Šonedēļ Sociālo lietu pārvaldē sācis darboties rindu regulators. Sākotnēji rinda automatizēti tiks regulēta pirmdienās un trešdienās, otrdienās un ceturtdienās saglabājot iepriekšējā pieraksta sistēmu. Vai šāda kārtība saglabāsies arī turpmāk, tiks izlemts augusta beigās.
Sintija Čepanone
«Pārvaldē vēršos reizi trijos mēnešos, un rindas šeit bijušas vienmēr, jo darbinieki ir ļoti noslogoti. Līdz šim citiem apmeklētājiem nācās prasīt, kurš uz kuru kabinetu rindā pēdējais, bet tagad – saņemu savu kārtas numuriņu un vienkārši gaidu. Varu sēdēt tepat gaitenī, varu iziet ārā, ja rinda garāka, un tas noteikti klientiem ir ērtāk,» rindas regulatoru atzinīgi vērtē Anatolijs Ņesterovs. Arī citi Sociālo lietu pārvaldes klienti automatizēto rindas regulēšanu vērtē atzinīgi, norādot, ka ar šādu ierīci ikdienā saskārušies bankās un citās iestādēs, tāpēc neesot samulsuši, tādu ieraugot arī pārvaldē.
Sociālo lietu pārvaldes datortīkla administrators Edgars Vītols skaidro, ka pašlaik rindas regulatorā darbojas divas funkcijas – «Deklarāciju pieņemšana» un «Trūcīgas personas izziņu izsniegšana» –, taču perspektīvā tiks izdalītas arī citas iespējas, piemēram, līgumu par līdzdalības pienākumiem slēgšana, braukšanas apliecību izgatavošana, informācija, sektors darbam ar ģimeni un bērniem, sociālās rehabilitācijas jautājumi. «Tā kā šī ir jaunākās paaudzes ierīce, ierobežojumu praktiski nav, tādēļ ar laiku tās darbību vēl vairāk pielāgosim pārvaldes darba vajadzībām un pieejamo pakalpojumu klāsts rindas regulatorā tiks pilnveidots,» skaidro E.Vītols, piebilstot, ka pašlaik pieejamās divas opcijas klientu vidū ir pieprasītākās. Jāuzsver, ka šobrīd rindas regulatorā izdrukāt kārtas numuru iespējams 15 minūtes pirms speciālistu pieņemšanas laika sākuma.
Jūlijā un augustā, lai iesniegtu deklarāciju vai saņemtu izziņu par trūcīgas personas statusu, kārtas numuru rindas regulatorā var saņemt pirmdienās un trešdienās, savukārt otrdienās un ceturtdienās vēl tiks saglabāts pierakstu laiks. «Klientu aptaujā daudzi izteica vēlmi vizītei iepriekš pierakstīties, lai racionāli plānotu savu un speciālistu laiku, tādēļ vismaz sākotnēji pierakstu sistēma tiks saglabāta,» tā viņš.
Sociālo lietu pārvaldē lēš, ka papildu problēmām līdz ar rindas regulatora ieviešanu nevajadzētu rasties, jo, pirmkārt, līdzīgas ierīces jau tiek izmantotas citās iestādēs, otrkārt, klientu loks lielākoties ir nemainīgs, tādēļ apmeklētājiem, kuri iestādē vērsīsies atkārtoti, jaunā kārtība jau būs skaidra. Būtiski gan zināt, ka situācijā, kad klients pārvaldē vēršas ar izziņas pieprasījumu, viņš tiek apkalpots prioritāri, jo izziņas izsniegšana, salīdzinot ar citiem pārvaldes nodrošinātajiem pakalpojumiem, prasa ļoti īsu laiku.
Sistēma ir vienkārša: klients izvēlas nepieciešamo opciju, nospiež attiecīgo pogu uz izvēlnes, paņem izdruku ar savu kārtas numuru un gaida, kamēr uz ekrāna parādīsies viņa numurs un kabinets, uz kuru jādodas.
Foto: Ivars Veiliņš