Šonedēļ pilsētā pakāpeniski sākušies darbi piecpadsmit krustojumos, lai tur esošos luksoforus pielāgotu Inteliģentās transporta vadības sistēmai un perspektīvā Jelgavā nodrošinātu atbilstošu riska vadības infrastruktūru. Šo darbu laikā līdz 10. oktobrim iedzīvotājiem jārēķinās ar īslaicīgām neērtībām satiksmes organizācijā.
Sintija Čepanone
Kā stāsta Jelgavas pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes projektu vadītāja Liene Rulle, luksoforu pielāgošana jaunajai sistēmai norit Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007. – 2013. gadam līdzfinasētā projekta «Pārrobežu sadarbības iniciatīva riska vadības sistēmas veidošanai Latvijas un Lietuvas kaimiņu reģionos II» jeb «Drošības projekta» gaitā. «Līdztekus citām projekta aktivitātēm piecpadsmit krustojumos tiks veikta luksoforu kontrolieru nomaiņa un savienošana, lai perspektīvā ar atsevišķas programmatūras palīdzību varētu regulēt gaismas signālu intervālu luksoforos, nodrošinot tā saucamo zaļo vilni visas pilsētas garumā. Tas uzlabos ne vien autotransporta satiksmi ikdienā, novēršot sastrēgumus pilsētas ielās, bet arī nodrošinās ātrāku reaģēšanu ārkārtas gadījumos, piemēram, ja atbildīgajiem dienestiem jāreaģē katastrofas gadījumā vai jānodrošina augstu amatpersonu konvoja pārvietošanās,» stāsta L.Rulle. Viņa skaidro, ka pastāvēs divas iespējas, kā ārkārtas situācijās nodrošināt nepārtrauktu zaļo signālu, – tas notiks vai nu automātiski, vai manuāli no topošā Krīzes vadības centra. Šīs aktivitātes gaitā plānots izstrādāt koncepciju luksoforu darbībai 48 krustojumos pilsētā un tos pilnveidot, un darbi sadalīti četros posmos. «Pirmajā posmā luksoforu kontrolieri tiks nomainīti 15 krustojumos pilsētas centra daļā. Savukārt pārējos projektā iekļautajos krustojumos darbi norisināsies pakāpeniski, ņemot vērā iespējas šim mērķim piesaistīt papildu finansējumu no valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem,» tā L.Rulle.
Pirmajā posmā luksoforu sistēmas pilnveidošanas darbi jau notikuši Uzvaras un K.Barona, Raiņa un Katoļu, Raiņa un Akadēmijas ielas krustojumos; šodien tie paredzēti Sudrabu Edžus un Pasta, Raiņa un Pasta ielas krustojumos, bet līdz 10. oktobrim tiks aprīkoti pārējie desmit luksofori.
Projektu vadītāja norāda, ka darbu gaitā iespējami īslaicīgi satiksmes kustības traucējumi, proti, krustojumā, kurā tiks pilnveidoti luksofori, tie īslaicīgi var nedarboties. «Plānots, ka vienā krustojumā luksoforu kontrolieru nomaiņa varētu prasīt vidēji četras stundas,» tā L.Rulle.
Viņa atklāj, ka Inteliģentās transporta vadības sistēmas izstrādi mūsu pilsētā, tostarp luksoforu kontrolieru un programmatūras izstrādi, veic Nīderlandes uzņēmums «Peek Traffic» un kopējā šīs aktivitātes summa ir 67 542,36 lati, 85 procentus no tās finansē ES. Visi šajā aktivitātē iecerētie darbi jāpabeidz līdz 30. novembrim.
Foto: Ivars Veiliņš
Paredzētais darbu veikšanas grafiks
Nr.p.k.
Regulētie krustojumi
Plānotais kontrolieru instalēšanas diena
Plānotais kontrolieru instalēšanas laiks
1.
S.Edžus iela – Pasta iela
01.10.2010
8:30-12:30
2.
Mātera iela – Raiņa iela
Mātera viela- Svētes iela
02.10.2010
8:30-13:30
3.
Raiņa iela – Pasta iela
4.
Pasta iela- Driksas iela
5.
Lielā iela – Dambja iela
07.10.2010
8:30-11:30
6.
Lielā iela – Pētera iela
7.
Lielā iela – Mātera iela
08.10.2010
8.
Lielā iela – Katoļu iela
9:00-13:00
9.
Lielā iela – Akadēmijas iela
09.10.2010
9:00-12:00
10.
Lielā iela – Pasta iela
11.
Lielā iela – Čakstes bulvāris
10.10.2010
12.
Dobeles iela – Pulv.Brieža iela