15.1 °C, 5.6 m/s, 92.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāŠogad pilsētā par 11 kilometriem sakārtotu ielu vairāk
Šogad pilsētā par 11 kilometriem sakārtotu ielu vairāk
20/11/2009

Šonedēļ satiksmes kustība pilnībā atjaunota Lielajā ielā un Dobeles šosejā, kur noslēgusies brauktuves būvniecības darbu 1. kārta. Darbi atsāksies pavasarī, kad te tiks uzklāta asfalta virskārta un ielu horizontālais marķējums, tādējādi pilnībā rekonstruēts būs vēl gandrīz pusotrs kilometrs ielu. 

Sintija Čepanone
Šonedēļ satiksmes kustība pilnībā atjaunota Lielajā
ielā un Dobeles šosejā, kur noslēgusies brauktuves būvniecības
darbu 1. kārta. Darbi atsāksies pavasarī, kad te tiks uzklāta
asfalta virskārta un ielu horizontālais marķējums, tādējādi pilnībā
rekonstruēts būs vēl gandrīz pusotrs kilometrs ielu.

   
Par spīti ekonomiskajai lejupslīdei valstī, Jelgava tupina
ieguldīt vērienīgus līdzekļus pilsētas infrastruktūras sakārtošanā
– iepriekšējos gados ieguldītais darbs projektu izstrādē šobrīd dod
rezultātu. Rekonstruētais Lielās ielas un Dobeles šosejas posms nav
vienīgais, pa kuru šajā gadā gan gājējiem, gan autobraucējiem
pārvietoties kļuvis ērtāk un drošāk. Pašvaldība izmantoja iespēju,
lai par Eiropas fondu līdzekļiem pilnībā sakārtotu arī virkni ielu
Pārlielupē, vienlaikus gādājot arī par to, lai aptvertu maksimāli
daudz brauktuvju, kurās gan asfalta, gan grantēto segumu būtu
iespējams atjaunot kā piebraucamajiem ceļiem darbu zonai un
apbraucamajiem ceļiem rekonstrukcijas laikā. «Pašlaik speciālisti
strādā, lai rastu iedzīvotājiem optimālāko variantu plānotās
Dobeles šosejas posma no Atmodas ielas līdz Svētes tiltam
rekonstrukcijas laikā, paredzot ielas, kuras varētu tikt izmantotas
kā piebraucamie un apbraucamie ceļi. Tādējādi pilsētā par Eiropas
fondu līdzekļiem tiks sakārtotas vēl vairākas ielas un to posmi, un
ieguvēji būs kā iedzīvotāji, tā arī pilsēta – varēsim ieekonomēt uz
ikdienas uzturēšanu, jo ierastā bedrīšu lāpīšana tur vismaz pāris
gadu vairs nebūs aktuāla,» teic pašvaldības aģentūras
«Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns.
Kaut arī sākotnēji Lielās ielas un Dobeles šosejas posma
rekonstrukciju bija paredzēts īstenot divās kārtās, šogad izbūvējot
Dobeles šosejas posmu no Satiksmes līdz Atmodas ielai, bet nākamgad
– Lielo ielu no Dambja līdz Māras ielai un Dobeles šoseju no Māras
līdz Satiksmes ielai, darbu gaitā, ņemot vērā salīdzinoši zemās
būvniecības izmaksas un darbu tempu, tika ieviestas korekcijas, šo
ielu posmu rekonstrukciju veicot visā garumā vienlaikus. Un jau
šajā gadā veikti visi būtiskākie rekonstrukcijas darbi, nākamajam
atstājot vien asfalta seguma virskārtas uzklāšanu un atsevišķus
labiekārtošanas darbus.
Būvniecības darbi 
atsāksies pavasarī
«Satiksmei Lielās ielas un Dobeles šosejas posmi tika atklāti
pakāpeniski, taču jau šonedēļ tos izbraukt var bez aizķeršanās –
satiksme tur atjaunota pilnībā, lai gan atsevišķi darbi vēl
turpinās,» akcentē A.Baļčūns, autovadītāju uzmanību vēršot uz
būtiskākajām novitātēm, kas ieviestas, realizējot ielu posmu
rekonstrukciju. Proti, nu Lielās ielas posmā no Dambja līdz Māras
ielai un Dobeles šosejas posmā no Māras ielas līdz Atmodas ielai
izbūvētas četras braukšanas joslas, kā arī satiksmes drošības
nolūkos divās vietās izbūvēti papildu luksofori. «Viens jau pašlaik
regulē kustību Dobeles šosejas un Atmodas ielas krustojumā, kur iet
tranzītceļš, bet jau nākamnedēļ jauns luksofors būs arī Dobeles
šosejas, Māras un Lielās ielas krustojumā. Savukārt pretī veikalam
«Iki» pavasarī tiks uzstādīts luksofors gājējiem, kas būs
regulējams ar pogu,» A.Baļčūns akcentē, ka rekonstruēti arī esošie
luksofori un to darbība būs saskaņota. Pašlaik vēl tiek analizēta
satiksmes intensitāte, lai rastu optimālāko luksoforu darbības
režīmu. «Māras, Dambja ielas krustojumos izvietoto luksoforu, kā
arī gājēju luksofora darbība būs saskaņota, lai šajā posmā netiktu
bremzēta satiksmes kustība,» skaidro «Pilsētsaimniecības»
direktors.
Jāakcentē, ka brauktuves seguma rekonstrukcijas darbi šo ielu
posmos atsāksies pavasarī, kad tiks uzklāta asfalta virskārta un
pēc tam arī horizontālais marķējums. «Taču līdz tam autovadītājiem
jāņem vērā pagaidu marķējums, kas ir visai «skops», akcentējot vien
svarīgākās vietas, piemēram, tas uzklāts pirms krustojumiem,»
A.Baļčūns gan norāda, ka ceļa zīmes jau pašlaik izvietotas tā, kā
tās būs arī pēc rekonstrukcijas pabeigšanas nākamgad.
Uzsver gājēju drošību
Taču paralēli darbiem Lielajā ielā un Dobeles šosejā būtiskas
pārvērtības piedzīvojuši arī sešu ielu posmi Pārlielupē. Realizējot
Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu «Transporta un
inženierkomunikāciju infrastruktūras izbūve izglītības, veselības
aprūpes un uzņēmējdarbības attīstības nodrošināšanai», pašvaldībai
izdevies sakārtot Strazdu ielu posmā no Kronvalda ielas līdz Akmeņu
ielai; Akmeņu ielu posmā no Brīvības bulvāra līdz Imantas ielai;
Lāčplēša ielu posmā no Kronvalda ielas līdz Brīvības bulvārim;
Kronvalda ielu posmā no Lāčplēša līdz Imantas ielai un no Izstādes
ielas līdz Lāčplēša ielai, kā arī Imantas ielu. Tādējādi Pārlielupē
ap Jelgavas 4. vidusskolu un topošo Zemgales Olimpisko centru ielas
rekonstruētas apmēram 1,6 kilometru kopgarumā, tostarp sakārtots
arī gājēju ielas posms Strazdu ielā no Kronvalda līdz Akmeņu ielai.
«Šo ielu posmos visi darbi jau pabeigti un to atklāšana paredzēta
nākamajā nedēļā. Ņemot vērā skolas un topošā Zemgales Olimpiskā
centra tuvumu, perspektīvā paredzot intensīvākas gājēju plūsmas,
rekonstruējot šos posmus, prioritāte bija gājēju drošība,» skaidro
A.Baļčūns, piebilstot, ka tieši šī apsvēruma dēļ uz brauktuvēm
izbūvēti ātrumu ierobežojošie vaļņi.    
Sakārto Jelgavas vecpilsētu
Šajā gadā ar Eiropas Savienības līdzdalību uzsākta arī
vecpilsētas ielu rekonstrukcija. A.Baļčūns norāda, ka pagājušajā
mēnesī rekonstruētas gājēju ietves un apgaismojums Vecpilsētas
ielā, savukārt jau drīzumā varēs sākties būvdarbi K.Barona ielas
posmā no J.Asara līdz Vecpilsētas ielai. Šī ielas posma
rekonstrukcijas gaitā ne tikai izbūvēs infrastruktūru, bet arī
rekonstruēs brauktuvi, atjaunojot to ar kalto bruģi. «Kamēr atļauj
laika apstākļi, tiks paveikti visi nepieciešamie darbi, lai
sakārtotu vismaz ielas apakšējo kārtu. Kaltā bruģa ieklāšana varētu
notikt pavasarī,» tā A.Baļčūns.
Savukārt vecpilsētas ielu rekonstrukcija noslēgsies ar darbiem
J.Asara ielas posmā no Vecpilsētas ielas līdz K.Barona ielai.
Tādējādi pašvaldība būs realizējusi projektu «Jelgavas vecpilsētas
atjaunošana un pielāgošana tūrisma attīstībai», vienlaicīgi
Jelgavas vecpilsētu padarot saistošāku tūristiem un uzlabojot ielu
stāvokli pilsētā kopumā. 
Papildus – 
apbraucamās ielas
Būtisks ieguvums, realizējot vērienīgos pilsētvides projektus,
neapšaubāmi ir virkne ielu, kurās asfalta un grants segums
sakārtots, lai nodrošinātu tehnikas piekļuvi darbu zonai, kā arī
kvalitatīvus objekta apbraucamos ceļus. «Būtisks apstāklis,
izvērtējot, kuru ielu posmi varētu kļūt par piebraucamajiem un
apbraucamajiem ceļiem, ir racionalitāte – lai darbu zonu varētu
racionāli apbraukt, izmantojot tuvāko ielu pieslēgumus. Turklāt
jāņem vērā, ka līdz ar to krietni palielinās arī satiksmes
intensitāte šajos ielu posmos, tādēļ jo būtiskāk ir nodrošināt
kvalitatīvu segumu,» skaidro A.Baļčūns, uzsverot, ka tās
brauktuves, kuras izmanto, lai darbu zonai nodrošinātu tehnikas
piekļuvi, arī nolietojas krietni ātrāk, tādēļ ir svarīgi, lai pēc
rekonstrukcijas darbiem paliktu sakārtots, nevis smagās tehnikas
izdangāts ceļš.
Realizējot Lielās ielas un Dobeles šosejas, sešu ielas posmu
rekonstrukciju Pārlielupē, kā arī Brīvības bulvāra rekonstrukciju,
iedzīvotāji ieguvuši virkni citu sakārtotu ceļu, jo projektā
iekļautajām piebraucamajām un apbraucamajām ielām uzklāts
vienlaidus asfalta segums. Pašlaik noslēgumam vēl tuvojas Dobeles
ielas posma sakārtošana. Tādējādi Lielās ielas un Dobeles šosejas
posmu rekonstrukcijas gaitā papildus sakārtoti vēl 4,2
 kilometri pilsētas ielu. 
«Līdzīga prakse tiks pielietota, ar Eiropas Savienības
atbalstu sakārtojot arī citas ielas, un jau pašlaik tiek apzinātas
tās, kas būtu jāsakārto, pirms uzsākt Dobeles šosejas
rekonstrukciju no Atmodas ielas līdz tiltam pār Svēti,» tā
A.Baļčūns, ieskicējot, ka, realizējot šo projektu, ielas segumu,
visticamāk, sakārtos 1., 2., 3., 4. un 6. līnijā, Nameju ielā un
Bumbieru ceļā.