«Šis mācību gads sāksies nozīmīgu pārmaiņu laikā, kuras ietekmēs katru no mums. Taču neskatoties uz to, šis mācību gads ir īpašs, jo Jelgavā tiks atvērta jauna izglītības iestāde – Jelgavas 4. vidusskolas piebūve, kurā atradīsies sākumskola. Gads nebūs viegls, jo prasīs daudz darba un pat vairāk nekā iepriekš. Svarīgākais ir mūsu personīgā atbildība. Tāpēc aicinu būt stipriem un vienam otru atbalstīt, lai kopā varam paveikt lielus darbus,» tā pedagogu sanāksmē pirms jaunā darba cēliena šodien pilsētas pedagogus uzrunāja Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza.
Ritma Gaidamoviča
Šodien, klātesot vairāk nekā 100 pilsētas skolu direktoriem, viņu vietniekiem, skolotājiem un pilsētas vadībai notika tradicionālā pedagogu sanāksme pirms jaunā mācību gada sākuma. Skolotājus uzrunāja un uzmundrināja Izglītības pārvaldes vadītāja, domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, viņa vietnieks Aigars Rublis, Jelgavas Reģionālā pieaugušo izglītības centra vadītāja Sarmīte Vīksna un biedrības «Vecāki Jelgavai» priekšsēdētājs Kārlis Boldiševics.
«1. septembris ir svarīgs ikvienam. Šo mācību gadu sāksim citādāk, nekā iepriekš, jo ekonomiskā varēšana šogad ir cita. To šodien izjūtam ar visām iespējamām nervu stīgām un smadzeņu šūnām, jo ekonomiskā krīze skārusi Latviju un visu pasauli. Arī mums ir grūti sabalansēt, jo uz pašvaldības pleciem nonākušas vairākas jaunas funkcijas – piecus un sešus gadus veco bērnu apmācība, autobusu pārvadājumi un citas lietas. Nauda jārod arī interešu izglītībai, par kuru iepriekšējā mācību gada beigās priecājāmies, ka arvien vairāk bērnu tiek nodarbināti dažādās nodarbībās. Taču, neraugoties uz to visu, esam pabeiguši un 28. augustā valsts komisija pieņems 4. vidusskolas piebūvi, kas daudzus gadus ir mūsu lolota ideja. Jūsu ieguldītais darbs ir liels, to pierāda arī centralizēto eksāmenu rezultāti. Kvalitātes rādītāji, lai kas arī notiktu, būs galvenie tāpat kā izglītības pieejamības nodrošināšana. Tieši tāpēc uzdevums ir turpināt pie tā strādāt. Es aicinātu visas šīs pārmaiņas uztvert kā izaugsmi nākotnei. Krīze nav mūžīga un mūsu izglītības sistēmai jābūt gatavai izaugsmei. Gribu novēlēt, lai jaunais mācību gads ir veiksmīgs, lai mēs atrodam sevi ideju realizācijā,» pedagogus uzrunāja domes priekšsēdētājs A.Rāviņš.
Svētku reizē tradicionāli sumināti jaunpienākušie pedagogi. Neskatoties uz pedagogu skaita samazināšanos pilsētā līdz ar pārmaiņām, divas skolas šogad ieguvušas arī jaunus speciālistus. Jelgavas 5. vidusskolai ir jauns, tikko no augstskolas nācis matemātikas skolotājs Aleksandrs Smirnovs. Bet privātskolu «Punktiņš» tagad vadīs jauna direktore – Linda Ozola.
Lai arī pedagogi, kā paši atzīst, ir lielas neziņas priekšā, viņi ir gatavi 1. septembrī stāties klases priekšā un arī visas skolas ir darba kārtībā, lai sagaidītu skolēnus.
«Jauno mācību gadu gaidām ar lielām cerībām un dziļām, pamatotām domām normāli un kvalitatīvi īstenot izglītības procesu. Pie mums visās trīs programmās strādā kvalificēti un zinoši pedagogi, kuri spēj atrast pareizos vārdus ikvienam gan mazākajiem, gan sākumskolas, gan pamatskolas skolēniem. Gribētos vēlēt veiksmi visiem pedagogiem, jo pedagogs ir tāda profesija, kas nav atkarīga no krīzes, bet pedagogam ir jābūt sirdī un sirds nepakļaujas krīzei,» pirms mācību gada sākšanas teic Jelgavas Speciālās internātpamatskolas direktore Larisa Simkina.
Jelgavas Pirmsskolas izglītības iestādes «Sprīdītis» direktores vietniece Sandra Kārkliņa atzīst, ka septembris tiek gaidīts ar dalītām jūtām, jo ir vēl liela neziņa, bet tai pašā laikā ir prieks, ka sākas jaunais mācību gads, ka bērnudārzs tiks piepildīts ar daudz jauniem bērniem. «Visas grupiņas ir nokomplektētas, visvairāk mums būs mazāko bērniņu, līdz ar to arī rinda sarūk. Mums ir prieks par to,» atzīst S.Kārkliņa.
Sanāksmes noslēgumā pārvaldes vadītāja G.Auza klātesošos iepazīstināja ar Jelgavas izglītības sistēmu pārmaiņu laikā, klāstot kā pilsētas skolas ietekmēs administratīvi teritoriālā reforma, demogrāfija, finanses, izmaiņas normatīvajos aktos, grozījumi vispārējos izglītības standartos, skolēnu skaits. Par to, kādus projektus esam paveikuši un kas vēl tiks īstenots, kā arī to kādas iespējas sagaida pedagogus.
Foto: JV