tikšanās laiku un vietu. Notiek reģistrācija. Pamatojoties uz noteikumiem, šāda sistēma arī ieviesta,» tā R.Stūrāne. M.Liepiņa atklāj, ka cilvēkiem gan nevajadzētu domāt, ka tagad tiks apkalpots mazāk klientu. «Pēc šīs sistēmas janvārī apkalpojām 951 cilvēku, un tas ir aptuveni tikpat, cik pagājušajā gadā pa mēnesi,» tā M.Liepiņa. Viņa min, ka, protams, kā ar katru jaunu lietu, ir cilvēki, kurus jaunā kārtība apmierina, taču ir arī tādi, kurus tā nepamierina. «Atzinīgi izteikušies pensionāri, jo viņiem nav vairs ilgi jāgaida, bet neapmierināti ir tie, kuriem nepieciešams kaut kas steidzams. Taču gribu piebilst, ka arī šādās situācijās mēs varam meklēt risinājumu,» stāsta M.Liepiņa. Viņa atgādina, ka Sociālo lietu pārvaldē trūcīgās ģimenes ar bērniem un GMI saņēmēji vēl aizvien var pieteikties «Latvenergo» dāvanu kartēm. Pierakstīties uz konsultāciju Sociālo lietu pārvaldē iespējams personīgi Informācijas kabinetā (115. kabinets) vai pa tālruņiem 63048914, 63007224. Taču bez pieraksta joprojām pieņem Sociālo pakalpojumu nodaļas speciālisti – Darbam ar ģimeni un bērniem sektors un Rehabilitācijas sektors. Jāpiebilst, ka jau pērn Sociālo lietu pārvalde bija plānojusi iegādāties rindu regulatoru, taču ierobežotā finansējuma dēļ no šādas domas bija jāatsakās. M.Liepiņa atzīst, ka, iespējams, šī jaunā kārtība ir pat labāka. «Ja izņem numuriņu, arī ir jāgaida rindā, tādējādi rodas drūzmēšanās. Tagad cilvēks jau zina konkrētu laiku, kurā viņu pieņems,» tā M.Liepiņa.