24.9 °C, 2.3 m/s, 66.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSociālo lietu pārvaldē darbojas rindu regulators
Sociālo lietu pārvaldē darbojas rindu regulators
26/07/2012

Šonedēļ Sociālo lietu pārvaldē sācis darboties rindu regulators. Sākotnēji rinda automatizēti tiks regulēta pirmdienās un trešdienās, otrdienās un ceturtdienās saglabājot iepriekšējā pieraksta sistēmu. Vai šāda kārtība saglabāsies arī turpmāk, tiks izlemts augusta beigās.

Sintija Čepanone

Šonedēļ Sociālo lietu pārvaldē
sācis darboties rindu regulators. Sākotnēji rinda automatizēti tiks
regulēta pirmdienās un trešdienās, otrdienās un ceturtdienās
saglabājot iepriekšējā pieraksta sistēmu. Vai šāda kārtība
saglabāsies arī turpmāk, tiks izlemts augusta
beigās.

«Pārvaldē vēršos reizi trijos mēnešos,
un rindas šeit bijušas vienmēr, jo darbinieki ir ļoti noslogoti.
Līdz šim citiem apmeklētājiem nācās prasīt, kurš uz kuru kabinetu
rindā pēdējais, bet tagad – saņemu savu kārtas numuriņu un
vienkārši gaidu. Varu sēdēt tepat gaitenī, varu iziet ārā, ja rinda
garāka, un tas noteikti klientiem ir ērtāk,» rindas regulatoru
atzinīgi vērtē Anatolijs Ņesterovs. Arī citi Sociālo lietu
pārvaldes klienti automatizēto rindas regulēšanu vērtē atzinīgi,
norādot, ka ar šādu ierīci ikdienā saskārušies bankās un citās
iestādēs, tāpēc neesot samulsuši, tādu ieraugot arī
pārvaldē.

Sociālo lietu pārvaldes datortīkla
administrators Edgars Vītols skaidro, ka pašlaik rindas regulatorā
darbojas divas funkcijas – «Deklarāciju pieņemšana» un «Trūcīgas
personas izziņu izsniegšana» –, taču perspektīvā tiks izdalītas arī
citas iespējas, piemēram, līgumu par līdzdalības pienākumiem
slēgšana, braukšanas apliecību izgatavošana, informācija, sektors
darbam ar ģimeni un bērniem, sociālās rehabilitācijas jautājumi.
«Tā kā šī ir jaunākās paaudzes ierīce, ierobežojumu praktiski nav,
tādēļ ar laiku tās darbību vēl vairāk pielāgosim pārvaldes darba
vajadzībām un pieejamo pakalpojumu klāsts rindas regulatorā tiks
pilnveidots,» skaidro E.Vītols, piebilstot, ka pašlaik pieejamās
divas opcijas klientu vidū ir pieprasītākās. Jāuzsver, ka šobrīd
rindas regulatorā izdrukāt kārtas numuru iespējams 15 minūtes pirms
speciālistu pieņemšanas laika sākuma.

Jūlijā un augustā, lai iesniegtu
deklarāciju vai saņemtu izziņu par trūcīgas personas statusu,
kārtas numuru rindas regulatorā var saņemt pirmdienās un
trešdienās, savukārt otrdienās un ceturtdienās vēl tiks saglabāts
pierakstu laiks. «Klientu aptaujā daudzi izteica vēlmi vizītei
iepriekš pierakstīties, lai racionāli plānotu savu un speciālistu
laiku, tādēļ vismaz sākotnēji pierakstu sistēma tiks saglabāta,» tā
viņš. 

Sociālo lietu pārvaldē lēš, ka papildu
problēmām līdz ar rindas regulatora ieviešanu nevajadzētu rasties,
jo, pirmkārt, līdzīgas ierīces jau tiek izmantotas citās iestādēs,
otrkārt, klientu loks lielākoties ir nemainīgs, tādēļ
apmeklētājiem, kuri iestādē vērsīsies atkārtoti, jaunā kārtība jau
būs skaidra. Būtiski gan zināt, ka situācijā, kad klients pārvaldē
vēršas ar izziņas pieprasījumu, viņš tiek apkalpots prioritāri, jo
izziņas izsniegšana, salīdzinot ar citiem pārvaldes nodrošinātajiem
pakalpojumiem, prasa ļoti īsu laiku.

Sistēma ir vienkārša: klients izvēlas
nepieciešamo opciju, nospiež attiecīgo pogu uz izvēlnes, paņem
izdruku ar savu kārtas numuru un gaida, kamēr uz ekrāna parādīsies
viņa numurs un kabinets, uz kuru jādodas.

Foto: Ivars Veiliņš