23.4 °C, 2.3 m/s, 73.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāSociālo mediju lietotājus visvairāk interesē sports un valstiskās aktivitātes
Sociālo mediju lietotājus visvairāk interesē sports un valstiskās aktivitātes
12/06/2014

Sociālajos medijos maijā lielākā aktivitāte bijusi vērojama ap sportiskiem notikumiem; liela iedzīvotāju interese bijusi arī valstisko zīmolu segmentā, tā «DDB Latvia» pārstāve Ieva Knāķe-Milberga.

www.jelgavasvestnesis.lv

Sociālajos medijos maijā lielākā aktivitāte bijusi
vērojama ap sportiskiem notikumiem; liela iedzīvotāju interese
bijusi arī valstisko zīmolu segmentā, tā «DDB Latvia» pārstāve Ieva
Knāķe-Milberga.

Maija hokeja kaislības sev par labu ir izmantojuši arī
daudzi zīmoli savā sociālo mediju komunikācijā. Gan Latvijas Hokeja
federācijai, gan ar hokeju tieši nesaistītiem zīmoliem hokeja
norises laikā savās aktivitātēs ir izdevies iesaistīt ievērojami
plašāku auditoriju nekā līdz šim.

Latvijas ietekmīgāko zīmolu topa sociālo mediju datos
maijā var novērot, ka tie zīmoli, kuri savā komunikācijā ir
izmantojuši ar Pasaules hokeja čempionātu saistītas aktivitātes,
piemēram, «Aldaris», ir būtiski kāpinājuši sekotāju interesi par
zīmolu. Īstenojot plašu aktivitāti portālā «Draugiem.lv», «Latvijas
Mobilajam telefonam» ir pat izdevies iekļūt topa 4.vietā,
komunikācijā iesaistot vairāk nekā 72 000 sociālo mediju lietotāju.
Interesants fenomens ir pašmāju hokeja kluba «Dinamo Rīga» sociālo
mediju panākumi hokeja laikā – kaut arī klubs nebija tieši saistīts
ar Latvijas izlasi, liela daļa komentāru un pēcspēļu ovāciju tika
veltītas tieši šim zīmolam, veicinot tā kāpumu topā par 27
pozīcijām.

Arī skriešana sabiedrībai kļūst arvien saistošāka.
Sociālajos tīklos aizvien biežāk redzami lietotāji, kas dalās ar
saviem panākumiem šajā sporta veidā. Arī maijā notikušie skriešanas
pasākumi «Nordea» Rīgas maratons un «Sieviešu skrējiens», kā arī
gaidāmais «Nike Riga Run» Ietekmīgāko zīmolu «Facebook» topā ir
spējuši ierindoties starp mēneša top 50 aktuālākajiem
zīmoliem.

Ja portālu «Facebook» un «Draugiem.lv» topos lielāku
sekotāju iesaisti gūst komerciālie zīmoli un ziņu portāli, tad
mikroblogošanas vietnē «Twitter» ir novērojama sabiedrības iesaiste
valstisko zīmolu aktivitātēs. Arvien vairāk sekotāju tieši šo
mediju izmanto jautājumiem, atsauksmēm un ieteikumiem Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Latvijas Armijai, Latvijas
Saeimai, Rīgas domei un citiem. Kā norāda speciālisti, šo profilu
komunikācija ir apsveicama, jo uz lielāko daļu jautājumu tiekot
operatīvi atbildēts un atsauksmes atzinīgi novērtētas, kas
ievērojami vairo sabiedrības pārliecību par valsts struktūru
pieejamību.

Tuvojoties karstajai vasaras sezonai, ir manāmi augusi
«Twitter» lietotāju interese par dažādām Latvijas pilsētām un to
piedāvātajām atpūtas iespējām. Top 50 Ietekmīgāko zīmolu vidū ir
Valmieras, Ventspils un Siguldas pilsētas, kā arī meteoziņas, kas
top 50 iekļuvušas līdz ar siltās sezonas sākumu.

Savukārt «Instagram» dati liecina, ka arvien vairāk
Latvijas zīmolu pievienojas šim medijam un veiksmīgi uzrunā
sekotājus tieši ar foto attēlu palīdzību. «Instagram» top zīmolu
vidū ir gan modes, sporta, mūzikas un izklaides zīmoli, gan arī
atsevišķas pilsētas un pat Latvijas Saeima. Tas norāda uz šī
sociālā medija plašo iespēju spektru un ļauj sekotājiem izvēlēties
alternatīvus veidus saskarei ar zīmolu.

Kā ziņots, maija zīmolu topā pirmās trīs vietas palikušas
nemainīgas, bet kopvērtējumā par 23 vietām pakāpies “Latvijas
Mobilais telefons”, liecina publiskotais maija ietekmīgāko zīmolu
tops.

Topā jau ilgstoši pirmo vietu ieņem kosmētikas preču
zīmols «Dievietei», bet otrajā un trešajā vietā ir ziņu portāli
«Delfi» un «Apollo».

Redzams arī, ka 78% iesaistīto lietotāju zīmolu nāk tieši
no «Draugiem.lv», un topa līderi tur izvērš vērienīgas satura
izplatīšanas kampaņas. Kā izņēmums kopvērtējumā ir 13.vietā esošais
«Rus.Delfi.lv», kas «Draugiem.lv» neizmanto un visus interesentus
sasniedzis caur «Facebook».

Mīlētāko zīmolu topu veido «DDB Latvija» sadarbībā ar
pētījumu kompāniju «GfK Custom Research Baltic» un žurnālu
«Kapitāls».

Nozare.lv