11.9 °C, 0.6 m/s, 91.8 %

Jauniešiem

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsJauniešiemSpīdolas Valsts ģimnāzisti cīnās par finansējumu savu biznesa ideju īstenošanai
Spīdolas Valsts ģimnāzisti cīnās par finansējumu savu biznesa ideju īstenošanai
31/10/2019

Noslēgusies «Swedbank» ikgadējā konkursa «Biznesa skices» pirmā kārta, kurā vidusskolēni no visas Latvijas iesniedza savus biznesa plānus, pretendējot uz iespēju saņemt finansējumu piedāvāto ideju attīstīšanai. Šī gada konkursā saņemti teju 100 pieteikumi, bet tālākajām kārtām izvirzīti 20. To vidū – trīs Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas komandu biznesa plāni.

«Swedbank» mediju attiecību vadītājs Jānis
Krops stāsta, ka Jelgavas skolas šogad bijušas īpaši aktīvas, jo no
pilsētas jauniešiem kopā saņemti 10 pieteikumi. Tālāk konkursā
virzītas trīs Spīdolas Valsts ģimnāzijas komandu – «EJA Group»,
«ERATO» un «Layer of Nature» – idejas. Šobrīd jauniešu komandas
veido biznesa plānu reklāmas video, kā arī pieteikumus
investoru uzmanības piesaistei, kas vēlāk tiks izmantoti ideju
popularizēšanas kampaņā. To īstenos 10 komandas, kuras pēc
video un pieteikumu izvērtēšanas iekļūs finālā. Finālisti tiks
paziņoti 5. novembrī. Visas finālā iekļuvušās komandas reģistrēsies
kā SMU, ja tas nav ticis izdarīts iepriekš.

«ERATO» komanda Diānas Samsonovas, Alda Kalna
un Gerdas Annas Grūtupas sastāvā piedāvā ideju par mūzikas
pakalpojumu, kas tiks realizēts sadarbībā ar Bērnu un jauniešu
mūzikas klubu un Jelgavas Mūzikas vidusskolu. Komanda «EJA Group»
piecu 11. klases puišu – Jasona Ernesta Mazkalniņa, Edija Kristapa,
Emīla Pipara, Āra Egila Šuca un Voldemāra Ekmaņa – sastāvā attīsta
biznesa ideju par ģitāru stendu ražošanu. Pagaidām komandu
pārstāvji atklāj vien nelielas detaļas par savām idejām, jo priekšā
vēl ir to nākamais izvērtējums.

Nedaudz vairāk par savu biznesa skici atklāja
«Layer of Nature» pārstāve Alise Rimkēviča, kura komandā darbojas
kopā ar skolasbiedru Mārtiņu Dunajevu. Viņa stāsta, ka ar uzņēmuma
veidoto produktu palīdzēs risināt globālo plastmasas piesārņojuma
problēmu. «Konkursam nolēmām savas prasmes un pieredzi apvienot
vienā projektā, jo izdevās izgudrot inovatīvu, vienkāršu un izmēros
mazu produktu, kas varētu būt arī pieprasīts. Liela nozīme idejas
tapšanā bija televīzijas sižetiem par protestiem pret klimata
pārmaiņām un ziņām par mikroplastmasas piesārņojumu, kā arī par
pusaudzi aktīvisti Grētu no Zviedrijas. Es saskatīju risinājumu
kaut nelielai vispārējās problēmas daļai,» stāsta Alise. «Biznesa
skiču» konkurss, viņasprāt, būtu lieliska iespēja saņemt finansiālu
atbalstu «Layer of Nature» produktu attīstīšanai, jo to pārdošanai
jāsaņem «CE» atbilstības marķējumu, kas nozīmē lielus ieguldījumus
tieši sākuma posmā. Tomēr A.Rimkēviča jau jūtas kā ieguvēja, jo
konkurss ļāvis jauniešu komandai izmantot un attīstīt savas
personīgās prasmes, kā arī gūt jaunu pieredzi. «Paralēli mācībām
skolā, jāiekļaujas īsos konkursa aktivitāšu termiņos. Procesā
vingrināmies risināt dažādas negaidītas situācijas. Tieši tas veido
mūsu vērtīgo pieredzi,» viņa stāsta.

No 8. novembra līdz 4. decembrim 10 finālisti
realizēs kampaņu, piesaistot investorus, kā arī vācot balsis
kolektīvā finansējuma platformā biznesaskices.projektubanka.lv.
Fināla vērtējumu veidos konkursa žūrijas piešķirtie punkti, iegūtās
balsis interneta platformā, kā arī piesaistītais «Projektu bankas»
finansējums. Trīs komandas ar lielāko punktu skaitu kļūs par
konkursa «Biznesa skices» pirmo trīs vietu ieguvējām un saņems
naudas balvas sava biznesa uzsākšanai. Pirmā vieta iegūs 3000 eiro,
otrā vieta – 2000 eiro, bet trešā vieta – 1000 eiro. Tiks
apbalvoti arī uzvarētāju
komandas atbalstošie skolotāji.

Foto: publicitātes